Wichard

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan opeens niet bellen met samsung galaxy s

Gisteren viel spontaan? mijn verbinding weg zodat ik niet kon bellen of gebeld worden.
Na veel puzzelen ben ik erachter gekomen dat als ik het toestel op Alleen GSM zet ik wel kan bellen en gebeld worden.
 
Maar als ik het op GSM/WCDMA (Autostand) of Alleen WCDMA zet dan kan ik niet bellen of gebeld worden.
 
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
3 Reacties 3
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Wichard,

Uit je post begrijp ik dat je wel kunt bellen en gebeld kunt worden op het moment dat je op een GSM netwerk zit, echter op het moment dat je de netwerk selectie op GSM/MCDMA zet dan wil bellen en gebelt worden niet meer lukken.
Mijn eerste advies zou zijn de sim kaart in een ander toestel te plaatsen als dit mogelijk is, hiermee kun je uitsluiten of het wel of niet toestel gerelateerd is.
Tevens kun je proberen of dit op andere locaties ook problemen geeft of alleen op een specifieke locatie.

Ik wil je adviseren contact op te nemen met mijn collega's van onze klantenservice, antwoord op deze vragen maakt het probleem traceren voor mijn collega's dan ook een stuk makkelijker.

Met vriendelijke groet,
Bjorn, Vodafone Forum Team.
frij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.s.,
 
Ik heb ook een Samsung Galaxy S (+) en heb hetzelfde probleem. Van andere Samsung gebruikers heb ik ook al vernomen dat het vaak mis gaat met de verbinding.
Het lijkt er op dat wanneer de verbinding even wegvalt (door slecht bereik dat toch nog steeds op plekken mogelijk is, maar zelfs ook spontaan) die verbinding niet meer goed wordt hersteld en In elk geval de gegevensverbinding niet meer werkt. De enige remedie om het spul weer aan de praat te krijgen is uit- en weer inschakelen. Nu ben ik zelf best handig en in staat oplossingen te vinden maar hier kom ik niet uit. De afgelopen weken is dit zo vaak voorgekomen dat de Samsung een volstrekt onbetrouwbare telefoon is gebleken.Wie weet er nog een oplossing...
 
Frank
Andre

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Frank,

Check even de datum van de laatste post.
Misschien is het beter om even een nieuwe topic te starten. Dit probleem hoeft niet gerelateerd te zijn aan het probleem dat omschreven is in deze topic.

Je mag mij ook even een PM sturen met je mobiele nummer. Dan kan ik in ieder geval je aansluiting nakijken.

Controleer ook via Samsung Kies of je de laatste firmware versie op je toestel hebt.
Samsung Kies kun je hier downloaden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic