Op 18-10-2019 heb ik een Duo SIM abonnement aangeschaft bij Vodafone twv 30 euro. De SIM-kaarten zijn door mij betaald en bij ons afgeleverd. Door een interne fout bij Vodafone (mijn case is blijven liggen, dat is mondeling bevestigd) is de nummeroverzetting van mijn huidige provider T-Mobile niet gerealiseerd - 3 maanden lang. Tot 2 dagen terug heeft mijn jarenlang trouwe provider T-Mobile wel keurig netwerkdiensten aan mij geleverd,
Vier keer hebben mijn man en ik een uur lang gebeld met de klantenservice van Vodafone om het geregeld te krijgen. Vier keer zijn we van de ene naar de andere collega intern door en in de wacht gezet. Uiteindelijk is er tweemaal een casenummer aangemaakt met excuses en toezegging 'activering' en 'tegemoetkoming door manager voor het ongemak'. Niets gebeurde. Telefonische opvolging van onze kant uit bleek opnieuw vruchteloos - het casenummer werd niet herkend, steeds weer andere collega's aan de lijn met het hele verhaal opnieuw afdraaien resp. een melding "Wacht gewoon af, we kunnen nu niets voor u doen". Het lijkt erop dat van klantencontact en -klachten geen enkele registratie plaats vindt bij Vodafone.
Nog altijd geen activering SIM van Vodafone. Uiteindelijk in december 2019 telefonisch de bestelling laten annuleren. Dit zou door de desbetreffende Vodafone klantenservice-medewerker genoteerd worden.
Nu, op 23-01-2020 blijkt mijn SIM bij Vodafone alsnog geactiveerd te zijn en zit ik volgens de klantenservicemedewerkster voor een jaar vast aan het Vodafone contract (ingaande per 21-01-2020). "De 14 dagen bedenktijd waren ingegaan op 18-10-2019", aldus de Vodafone medewerkster. Opzeggen kan mits ik het gehele jaarbedrag afbetaal.
- ik heb in de periode van 3 maanden geen enkele dienst van Vodafone kunnen gebruiken door hun interne fouten,
- ik heb mondeling bevestigd gekregen dat zij de SIM-activering alsnog zouden annuleren,
- mijn verzoek om een leidinggevende te spreken aan de telefoon werd geweigerd. Klachten mocht ik via de Vodafone website indienen. Op mijn melding om de Consumentenbond in te schakelen werd laconiek gereageerd.
Buitengewoon frustrerend allemaal. Ik wil mijn geld terug!
Wat zijn mijn rechten, kunnen jullie mij hierbij helpen? Ik wil geen contract met Vodafone die a) geen diensten levert, b) geen klantenservice biedt.
Ik zie uit naar jullie reactie.
De oplossing
- ik wil met nummerbehoud teruggezet worden naar mijn vaste provider T-Mobile.
- ik wil géén abonnement à 12,50 euro per maand.
- ik wil het aankoopbedrag van 30 euro + aansluitkosten van 25 euro gecrediteerd krijgen.
Case ID nummer 9240348
Klantnummer 509920072