Niels66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht Prepaid bonusregistratie

Graag zou ik willen dat deze kwestie terechtkomt op een hoger niveau dan het klantenservice geblabla: het probleem is namelijk ergerlijk structureel en eigenlijk uiterst onzorgvuldig. En ik heb er eerder signalen over afgegeven-tevergeefs

Voor de zoveelste keer in de afgelopen jaren geef ik 5 euro uit via vodafone.nl aan een prepaidsim waar "iets mee is". Eerder: nummers waren bv geregistreerd in systemen als zakelijk abo waardoor er bij activeren van alles misliep. Nu weer: simkaart gaat het pas doen na ingrijpen chatmedewerker, vervolgens ontvang ik geen registratiebonus na alle gebruikelijke stappen. Klantenservice: "dat is raar, ik zie dat dit een Hollandsnieuwe nummer is, kunt u een screenshot van kaart sturen" (ja kan ik, gewoon Vodafone layout hoor)". "Onderzoek wordt gestart".

Maar het is dus al de zoveelste keer dat ik zoiets meemaak: Vodafone geeft dus structureel prepaidsimkaarten uit die niet goed "in de systemen staan". Ik ben steeds dit soort gedoe nu wel aardig beu. Als ik 5 euro uitgeef voor zo'n standaardproduct hoort het gewoon in orde te zijn.

Wie gaat dit intern nu eens echt aanpakken? 

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Niels66 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Altijd vervelend dat er iets aan de hand is en zeker als het vaker voorkomt. Echter, ik begrijp alleen niet waarom je zo vaak een nieuwe prepaid simkaart nodig hebt, maar dat is niet aan mij natuurlijk om het te begrijpen. Ik heb zelf voor mijn familie van abonnement naar prepaid over laten zetten en dat ging altijd goed, dus structureel prepaid simkaarten verkeerd zijn is denk ik niet helemaal het juiste verhaal. Zelf dus nooit last gehad met mensen die daar een probleem mee hebben. 

Maar goed, je wilt het intern laten aanpakken (en een klacht indienen) bij Vodafone en gelukkig kan dit via het klachtenformulier bij Vodafone op de website. Dit kan je doen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/ 

Niels66
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Echter doet die weinig ter zake. Ik heb-zoals ik schreef- nu al minstens 4 keer meegemaakt in 3 jaar tijd dat ik een prepaidsim geleverd krijg met allerlei problemen die te maken hebben met niet goed losgekoppeld zijn van kennelijk geschiedenis van het nummer (zakelijk abo, hollandsnieuwe). Dan is het dus wel degelijk structureel. En per keer dien ik dan een klacht in via formulier op website. Maar zoals ik schrijf: het gaat mij er om dat een hoger niveau dit probleem gaat aanpakken. Er gaat dus iets mis nogal eens in het proces van toekennen prepaidnummers. Dat het ook wel vaak goed gaat maakt dit probleem niet minder.

Ik vind het nogal onzorgvuldig namelijk dat dit niet op orde lijkt. Ik kan het ook niet helpen dat ik dit nu alweer meemaak. Hopelijk krijg ik ook nog een opbouwende en effectief oplossingsgerichte reactie van een deskundige. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan zal je moeten wachten op iemand van Vodafone. Die zullen vandaag, of morgen (deze week), reageren op je bericht. Succes in ieder geval en een fijne dag gewenst.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Niels66,
Welkom op de community van Vodafone! Jeetje, dat klinkt alsof er iets goed mis gaat bij het activeren van je Prepaid simkaart! 😞 Ik lees gelukkig dat mijn collega een onderzoek heeft aangemaakt en gevraagd heeft naar bepaalde gegevens voor het onderzoek (oa simkaartnummer en screenshot van het kaartje). Doordat het onderzoek is aangemaakt, is het issue intern aangekaart en komen de signalen op de juiste afdeling(en) binnen. Om eerlijk te zijn, ken ik dit issue niet. Ik ben dit issue gelukkig nog niet tegengekomen bij andere klanten. Waar het precies mis gaat, durf ik helaas niet te zeggen. Mijn collega's van de technische dienst zullen het issue met de simkaart onderzoeken en uiteindelijk de oplossing ook terugkoppelen naar je. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom een prepaidregistratie mislukt. Indien mijn collega's alsnog de registratiebonus voor je kunnen regelen, dient er ook gelijk een onderzoek gestart te worden. Hierdoor komen er signalen bij de juiste afdelingen binnen dat het mis gaat. Is dit de overige keren ook gebeurd? Wat was bij de andere registraties precies aan de hand? Zijn dit allemaal simkaarten die tegelijk gekocht zijn of allemaal apart? 

Niels66
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Steven. Ik heb het over een keer of 4 in de afgelopen 2 of 3 jaar (met langere tussenpozen) dat ik dit meemaakte bij individueel bestelde prepaid simkaart (via website vodafone). Bij enkele andere was er niks aan de hand maar het is dus wel structureel en ik heb al die keren klachtsignalen iver gegeven c.q. er waren "onderzoeken". Het gaat mij er-nogmaals-nu om dat er eens grondig wordt gekeken naar de dieperliggende problematiek, los van de oplossing steeds per incident. Als er nogal vaak allerlei activeringsproblemen ontstaan doordat uitgegeven Vodafone prepaidnummers technisch niet goed vrijgegeven zijn maar nog ergens in het systeem staan als "zakelijk abonnement", Hollandsnieuwe" of whatever, dan betaal je 5 euro voor een in feite niet goed product. Dat het met allerlei extra ingrepen opgelost wordt per geval is niet meer dan vanzelfsprekend, maar onderliggend in het uitgifteproces van 06 nummers gaat er dus structureel iets niet goed. Als dat proces niet te corrigeren zou zijn door menselijk ingrijpen, ja dan zijn we in een andere probleemdimensie beland.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben het helemaal met je eens dat het verholpen moet worden @Niels66. Juist doordat er onderzoeken hiervoor aangemaakt worden, is de technische dienst op de hoogte van het issue. Zij schakelen weer met de desbetreffende afdeling(en) die het stukje Prepaid Registratie in hun beheer hebben). Ik heb in ieder geval het issue waar je nu te maken mee hebt, nogmaals intern doorgespeeld. Hopelijk is het heel snel opgelost! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic