Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes

Keynote Apple iPhone 5S / 5C

We hebben hier net aan de 'liveblog gekluisterd' gezeten...

http://live.theverge.com/apple-iphone-5s-liveblog/

Mooi? Vernieuwend? Wat jullie verwacht hadden? Tegenvaller? Wat vinden jullie van de nieuwe iPhone en iOS 7?
7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes



Soooooooo happy 😄
Ik moet hem hebben haha.

Ik vind de 3 nieuwe functionaliteiten echt heel erg gaaf. 5 keer zo snel als de iPhone 5, een vingerafdruk scanner en een super fijne camera erop.
Ik heb nu een iPhone 4 maar zodra ik een nieuw toestel mag ga ik echt voor een 5s 😄

De 5C zag er ook heel anders uit dan ik had verwacht, er kwamen wat gelekte foto's vrij de laatste tijd en die vond ik meer lijken op een iPhone 3, maar de 5c is erg speels, oogt niet goedkoop door het plastic. En mooi meegenomen dat het mileuvriendelijk is.

Toppie 🙂 kan niet wachten.
De wit met gouden iPhone 5s is MINEE!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En nog steeds geen flash support, nog steeds kan een iPhone niet multitasken en nog steeds van die minischermpjes, nog steeds absolute controle van apple wat je mag installeren op jouw eigen telefoon, nog steeds geen widgets, eigenlijk biedt een midrange Android van vorig jaar al veel meer dan de nieuwste topiphone.
En wat heb je nou eigenlijk aan een vingerafdrukscanner, dat waren dingen die 6 geleden in laptops werden gestopt maar tegenwoordig niet meer omdat het vaak sneller was op je wachtwoord te typen dan om je vingerafdruk goed te scannen. En 64 bits is eigenlijk alleen maar interessant als je minimaal 4GB werkgeheugen hebt, anders is het eigenlijk alleen maar trager.
KevinKrill

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Flash support zal nooit komen en zal langzaam uitsterven. en al je overige punten; dan moet je voor android kiezen als je dat wilt...

apple kiest voor een andere richting en dat is niet multitasken / groter scherm / widgets etc.

Bij android zijn er ook geen aparte apps voor tablets of smartphone en dat is bij apple wel. en deze werken dus ook vele malen beter.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Arina schreef:

De wit met gouden iPhone 5s is MINEE!
Gouden??? 😉 😉




Ik ben zelf een androidgebruiker. Niks mis met iPhones maar ik wil niet dat mijn telefoon me vertelt wat ik wel en niet mag 😉 En als echte hollander vind ik gratis apps ook niet vervelend.

Zijn er eigenlijk iOS of android-developers op het forum? Iemand op dat vlak al eens gekeken naar iOS 7? Ben wel benieuwd of er op het vlak van apps iets gaat veranderen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Nog zo'n puntje wanneer kan ios nou fatsoenlijk leren apps te up/downscalen ipv dat je een aparte tablet en telefoon app nodig hebt zoals android al jaren kan...
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Met alle respect, maar je punten slaan de plank meer mis dan raak. Multitasken gaat prima op een iPhone, en is onder iOS zelfs nog verder aangepakt. Dat ze daarbij niet de weg van Android kiezen hoeft niet meteen een reden zijn het meteen af te serveren. Ook je punt omtrent up/downscalen van apps mist volledig het punt. Als je je een beetje verdiept kom je erachter dat er zat apps zijn die slechts in 1 versie uitgebracht worden maar zowel op de iPhone als de iPad prima draaien, of te wel ze scalen! Andere apps worden wel specifiek in een iPhone versie en in een iPad versie uitgebracht omdat er met de iPad versie veel specifieker van de andere mogelijkheden (groter scherm om mee te beginnen) gebruik gemaakt kan worden. Het is dus een uitbreiding van functionaliteit waardoor het scalen ineens niet meer nodig is. Het zou voor Android ook logisch zijn dat een tablet versie van een app meer of andere dingen kan dan een phone versie van diezelfde app.
Je punt aangaande de vingerafdrukscanner maakt duidelijk dat je totaal geen handson ervaring hebt met de 5S, als je de reviews die er tot nu toe over geschreven zijn op na slaat zie je dat het niet meer te vergelijken is met de scanners zoals die 6 jaar geleden in laptops zaten en het tegenwoordig echt niet meer sneller is om je ww in te tikken! Als je apple ook maar enigszins kent en snapt weet je ook dat ze een technologie die niet of gebrekkig functioneert absoluut niet in de markt willen zetten. Het is niet voor niets dat ze zo'n enorme **bleep**storm over zich heen hebben gekregen na het debacle met de kaartenapp (die overigens, samen met antennagate, wel enorm opgeblazen is).

En voor eenieder die nog steeds vindt dat Apple je met de iPhone teveel restricties oplegt en je verteld wat je wel en niet mag met je toestel moet toch maar eens met echt concrete voorbeelden komen van wat je dan wel niet mag en kan, en dan het liefst ook zaken die er echt toe doen. Flash doet er namelijk helemaal niet meer toe...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik vind flash er nog wel toe doen hoor. True, er komen steeds meer alternatieven (ik ben an sich geen flash-fan, native in html 5 is veel eleganter) maar tot die overal werken vind ik het wel erg lekker dat ik al die filmpjes en series lekker op mijn telefoon of tablet kan kijken.

Over de vinger-afdrukscanner is men het nog niet eens, al lijkt het inderdaad een verbetering over wat er vroegah in de markt was (maar die waren dan ook zo slecht dat je ze soms zelfs met een kopietje uit je printer kon foppen :P).

Nou denk ik overigens dat het alleen een verbetering is qua veiligheid als je én de scanner gebruikt, én een wachtwoord. Anders vervang je de ene beveiliging door de andere. Dat levert niks extra's op en met het gebruiken van een wachtwoord (zolang dat niet 1234 is :P) is niks mis, dat is behoorlijk veilig.

Wat betreft het voordeel: het is altijd een afweging. Het voordeel én het nadeel van android is de mogelijkheid om custom software te installeren en uiteindelijk dus (bijna) alles te kunnen draaien op je toestel op de manier die jij wil. Mijn eigen tablet draait bv een andere versie van de software waardoor de processor net ietsje harder draait, ik allerlei lockscreens etc kan aanpassen (wat anders niet had gekund), und so weiter.

Of dat een voordeel is hangt helemaal af van de gebruiker. Voor de doorsnee gebruiker is het niet zo nuttig. Daar vind ik het voordeel van android vooral de prijs. True, het is allemaal nét ietsje minder gepolijst, maar je krijgt voor de helft van de prijs een toestel dat hetzelfde kan als de iPhone. Allemaal maar net waar je voor gaat 🙂

Ik moet me trouwens wel heel erg inhouden om niet alle "nieuwe" functies in iOS 7 te gaan noemen die android allang had

(Oops, nou doe ik het toch 😉 😉 😉 )

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic