jangalene01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet bellen/gebeld worden

Ik heb vrijwel geen.bereik en hoor van anderen dat ik niet bereikbaar ben. Nooit last van gehad was altijd goed. Samsung s4. Gehoord dat simkaart versleten kan zijn. Iemand ervaring?
8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi jangalene01,

Allereerst heb ik je topic van het Samsung board naar het Netwerkvragen board verplaatst.

Misschien dat er een storing in je omgeving is, of dat er werkzaamheden worden uitgevoerd. Dit kun je hier controleren. Heb je ook al even de simkaart uit het toestel gehaald en opnieuw erin geplaatst of even te kijken welke van de 3 netwerken (2G/3G/4G) wel naar behoren werkt. Dit kun je selecteren via, Instellingen > Mobiele Netwerken.

Een simkaart kan verslijten bij veel gebruik zoals het erin en eruit plaatsen vaak. Bij normaal gebruik zal dit niet het geval zijn.
jangalene01
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord.
Er is geen storing in mijn omgeving.
De Sim-kaart is na installatie niet weer uit het toestel geweest.
2G en 3G moet ik nog testen, wordt vervolgd.
Dokkie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zitten in Zweden en ik en mijn collega's ook niet je krijgt de hele tijd iemand aan de lijn no round found zelfs de klantenservice kan je niet bellen sommige nummers doen het nog wel wordt een beetje flauw van vodafone
Anonymous
Niet van toepassing
Dokkie

Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in het ander toestel.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart zich aanmeldt op het netwerk etc.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
@jangelene01 en Dokkie,

Is het probleem inmiddels opgelost voor jullie?
jangalene01
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan soms weer bellen en gebeld worden, kan geen grip krijgen wanneer wel en wanneer niet. Heel onbetrouwbaar.
Bereik nog steeds erg slecht.
Binnenkort ga ik bij vodafone winkel langs
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
jangalene01,

Wat balen zeg!
Dan is het inderdaad handig om even langs één van onze winkels te gaan of eventueel de klantenservice te bellen via 0800-0094.
Succes ermee! Laat je weten wanneer het opgelost is?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic