Anthony072

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen verbinding met netwerk maken

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw toestel (Samsung Galaxy S7) met een 2-jarig abbonnement. Na wat problemen met het activeren van een nieuwe SIM-kaart heb ik vorige week vrijdag (14-10-2016) weer netwerk en verbinding. Maar sinds vandaag (18-10-2016) kan ik niet meer bellen, internetten of smsen. Ik heb de telefoon al enkele keren uitgezet en minstens 15min. gewacht en weer aangezet. Maar ik krijg continue de melding: "kan geen verbindin maken, probeer later opnieuw".

Wat kan ik hieraan doen?

Gr. Anthony
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone (staat onder Namen toegangspunten)

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer, het topic zal binnenkort worden gesloten.
Anthony072
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Soory voor de late reactie. Ik ben naar de Vodafone winkel in de buurt gegaan en heb een nieuwe SIM-kaart gekregen. Was blijkbaar een probleem met het kaartje. Dankjewel voor alle extra info.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Fijn om toch nog een terugkoppeling van je te mogen horen :). En fijn dat je problemen zijn verdwenen, fijne avond!
Anonymous
Niet van toepassing
top om te horen dat het opgelost is
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic