Vale46n

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet gebeld worden

Ik ben al een paar uur aan het klooien met mijn telefoon.

Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Is er een storing? (Woon in Leek (Groningen).

Heb al een toestelreset gedaan, echter lukt het nog steeds niet.

Batterij al een paar keer eruit gehaald, evenals simkaart...

Postcode 9351DG. Sms ontvangen lukt ook niet.... Lukte voor de reset nog wel, maar nu ook niet meer.

Iemand enig idee hoe dit kan?
7 Reacties 7
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Vale46n, je hebt dus wel gewoon verbinding met ons netwerk? Wil je eens handmatig overschakelen tussen 2G en 3G? Kun je vanaf geen enkel nummer gebeld worden? Is dit een nieuw nummer, of heb je recent een nieuw abonnement afgesloten?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Of misschien heb je per ongeluk een doorschakeling geactiveerd.

Deze kun je verwijderen door het volgende "telefoonnummer" in te toetsen:

# # 0 0 2 # [zendtoets]

Dan worden alle doorschakelingen in één keer gewist.

Ook de voicemail wordt uitgeschakeld met deze code, als je deze graag wilt gebruiken kun je deze weer aanzetten door 12331 te bellen.

Mocht dit bericht je probleem hebben opgelost, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Vale46n
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de telefoon al een jaar en 3 maanden.

Ik zie bij de status van de telefoon dat hij verbinding zou hebben met vodafone NL onder instellingen> toestelinfo> status.

3G werkt (volgens mij) niet. (Ik zie alleen een G, en laden gaat heel langzaam)
Vale46n
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vooralsnog heeft het ##002# van roberwebbe gewerkt!!! Wel heel vreemd, want ik had (100% zeker) niets doorgeschakeld staan.

Het rare is dat ik ook ineens bij netwerkontvangs vol ontvangs heb, terwijl dit eerst maar 1 of 2 streepjes waren.

Ik hoop dat het goed blijft, want ik verwacht morgen een HEEL HEEL belangrijk telefoontje.

In ieder geval bedankt tot zover. Mocht er nog iets zijn dan post ik wel weer.

Edit; en nu doet ie het weer niet... 2 x mezelf gebeld met mn werk-toestel, en toen ging het goed, en nu weer geen gehoor.... Grrrrr. Zou er toch een storing zijn? Ik krijg nu ook ineens een sms van 3 uur geleden oid... Echt heel apart dit.

Ik denk dat ik maar een dagje wacht. Misschien is het morgen beter...

Laat wel weten hoe het afloopt.. Bedankt in ieder geval,.

Ps; het betreft een galaxy note 1 met Jelly Bean trouwens.

Mijn zusje heeft ook vodafone, en die woont in Groningen, en die heeft geen probleem. Ze heeft me net ook geprobeerd te bellen, en krijgt in gesprek.

Morgen kijk ik wel weer.

Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Vale46n, is de netwerkontvangst nu ook weer terug naar 1 of 2 streepjes? Dan zou ik je toch willen aanraden om de netwerkmodus eens op 2G te zetten. Dit kan via Instellingen > Mobiele gegevens > Netwerkmodus > Alleen GSM. Als dat wel werkt, dan is de oorzaak waarschijnlijk dat je toestel (te) lang probeert om een 3G-netwerk te behouden, terwijl het signaal daarvan op jouw locatie eigenlijk te zwak is.
Vale46n
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is het probleem ineens opgelost... ik denk dat het een storing oid was...

Ik zie wel dat als ik 2g aanzet ik beter bereik heb, dus als het nog eens voorkomt zal ik dat zeker ook proberen.

Bedankt
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Graag gedaan:).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic