Sandbag01

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen e-mail versturen vanaf iPhone 5S

Afgelopen dinsdag 2 september 2014 een medewerker aan de telefoon gehad van Vodafone om me te assisteren met bovenstaand probleem. Na een half uur knoeien... was er nog geen resultaat......Er zou een case worden aangemaakt en zou een sms krijgen met een nummer. Vandaag 4 september 2014 nog steeds een volledige radiostilte. SLECHTE SERVICE VODAFONE...!

Heb een KPN-mail account met de volgende instellingen:
SERVER INKOMENDE POST
Hostnaam: pop.mail.nl
Gebruikersnaam: bekend
Wachtwoord : wachtwoord van KPN

SERVER UITGAANDE POST
HOOFDSERVER
Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: mail06nummer
Wachtwoord: wachtwoord van myvodafone
Gebruik SSL: aan
Serverpoort 587

Kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast bedankt!
Groet,
Harry

5 Reacties 5
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Sandbag01

Je instellingen lijken te kloppen.

Check even deze handleiding (http://www.upc.nl/klantenservice/internet/e-mail-instellen-iphone/), veel mensen gaan in stap 4 de mist in, daar klikken ze niet de POP3 aan.
Als deze stap fout gaat, dan loopt het hele proces in de soep en kun je ook de uitgaande mailserver niet meer goed krijgen. Verwijder het account eens en probeer het opnieuw
(maar dan met de inkomende mail instellingen van je mail provider).

Bij mij zien de instellingen er dan zo uit:




En als ik verder klik op de SMTP dan zie ik dit:



En ik kan dan prima mail verzenden.

Tip: als het dan nog niet werkt, bel dan nogmaals de klantenservice even en laat ze checken of dat er wel een MyVodafone account voor jou bestaat met de gebruikersnaam mail06nummer. Bij particuliere abonnementen zou dat standaard aangemaakt moeten worden maar bij zakelijke abonnementen niet. Als je een zakelijk abonnement hebt dan heb je meestal een andere gebruikersnaam voor MyVodafone (i.p.v. mail06nummer), gebruik die dan.
Voor de test kun je zelf even op https://my.vodafone.nl/ proberen in te loggen en die combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord kun je ook gebruiken voor de authsmtp.vodafone.nl mailserver.

Sandbag01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte heer Webbe,

Bedankt voor uw bericht. In uw voorbeeld geeft u aan dat u UPC als provider heeft. Ik heb, zoals ik al in mijn bericht heb aangegeven, KPN als provider. Hier gelden andere instellingen.
Vanmorgen wederom contact gehad met Vodafone helpdesk en hebben mijn wachtwoord gereset, met de conclusie: "Het gaat nu zeker werken...!" So simpel blijkt het niet te zijn. Er is afgelopen dinsdag een case aangmaakt bij de technische dienst en krijg bericht als het verholpen is....

Groet,
Harry
Sandbag01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is het 12 september en nog geen antwoord gekregen van Vodafone. Vind het een slechte zaak! In 1969 kon men naar de Maan en anno 2014 is het schijnbaar niet mogelijk om binnen 10 dagen met een oplossing te komen. Als je de rekening niet betaald, ligt er binnen een week een betalingsherrinering op de mat...

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Sandbag01, het forum is vooral bedoeld voor algemene tips&tricks van klanten, voor klanten. Via het forum hebben we geen inzage in je gegevens. Wat Robert hierboven aangeeft is de beste algemene tip die te geven is (kudo's, met screenshots :))

Als mail verzenden met die instellingen nog niet werkt, dan moet er specifiek op je nummer iets mis gaan. Neem hiervoor even contact op met de klantenservice, zij kunnen dit voor je nakijken.
Sandbag01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laat klantenservice mij maar bellen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic