w.a.

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Keuze provider bij roaming

Op vakantie in Griekenland heb ik regelmatig slecht bereik gehad op het daar aanwezige Vodafone netwerk, waarbij bellen en mobiel internet niet mogelijk waren. Zo viel mobiel internet dan vaak terug naar 2G en een telefoontje kwam dan niet tot stand.

Op zich kan dat gebeuren, maar het bleek ook niet mogelijk te zijn een andere Griekse provider te kiezen, waar dat met andere Nederlandse providers wel kon. Is het bij Vodafone mogelijk zelf een provider te kiezen in het buitenland, ook al is er een wel een Vodafone netwerk in de lucht? Ik had het idee dat als er echt geen Vodafone beschikbaar was, dat er dan af en toe wel een andere provider kon worden gekozen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je op dat moment ook contact gehad met de klantenservice hierover, zodat we daadwerkelijk met je mee konden kijken, hoe het nummer aangemeld was etc.?

Had je ook een kruistest uitgevoerd (werkende simkaart in jouw toestel en jouw simkaart in een ander toestel)?

Na de hand kunnen we helaas niet achterhalen waaraan het ligt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kreeg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk? Je mag namelijk gewoon een ander netwerk selecteren?
w.a.
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn Samsung S8: Meestal een melding als "Kan niet aanmelden op het geselecteerde netwerk". Lukte het een keer wel (het leek erop als er dus even geen Vodafone netwerk in de lucht was) werd na korte tijd alsnog de verbinding verbroken: Geselecteerd netwerk niet beschikbaar.
Tegelijkertijd op een iphone 8 met een sim van een andere (NL) provider werkte de alternatieve provider probleemloos. Dit was 3 weken lang consequent gedrag, op meerdere locaties.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je op dat moment ook contact gehad met de klantenservice hierover, zodat we daadwerkelijk met je mee konden kijken, hoe het nummer aangemeld was etc.?

Had je ook een kruistest uitgevoerd (werkende simkaart in jouw toestel en jouw simkaart in een ander toestel)?

Na de hand kunnen we helaas niet achterhalen waaraan het ligt.
w.a.
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beiden niet, maar het is dus niet zo dat ik ingeperkt word in mijn providerkeuze in het buitenland?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee absoluut niet, het enige waar je mee moet oppassen is het maritieme netwerk (satellietnetwerk) en het netwerk buiten de EU. Daarmee maak je kosten buiten de bundel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic