michaeltuinman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet bellen, verder kan ik alles met mijn toestel, galaxy 5

Goedemorgen, ikan sinds een aantal dagen niet meer bellen met mijn telefoon, ik krijg telkens na een paar secondende mededeling "oproep beeindigd". Ik heb het volgende geprobeerd:
Telefoon aan en uit
Batterij eruit gehaald, sim er uit gehaald en weer erin
Laatste update geinstalleerd.
Overgestapt op een ander netwerk
Ik kan niet bellen in Ouderkerk, Amsterdam en Utrecht luktte ook al niet, Ik heb helaas geen ander toestel om te kijken of het daar wel mee zou lukken door de sim over te zetten.
Ik kan wel sms-en, appen en gebeld worden, ik kan alleen niet zelf bellen Mijn postcode gebied is 1191 maar daar lijkt geen storing te zijn.
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi michaeltuinman
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
michaeltuinman, heb je nog wat aan de tips van Steven- gehad?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Geen nieuwe reactie. Topic wordt binnenkort gesloten.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic