Bas1991

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet smsen vanuit Italië

Hi Vodafone,

Momenteel geniet ik van mijn vakantie in Italië. Helaas kan ik om de een of andere reden niet smsen naar Nederland met mijn Iphone 6. Roaming dus maar aangezet om dit probleem op te lossen.... Mijn vriendin heeft eveneens een Iphone en haar lukt het wel (ook vodafone). Instellingen vergeleken met haar toestel, geen vreemde afwijkingen. Kunnen jullie mij helpen?
7 Reacties 7
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je telefoon wil het bericht dan als iMessage sturen (naar een andere iPhone) en niet als SMS. Met een trucje kun je het bericht alsnog via SMS sturen:
http://www.appletips.nl/een-imessage-direct-als-sms-bericht-versturen/

Ik weet niet zeker of dit het probleem is trouwens, want ik zou denken dat de iPhone automatisch probeert te sms'en als er geen dataverbinding is op je eigen telefoon, maar zeker omdat je zegt dat het wel werkt met dataroaming, denk ik dat dit toch het probleem is. iPhones hebben nou eenmaal graag een actieve dataverbinding 😉
Bas1991
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Ruud,

Thanks voor je reactie maar helaas is dit niet de oplossing. Ook met roaming aan wordt er niks verstuurd. Bellen en internetten gaat wel maar sms'en niet. Heb roaming aangezet om hier te kunnen schrijven en hopelijk het probleem op te lossen 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Bas1991

Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren om te zien of het daarbij wel lukt en hoe heb je de smscentrale ingesteld staan?
Bas1991
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Handmatig ander netwerk selecteren lukt niet, krijg 'geen service' op andere netwerken. De sms centrale zegt mij niets, en heb ik ook niet bewust iets aan gewijzigd. Kon eerder dit jaar nog gewoon smsen vanuit het buitenland (toevallig ook Italië).
Anonymous
Niet van toepassing
Zo te horen staat er dan een voorkeursnetwerk in. Dan dien je dit 5x te doen.
Werkt het dan nog niet raad ik je aan om eens contact op te nemen met de klantenservice om te zien of er een blokkade etc op staat.
Het kan ook zijn dat er een storing daar is maar dat kunnen wij niet voor je controleren.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Bas1991 is het inmiddels opgelost? We horen het graag van je.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic