Carolinexx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen verbinding met de wifi maken

Kan met geen enkel wifi netwrrk verbinding maken alleen van simkaart zelf help??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Inderdaad zoals @Energieboy zegt, laten we het even bij één topic houden.

 

Tevens ben ik erachter gekomen dat je een Samsung Galaxy A10 bezit. Zou je met een ander WiFi netwerk verbinding kunnen maken (dan weten we zeker dat het daar niet aan ligt).

 

Ook hierbij is het mogelijk de netwerkinstellingen te resetten (als je de vorige stappen hebt voltooid zonder succes).

Bekijk in context

13 Reacties 13
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Carolinexx ,

 

Welkom op het Vodafone forum!

 

Zou je kunnen vertellen welk toestel je gebruikt en welke versie Android/IOS? Dan kunnen we beter kijken naar een oplossing.

 

Wat je alvast kunt doen is even het toestel uitschakelen en na een paar minuten weer inschakelen. Zet het toestel ook even in vliegtuigmodus en schakel het weer uit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Haha, het is ook niet echt handig om op twee plekken informatie te vragen. Laten we het dan op deze topic houden, dan kan die andere gesloten worden! 

Graag maar 1 topic houden anders loopt het straks door elkaar, zoals het dus nu al gebeurd. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Inderdaad zoals @Energieboy zegt, laten we het even bij één topic houden.

 

Tevens ben ik erachter gekomen dat je een Samsung Galaxy A10 bezit. Zou je met een ander WiFi netwerk verbinding kunnen maken (dan weten we zeker dat het daar niet aan ligt).

 

Ook hierbij is het mogelijk de netwerkinstellingen te resetten (als je de vorige stappen hebt voltooid zonder succes).

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 891Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Carolinexx 
Welkom op de Vodafone Community. 

He, wat gek dat je niet kunt verbinden met de wifi! Eerder kon dit altijd wel probleemloos? Ik zie dat je al ontzettend veel handige tips hebt gekregen van onze Community toppers @Energieboy en @SamsungExpert. Ben je al in de gelegenheid geweest om hiermee aan de slag te gaan? Laat het ons vooral weten! 

Carolinexx
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Inderdaad zoals @Energieboy zegt, laten we het even bij één topic houden.

 

Tevens ben ik erachter gekomen dat je een Samsung Galaxy A10 bezit. Zou je met een ander WiFi netwerk verbinding kunnen maken (dan weten we zeker dat het daar niet aan ligt).

 

Ook hierbij is het mogelijk de netwerkinstellingen te resetten (als je de vorige stappen hebt voltooid zonder succes).nee kan ook niet en me bluetooth doet het ook niet??

 

 

Carolinexx
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nee kan niet en me bluetooth doet het ook niet meer??kan niet de hardware zjn?zit dat bij elkaar toevallig bluetooth en wifi ?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes
Carolinexx wrote:

nee kan niet en me bluetooth doet het ook niet meer??kan niet de hardware zjn?zit dat bij elkaar toevallig bluetooth en wifi ?

 

Als je denkt dat het hardwarematig is dan kan je het best langs een Vodafone winkel gaan en dan kunnen die eventueel besluiten om hem op te sturen. Maar je zou ook je toestel terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Maar let op!! Dan moet je wel eerst een backup maken van je toestel want dan kan je dat later weer terug zetten. 

En misschien heeft @SamsungExpert nog een tip?

Carolinexx
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb hem al twee keer een hard reset gegeven maar hij blijft het niet doen maar ik vroeg ook of die twee dingen bij eklkaar zaten in de telefoon ?vraag me echt af hoe dit kan als het software was dan had het na een hardreset gewoon weer moeten doen toch lijkt me?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Carolinexx ,

 

Ik hoor graag of bovenstaande tips hebben geholpen (ik ontving per PM een berichtje van je).

 

Kijk even of je het WiFi netwerk kunt vergeten en vervolgens opnieuw het wachtwoord invoeren en verbinding maken. Laat ook even weten wat je precies ziet, gaat de WiFi niet meer aan? Komt er een foutmelding te staan? Etc..

 

Je kunt altijd even de netwerkinstellingen resetten, ga hiervoor naar: Instellingen > Algemeen beheer > Netwerkinstellingen resetten (klik niet op een andere)!

 

Zou je ook even de volgende instrucies via de Samsung website kunnen volgen.

 

Werken alle bovenstaande tips nog steeds niet, maak dan even een reset van het toestel. Maak vooraf een back-up via Samsung Smart Switch

Carolinexx
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zoals ik net al zei heb ik hem al twee keer een hard reset gegeven en het schuif knopje gaat heel even naar rechts en vervolgens zeg of doet ie niks en zie je geen netweken staan en dan schuift ie elke keer weer terug

 

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Carolinexx ,

 

Ik zag je ander berichtje over het hoofd omdat ik op dat moment aan het reageren was.

 

Zou je even kunnen kijken of er een software update beschikbaar is? Instellingen > Software update. Check ook even of dit probleem zich voordoet in de veilige modus.

 

Zo niet, dan klinkt het alsof het stuurstysteem van de WiFi defect is. Ik adviseer je om langs te gaan bij de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft, dan is het ook mogelijk om het toestel ter reparatie aan te bieden.

Carolinexx
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan niet kijken voor een update heb ook geen internet op sim en hoe kom ik in de veilige modus??

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Maak je gebruik van Vodafone Prepaid of heb je een Vodafone abonnement inclusief internet @Carolinexx ? 

 

Klik even op deze link voor meer informatie over de veilige modus.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic