Ab2

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen sms uit Tsjechië meer ontvangen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Sinds zondag kan ik geen sms uit Tsjechië meer ontvangen. Ik heb een betaalrekening bij een bank in Tsjechië en krijg sms berichten van de bank om betaalopdrachten te bevestigen. Sinds zondag komen die berichten niet meer door.

Volgens de bank is er niks veranderd en na 4x contact met de helpdesk van Vodafone is het standpunt van Vodafone "dat de bank uit Tsjechië moet bewijzen dat ze sms berichten op de juiste wijze aan de sms centrale van Vodafone aanbieden". Lekkere klantgerichte instelling.

Simcard in ander toestel geprobeerd, andere laptop geprobeerd, telefoon uitzetten en weer aanzetten, geheugen leeggooien etc. etc. en niks helpt.

Heeft iemand een suggestie?
8 Reacties 8
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Ab2,

Vreemd dat je geen sms'jes meer van de betreffende bank ontvangt.
Zo te horen heb je al veel geprobeerd om het probleem op te lossen. Heb je je toestel ook al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Zo niet, dan raad ik je aan om dat te doen. Zorg er dan wel voor dat je een backup hebt gemaakt van je gegevens.
Ab2
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag,

Dank voor de reactie maar had ik ook al geprobeerd. Ook ander toestel echt alles wat ik kan bedenken.

Het lijkt wel alsof er een instelling in het netwerk zit dat alleen dit nummer niet doorkomt - bestaan er dat soort instellingen?

mvrgr
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ab2, probeer in dat geval eens om een nieuwe aanmelding te maken op het netwerk.

1. Kies handmatig een ander netwerk dan Vodafone. Je krijgt dan een foutmelding of je kunt alleen noodnummers bellen.

2. Zet hierna je vliegtuigmodus aan/uit.

3. Kies hierna weer handmatig het Vodafone netwerk en test opnieuw of je een sms kunt ontvangen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ab2, was het nog gelukt?
Ab2
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja is gelukt dankzij de vasthoudendheid van de Tsjechische bank. Vodafone had het nummer waar de bank de sms mee verstuurde, toegevoegd aan een spam lijst. Toen meer (europese) klanten van die bank met Vodafone het probleem kregen, is er iemand bij Vodafone gaan zoeken.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ab2, fijn dat het nu is opgelost. Ik zal het topic binnenkort sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic