deRaafjes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan je worden afgeluisterd door je telefoon?

Ondanks dat mijn dochter de microfoon op haar iPhone heeft uitstaan voor alle apps, denken we dat zij wordt afgeluisterd. Na gewone gesprekken (dus niet gebeld) waarin o.a. 'Jeep' en 'eiersalade' ter sprake kwamen kreeg ze hier op Instagram advertenties over, zo vreemd. Het lijkt erop dat de telefoon kan afluisteren als je niet belt. Op sommige woorden komen advertenties voorbij.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet je wat dit kan zijn?
En hoe kun je je telefoon hiertegen beveiligen? Het voelt nl heel vreemd en onveilig!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi deRaafjes
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik zelf zou zeggen, dit zal niet gebeuren. Maar ik heb daar natuurlijk geen verstand van en weet ook niet of het kan. Maar als je zoekt ook Google dan kom je er veel van tegen.

Bekijk bv dit jeugd filmpje:
https://jeugdjournaal.nl/artikel/2251581-dwars-worden-anna-en-doris-afgeluisterd-door-instagram.html

Als je zou zeggen een Android telefoon dan zou ik meer denken dat het mogelijk is. Daar geef je namelijk bij veel apps toegang tot je microfoon. Maar met Apple, ik kan me het haast niet voorstellen.

Hier een artikel van iCulture (iPhone info):
Hè, luistert Facebook via mijn microfoon?
https://www.iculture.nl/nieuws/facebook-luistert-via-microfoon/

Als je zoekt op Google kom je dus veel tegen. Zou zeggen, probeer het eens en lees de artikelen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi deRaafjes
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik zelf zou zeggen, dit zal niet gebeuren. Maar ik heb daar natuurlijk geen verstand van en weet ook niet of het kan. Maar als je zoekt ook Google dan kom je er veel van tegen.

Bekijk bv dit jeugd filmpje: