Hallo,
Ik ben in augustus met de veerboot van Engeland naar Frankrijk gevaren en de overtocht duurde 6 uur. Om 21:12 kreeg ik drie berichten van Vodafone (zie screenshot):
Ten eerste: ik zit voor 80% aan mijn datalimiet
Ten tweede: Welkom bij Vodafone Maritiem. De datalimiet is 50€.
Ten derde: Uw limiet is bereikt.
Volgens de Europese wet moet een consument eerst worden geïnformeerd voordat hij extra kosten maakt bij zijn mobiele provider, wat duidelijk niet is gebeurd.
Ik heb een verzoek ingediend om de factuur terug te boeken en verwacht dat u de 50€ (ex BTW) 60,50€ (incl BTW) in mindering brengt op een gecorrigeerde factuur van september.
U hebt dit al eerder gedaan, wat te zien is in deze vodafone community thread: https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Klacht-gebruik-Maritiem-Netwerk/td-p/224999
Ik verneem graag uw reactie.