andie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen sms ontvangen en gebeld worden

In Nederland geen problemen. Maar hier in Jakarta kan ik geen sms meer ontvangen of gebeld worden. Sms versturen of bellen is geen probleem. Omdat ik mijn bank codes (TAN) per sms ontvang, kan ik nu dus niet meer online bankieren. Ik heb SIM al in een ander toestel (beide android) geprobeerd. Hetzelfde probleem. Netwerk operator is Indosat.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is een goede vraag, @andie !

Kun je je simkaart eens in een ander toestel proberen? Dan kunnen we nagaan of het dan wel werkt. Zo kunnen we uitsluiten of er een probleem met je sim/toestel is. Als dit niet het geval is zullen we verder moeten kijken.

Zijn er trouwens nog mensen in je omgeving die dit ook merken, of ben jij de enige?
andie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb SIM inderdaad al in een ander telefoon geplaatst. Zelfde probleem.
Een sms naar mezelf komt ongeveer 1 uur later aan of meteen. Heel raar.

Maar..... heb 10 minuten geleden, een 'test-overschrijving' via mijnING gedaan en heb mijn TAN code wel meteen via een sms op mijn telefoon ontvangen! Joepie! Dat was belangrijk.


Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Andie,

Goed om te horen dat je in ieder geval je bankzaken hebt kunnen regelen. Het zou kunnen dat er iets mis is met je simkaart, of dat je toch op een bepaalde manier geen toegang hebt op het netwerk. Is er een goed functionerende simkaart die je kunt testen in jouw toestel?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic