NB95

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht - Maritiem Netwerk (extra kosten)

Hallo,

Ik ben in augustus met de veerboot van Engeland naar Frankrijk gevaren en de overtocht duurde 6 uur. Om 21:12 kreeg ik drie berichten van Vodafone (zie screenshot):
Ten eerste: ik zit voor 80% aan mijn datalimiet
Ten tweede: Welkom bij Vodafone Maritiem. De datalimiet is 50€.
Ten derde: Uw limiet is bereikt.

Volgens de Europese wet moet een consument eerst worden geïnformeerd voordat hij extra kosten maakt bij zijn mobiele provider, wat duidelijk niet is gebeurd.
Ik heb een verzoek ingediend om de factuur terug te boeken en verwacht dat u de 50€ (ex BTW) 60,50€ (incl BTW) in mindering brengt op een gecorrigeerde factuur van september.

U hebt dit al eerder gedaan, wat te zien is in deze vodafone community thread: https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Klacht-gebruik-Maritiem-Netwerk/td-p/224999

Ik verneem graag uw reactie.

5 Reacties 5
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 11Likes

Hi @NB95 dat moet enorm schrikken zijn geweest toen je de kosten voor het Maritiem Netwerk terugzag. Goed dat je ons hierover een bericht stuurt, welkom op de Vodafone Community. Ik ga graag voor je op onderzoek uit, kun je het betreffende 06 nummer toevoegen in je Vodafone Community profiel, dan kan ik jouw gegevens er bij pakken. 

NB95
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Judith, ik heb mijn nummer bij mijn profiel gevoegd.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 11Likes

Dankjewel @NB95 ik heb je gegevens kunnen vinden. Je geeft aan dat je de sms met betrekking tot het Maritiem netwerk hebt ontvangen. Op onze website vind je alles over internet in het buitenland en dan betreft het vooral onderstaande informatie: 

Op zee: roaming uit

Verblijf je op zee? Bijvoorbeeld omdat je een cruise aan het maken bent? Dan is het goed om te weten dat hier vaak geen lokale telecomproviders beschikbaar zijn. Wil je gebruikmaken van roaming op zee, dan maakt je telefoon daarvoor verbinding met een satelliet. Dit netwerk valt niet onder de EU-regels en kost vaak enorm veel geld. Bij Vodafone is dit altijd € 7,50 per MB. Wij adviseren je daarom om roaming op zee altijd uit te zetten en gebruik te maken van wifi.

Helaas kunnen wij de kosten die in rekening zijn gebracht niet crediteren. 

NB95
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Judith, ik heb alleen een bericht ontvangen toen de schade al was aangericht (zie screenshot eerste bericht), dus dan is Vodafone in overtreding met de EU-regels. Crediteer alsjeblieft de €50 zsm.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 11Likes

Dit moeten we uit laten zoeken, ik kan deze kosten niet voor je crediteren @NB95 . Ik heb een klachtencase voor je aangemaakt en daarin de situatie beschreven. De voortgang van deze klachtencase kun je monitoren in je My Vodafone account. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic