WillemvZ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kind Veilig Sim



Hallo allemaal,

Mijn naam is Willem van Zwieten en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone.

We hebben net een nieuwe dienst geïntroduceerd die de Prepaid Kind Veilig Simkaart heet. Met deze dienst willen wij tegemoetkomen aan de behoefte die veel ouders hebben om kinderen veilig gebruik te laten maken van de voordelen van mobiele telefonie en mobiel internet.

Kinderen maken tegenwoordig op steeds jongere leeftijd gebruik van mobiele telefonie. Op welke leeftijd dit precies gebeurd is voor elk gezin anders. Het is natuurlijk een groot voordeel dat kinderen altijd bereikbaar zijn via de mobiele telefoon voor communicatie binnen het gezin, maar ook voor noodgevallen. Echter brengt dit ook potentiële gevaren met zich mee zoals onder andere digitaal pesten, ongewenste contacten/content en onverwachte kosten.

Voor ouders die overwegen om hun kind een mobiel te geven heeft Vodafone een speciale website gemaakt www.vodafone.nl/kinderen. Hier vind je tips en informatie over veilig gebruik van de mobiele telefoon voor je kind.

Daarnaast is er nu ook de Kind Veilig Simkaart om het voor ouders nog makkelijker te maken om zoon of dochter verantwoordelijk en veilig om te laten gaan met hun mobiel.

Met de Kind Veilig Simkaart:
- Kan niet naar 0900-nummers gebeld worden.
- Kunnen geen betaalde SMS diensten aangesloten worden.
- Kan niet naar het buitenland gebeld worden.
- Kan je kind altijd 2 nood- SMS’jes versturen, ook als het beltegoed op is.
- Wordt nooit meer betaald dan van te voren is opgewaardeerd.
- Kan je kind zijn eerste 5 SMS’jes gratis versturen om opa, oma, tante, broer en beste vriend(in) te laten weten wat het nieuwe telefoonnummer is
- Ontvangt je kind geen commerciële berichten van Vodafone.
- Kan je via 1 gratis sms’je de belangrijkste gratis beveiligings Apps installeren.
1. Safety Net App waarmee je beschermt tegen ongewenste contacten en overmatig gebruik
2. Mobile Protect App waarmee je de telefoon kunt vergrendelen en terugvinden na diefstal.

Kijk voor meer details op www.vodafone.nl/kindveiligsim

Vodafone is erg benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Vinden jullie het goed dat wij proberen jonge telefoongebruikers op dit soort manieren te beschermen tegen allerlei ongemakken? Zijn er nog andere zaken die hier niet bijstaan waarvan jij vindt dat wij er ook iets mee moeten doen? Zou jij deze sim gebruiken voor jouw kinderen wanneer ze een telefoon krijgen/hebben? Of heb je er misschien al één gekocht?

Deel je mening en ervaringen met ons, want daar zijn wij erg benieuwd naar!

Groeten,

Willem
18 Reacties 18
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi,

Als jonge vader kan ik dit soort initiatieven alleen maar toejuichen. Ik ga dit zeker in ogenschouw nemen zodra de kleine boef oud genoeg is om te gaan ravotten zonder ouderlijk toezicht, wat mij betreft lekker doorgaan met deze ontwikkelingen!!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Bedankt voor je positieve feedback Riffraff! We houden je via het forum op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen:).
Dkempers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed initiatief. het is me alleen nier duidelijk of er bij de aanschaf al een bel en internettegoed op zit.
Ben

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Willem,
 
Dit is al het beste nieuws van het jaar 2013 van vodafone want met al die contenten van  tegenwoordig ben je zo slachtoffer.
Via mijn zoon ben ik ook slachtoffer van geworden.heeft mij veel geld gekost ,hier ben ik heel blij mee.
Heb wel een vraag kan je ook met deze simkaart overstappen als je een abonnement heb dan, zal het wel de oplossing zijn ik bewaak de telefoon van want wanneer je minder verwacht heb je weer één te pakken en het laten stoppen is een hoop werk meestal is de directe bedrijf die er achter zit moeilijk te achterhalen.
Mocht het zo zijn dat ik kan overstappen doe ik dit liever gisteren dan vandaag.
Gr,Ben 
WillemvZ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Dkempers,
 
 
er zit op de Kind Veilig Simkaart net zoals op iedere Vodafone prepaid simkaart standaard €5 tegoed.
 En na registratie + 1e opwaardering ontvang je nogmaals €5 tegoed. Dit tegoed kun je overal voor gebruiken, dus ookvoor bellen en internetten.
 
Bovendien kun je ook met de Kind Veilig Simkaart gebruik maken van onze huidige actie waarbij je een Welkom Web BloX met maar liefst 950MB gratis krijgt bij aanschaf van de simkaart. Dit zit al direct op de simkaart op het moment dat je deze koopt. Deze actie loopt tot 31 mrt 2013.
 
Ook kinderen profiteren in dit geval van onbezorgd internet gebruiken. Uiteraard wordt je op 80% en 100% verbruik van de bundel gewaarschuwd en kan je ten alle tijden zien hoeveel er nog resteerd via sms of in de My Vodafone App.
 
Tip: mocht je voor jouw kind (tijdelijk) internet uit willen zetten, SMS dan gratis 'internet gebruik uit' naar 4000
WillemvZ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Ben,
 
wat vervelend dat je zoon deze problemen gehad heeft.
We hebben de Kind Veilig Sim ontwikkeld om dit soort problemen zoveel mogelijk te voorkomen, en hopen dus ook dat dit je kan helpen.
 
Je zoon kan naar deze simkaart overstappen als hij momenteel een abonnement heeft. Daarbij kan hij ook zijn huidige telefoonnummer meenemen.
 
Je moet er dan wel rekening mee houden dat het huidige abonnement nog tot het einde van het contract doorbetaald moet worden, ook als je overstapt. Als je zoon al aan het einde van zijn contract zit dan is dit natuulijk makkelijker en anders moet hij (tijdelijk) een ander nummer voor de Kind Veilig Sim gebruiken.
 
mvg.
corvettezr1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben ook een "kind veilig sim" aangeschaft.
ik vind dat er iets te enthousiast over gedaan word.
eigenlijk is het een gewone pre-paid kaart, waarbij de ouders nog weinig controle hebben.
ik vind dat je de instellingen via mijn vodafone zou moeten kunnen doen, en niet via een wazige en eenvoudig te omzeilend app.
Hetzelfde geld dat er sms`jes komen (op de telefoon van het kind) als het beltegoed bijna op is, waar instaat hoe je moet opwarderen.
"" HOEZO ALLES IN DE HAND HOUDEN ""
Ik vind dat je voor die 7,50 te weinig terugkrijgt,
al vooral geen controle of voldoende inzicht van het gebruik van de telefoon.
 
WillemvZ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Newbie,
 
Dank voor je bericht. Jammer dat je niet zo enthousiast bent over de Kind Veilig Sim.
 
De instellingen van het toestel van je kind zijn inderdaad te beheren via de Safety Net app. Mocht je meer informatie willen hebben over hoe deze app werkt, kijk dan op www.vodafone.nl/safetynet. Er bestaat ook nog een extra app die je kunt installeren op het toestel van je kind, zodat je een sms ontvangt wanneer jij of zij de Safety Net app verwijdert. Je vindt deze app, en meer informatie hierover op https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vodafone.safetynet.protector&feature=related_apps#?t=W10.
 
Je kind krijgt inderdaad een automatisch berichtje als zijn of haar beltegoed op is, zo weet hij of zij dat er geen telefoontjes meer gepleegd kunnen worden en kan je kind leren omgaan met zijn/haar tegoed. Via de My Vodafone app kun je altijd inzicht krijgen in het gebruik van het beltegoed van je kind, om zo op tijd in de gaten te hebben dat het beltegoed op raakt.
 
€7,50 is de reguliere prijs van een Prepaid simkaart, waar je €10 beltegoed bij krijgt. De Kind Veilig diensten worden zonder extra kosten aangeboden aan jou als ouder om je kind veiliger gebruik te laten maken van een mobiele telefoon.

Wij zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten en diensten en streven ernaar om in de toekomst op alle wensen van ouders een antwoord te hebben, en waarderen daarom deze feedback.  Voor nu biedt de Kind Veilig Sim wat technisch mogelijk is.
 
Mocht je nog andere vragen hebben dan beantwoorden wij deze graag.
 
Met vriendelijke groet,
 
Willem
JessicaP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn dochter heeft mij oude iphone overgenomen. Ik heb toen een kind veilig simkaart voor haar gekocht. Ze mag van mij best internetten, dan leert ze met haar beltegoed omgaan. Ze kreeg meteen de 950 MB extra internettegoed, maar daar zie ik nu niets meer van terwijl ze niet veel verbruikt heeft.
Het vreemde is dat haar beltegoed opgaat terwijl ze geen sms'jes verstuurt of alleen op de wifi thuis op internet zit. Vorige week had ze ineens vijf euro minder, nu staat het op 0 euro. Hoe kan ik zien hoeveel berichten ze verstuurt en hoeveel MB ze verbruikt? Dan kan ik misschien zien waaraan haar beltegoed opgaat?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Jessica,
Bij de toestellen van mijn schatjes heb ik de MyVodafone app geiïnstalleerd. Daar kun je zien hoeveel tegoed er nog is (en wat er dus verbruikt is).

Daarnaast zeg je dat je er vanuit ging dat het dataverbruik over WiFi zou gaan en dat de databundel rap omlaag gaat. Ook ik heb dat meegemaakt, het bleek dat het WiFi signaal op hun slaapkamer te zwak was waardoor het toestel dit niet kon gebruiken en daardoor het Vodafone netwerk gebruikte. Ik heb inmiddels een 2e WiFi routertje boven geinstalleerd en nu heb ik ook daar perfecte WiFi dekking.

O, en over de hoeveelheden data.... 950 MB lijkt natuurlijk ontzettend veel maar het zegt niet zoveel. Mijn schatjes zijn dol op spelletjes en die hebben ze ook veelvuldig geïnstalleerd. Er zijn spelletjes bij die ruim 50MB groot zijn (PowerRangers is zelfs 200 MB!!!) en die ook nog eens regelmatig geupdate worden. Alleen het hebben van het spel zorgt er dan al voor dat er iedere keer dat je de update installeert dat je 50 MB kwijt bent (als je niet via WiFi gaat). Bij de iPhone moet je zelf bewust kiezen voor een update maar bij Android gaat dat helemaal vanzelf op de achtergrond. Zo kun je dus heel snel door je MB's heen zijn zonder dat je hier bewust van bent.

Mocht dit antwoord je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Sandra1981

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen heb ik in de Vodafone winkel de kind veilig sim aangeschaft.
Aan de vodafone medewerker gevraagd of deze sim mogelijk is op een iPhone.
Geen probleem werd er gezegd, echter kan ik de safety net app nu niet installeren op de iPhone.
Deze is alleen voor android gebruikers!
Vervolgens heb ik net gebeld naar de klantenservice om te vragen of ik de 2 nood smsjes wel kan installeren op een andere manier. Helaas is dit niet mogelijk en heb ik dus helemaal niets aan deze simkaart.
Wel heb ik al €10,- beltegoed aangeschaft voor mijn dochter en kan nu dus alsnog naar Hiyoung overstappen.
In totaal dus €17,50 weggegooit, dank je wel Vodafone voor de juiste advisering.
 
peterhof

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik wil mijn kind veilig sim omzetten naar een gewone prepaid van Vodafone, maar kan nergens ontdekken hoe je dat doet. Daarnaast kan 1200 mij niet verder helpen want ze zien nergens de instellingen die ik wel zie in de my vodafone app zoals de kind veilig blox. Deze blox kan ik niet uitzetten via my vodafone, dus hoe doe ik dit wel?
Mirjam76

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen heb ik een Kind Veilig Sim kaart gekocht voor mijn dochter. Ik wil het nummer nu registreren op My Vodafone, maar krijg geen tijdelijke code per sms. Ik heb de sms getest en dit werkt goed. Wat moet ik nu doen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mirjam, bel even met de klantenservice of stuur ons bv een mail of tweet als je liever online contact wilt. Via de klantenservice kunnen we je hier bij helpen 🙂
SouthAndWinter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En toen kwam de dag dat de klas op excursie ging naar het buitenland en plotseling bleek dat mijn zoon vanuit het buitenland niet naar nederland kan bellen/sms'n. Wel boodschappen ontvangen maar een melding geen beltegoed als hij probeerde om naar huis te SMS'n.
Terug in Nederland werkt het weer gewoon.. zonder tussentijdse opwaardering.
Dit was ons niet gemeld bij de verkoop van deze SIM. Een onverwachte en vervelende situatie.
In de tijd dat hij in het buitenland was telefonisch contact gezocht met de Vodafone klantenservice maar die konden niets vreemds ontdekken aan deze SIM. "stop de SIM maar eens in een toestel van een klasgenoot en kijk of hij het dan wel doet.." was het niet hulpvolle advies.
Hoe is te voor een volgende keer te voorkomen.. ??
en graag bij dit type SIM's duidelijk voor een helpdeskmedewerker laten zien wat de beperkingen zijn...

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@SouthAndWinter Ik heb het vermoeden dat ik weet hoe dit komt.

Zou het kunnen dat je zoon wel een BloX heeft waar sms'jes in zitten? Nationale BloX en gratis sms'jes gelden namelijk alleen in Nederland. Voor het buitenland hebben we speciale BloX, of wordt je beltegoed gebruikt.

Als het toestel een melding geeft dat er geen beltegoed was vermoed ik dat er geen (of te weinig) beltegoed op het nummer stond en dat er daarom dus niet gebeld of gesms't kon worden. SMS ontvangen is gratis, dus dat zou in zo'n geval inderdaad wel gewoon moeten werken.
Als dit inderdaad het geval was, dan is de oplossing voor de toekomst simpel: een beetje beltegoed op het nummer als je zoon naar het buitenland gaat 🙂
SouthAndWinter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had express voor hij naar het buitenland ging de SIM met 20 euro opgewaardeerd. Prepaid met de optie Prepaid+ BelSMS. Dit optie zou toch niet moeten blokkeren dat je niet vanuit het buitenland kan bellen/SMS'n.. als de BelSMS optie niet geldig is dan gewoon op het bestaande beltegoed.
Verder geen Blox aan.
Hij is net een week terug en op dit moment staat in het tariefplan: 13 resterende dagen en nog steeds een beltegoed van meer dan 13 euro. Buitenland is in dit geval Italië.
Telefoneren en SMS'n had dus gewoon tegen het beltegoed kunnen worden afgerekend...
Still confused...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi SouthAndWinter,

We kunnen de gegevens via het Forum helaas niet checken. Ik denk dat het in dit geval toch het handigste is als wij er even naar kijken, maar dit gaat niet via het Forum. Wil je ons anders even aanspreken via onze Facebook of Twitter pagina? Je kunt de link naar het Forum dan doorgeven. We kunnen je gegevens dan nalopen. Alvast bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic