Zaph

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Klacht: Omzetten SIM-only naar abonnement met telefoon kan niet?

Ik heb naast mijn eigen abonnement een jaar geleden een SIM-ony abonnement voor mijn dochter afgesloten. Ik heb voor 2-jarig gekozen omdat het plan was dat ze mijn telefoon dit jaar van me kon overnemen. De plannen zijn nu alleen een beetje veranderd, dus ik wilde dat SIM-only abonnement omzetten naar een (duurder) abonnement met een telefoon erbij, en kreeg tot mijn verbijstering te horen dat dat niet kan.

Ik heb aangeboden om het verschil tussen een eenjarig en een tweejarig bij te betalen zodat Vodafone er geen verlies op lijdt, maar ik moet van Vodafone die twee jaar volmaken - pas als dat aan verlenging toe is mag ik de abonnementvorm veranderen.

Willen jullie nou echt riskeren 2 abonnementen kwijt te raken omdat je per se nog een jaartje dat goedkoopste SIM-only abonnementje wilt scoren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zaph
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
No worries - ik ga wel overstappen...;)

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Zaph,

Vier maanden voor de einddatum van jouw twee-jarige abonnements-overeenkomst kun je verlengen.
Of je SIM-Only abonnement omzetten naar een smartphone abonnement.
Als ik goed reken, dan kan dat in jouw geval vanaf September 2014.
Dat is vier maanden voor de eind-datum van jouw 24-maanden durende Vodafone SIM-Only-abonnement.

In Nederland geldt (helaas) : contract = contract.
En abonnements-overeenkomst = abonnements-overeenkomst.

Daarom heb je in Januari 2013 je handtekening op die abonnements-overeenkomst geplaatst.
En dus moet je je tot aan de verlenging / opzegging aan dat contract houden.

Zoals vermeld kun je vanaf September 2014 een verlenging / omzetting aanvragen.
Of schriftelijk opzeggen.
Met een opzeg-termijn van 1 maand voor de eind-datum van je abonnements-overeenkomst.

Succes !


Netwerker


Zaph
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ja, die recht-toe-recht-aan redenering snap ik, maar Vodafone zou aan dat nieuwe abonnement meer verdienen.

Sterker nog - nu raakt Vodafone door deze rigide houding hoogstwaarschijnlijk 2 abonnementen kwijt. Je zou kunnen redeneren dat dat een reden zou kunnen zijn wat flexibeler te zijn.

En nee, niet september - november 2014 pas.

edit: contract is inderdaad contract, maar met wederzijdse goedkeuring kan een contract ontbonden worden - het is dus pure onwil van Vodafone.
Zaph
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
No worries - ik ga wel overstappen...;)
Zaph
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ter compleetheid - ik sprak net iemand van de afdeling loyaly in verband met het opzeggen, en die was verbijsterd dat ik dit van haar collega's gehoord had - het is namelijk prima mogelijk om een abbonnement te upgraden na 6 maanden.

Helaas - too little, too late
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic