aedens

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Kan geen aanvraag aflossen toestellening versturen?

Ik overweeg om mijn lopende toestellening vervroegd af te lossen. Scheelt weer een regeltje bij de BKR, en scheelt weer wat per maand.

Echter, in mijn My Vodafone profiel staan blijkbaar wat vreemde persoonsgegevens, die ik zelf niet kan aanpassen.

Wanneer ik inlog krijg ik bovenaan al de begroeting "Goedemorgen ACT_DELhfgcfchcb!"

Ik kan je zeggen, op mijn paspoort heet ik geen "ACT_DELhfgcfchcb"...

Ook op de pagina voor het aanvragen van het aflosbedrag staan weer die rare gegevens, en die kun je daar niet aanpassen. (vakjes grijs)

Aangezien op die pagina het klantnummer, e-mail en mobiel nummer wel kloppen dacht ik het zal wel, maar helaas accepteert ie die gegevens ook niet.

Ik zie nergens waar ik dat zou kunnen aanpassen. De gegevens onder profiel-contactgegevens (post- en factuuradres) zijn gewoon in orde; op mijn facturen staat gewoon mijn naam en adres correct.

Screenshot 2023-12-22 084009.pngIemand enig idee hoe dat aan te passen? Of kan Vodafone dat alleen zelf? (En in dat laatste geval het verzoek aan een meelezende VF-er, zou je eens voor me kunnen kijken?)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @aedens 
Dan gaan we dat proberen! Bij deze heb ik het gehele account verwijderd, zodat we met een hele schone lei weer starten.  Je kunt nu een nieuw account registeren voor Mijn Ziggo en vanuit daar het account uitbreiden met de gegevens van jouw Vodafone abonnement (of andersom natuurlijk).

Bekijk in context

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @aedens, goedemiddag!

Dit is wel heel raar om te zien inderdaad. Als ik meekijk zie ik in My Vodafone ook deze bijzondere begroeting. Ik kan deze gegevens niet voor je aanpassen. Wat we eventueel wel zouden kunnen proberen is om My Vodafone te verwijderen en dat je vervolgens een nieuw account gaat registeren (of laten uitbreiden via Mijn Ziggo). Voor de afkoop zelf zou dit geen invloed mogen hebben, want het verzoek is gekoppeld aan de gegevens van je abonnement en die staan verder wel correct in My Vodafone. 

Wat betreft de afkoop van een toestellening is er ook nog een andere optie, namelijk per e-mail via bkr@vodafone.nl. Hier mag je dus ook rechtstreeks een e-mail naar sturen.

aedens
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Cecilia ,


Dank je voor de update. Verwijderen en opnieuw aanmaken van dat account is misschien niet zo'n gek idee. Komen daarmee ook meteen oude dingen te vervallen? Als ik kijk onder https://www.vodafone.nl/account/account-uitbreiden dan staat daar nu dat ik 3 VF contracten heb, maar hij toont er maar 2. Mijn actieve account met klantnummer 514...... en nog een oud klantnummer 510xxxx (van een inmiddels opgeheven datasim)

Ik meen me te herinneren dat er daar eerder een nog heel veel ouder klantnummer (320xxxxxx) bij stond maar die zie ik inmiddels niet meer.

 

Untitled.png

 

Hoe gaat dat verder in zijn werk? Jij verwijdert het hele account, waarna ik een nieuwe kan registreren en daar weer mijn Ziggo en Vodafone aan kan toevoegen? Of verwijder je alleen de onderliggende Vodafone accounts, waarna ik die weer opnieuw toevoeg via die account uitbreiden pagina?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @aedens 
Dan gaan we dat proberen! Bij deze heb ik het gehele account verwijderd, zodat we met een hele schone lei weer starten.  Je kunt nu een nieuw account registeren voor Mijn Ziggo en vanuit daar het account uitbreiden met de gegevens van jouw Vodafone abonnement (of andersom natuurlijk).

aedens78

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat lijkt te zijn gelukt!

Enige wat ie alleen niet meer snapte was het account op dit forum.

Ik koos weer net als voorheen voor aanmelden via 'Registeren/Aanmelden met My Vodafone'

Toen kwam ik op een pagina om weer een gebruikersnaam te kiezen en mijn e-mail op te geven, maar die werden beiden niet geaccepteerd met de melding dat er al een account bestaat. Ik zie geen optie om dát bestaande account weer te koppelen?

(Ook gepoogd om van het oude account/e-mail het wachtwoord te resetten, maar dan krijg ik de melding dat dat niet kan omdat dat account is gekoppeld aan een my vodafone account)

Nu zoals je ziet nu voor dit antwoord dus een nieuw forumaccount met andere gebruikersnaam en e-mail. Weet niet of de oude nog opnieuw aan mijn nieuwe My Vodafone account te koppelen is? Zo niet ook niet heel erg...

 

Maar goed, de vraag waar dit mee begon is wel opgelost; bij die optie om die aflossing op te vragen staan nu wél mijn juiste gegevens, en kon hem nu wel doorklikken! Waarvoor dank 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Fijn dat het is gelukt @aedens78! Ik heb de grote wisseltruc voor je Community account ook uitgevoerd. Als je nu opnieuw inlogt dan kom je weer uit bij je account @aedens  🙂

aedens
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Yay! Dat werkt inderdaad ook weer! 😀

Nou, dan heb ik nu echt helemaal niks meer te zeuren, en rest me slechts je hartelijk te danken voor de hulp en je alvast fijne feestdagen toe te wensen!

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hebben we dit zo voor de kerstdagen maar mooi even geregeld @aedens!  Ik wil je ook hele fijne feestdagen toewensen en alvast de beste wensen voor 2024. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je mij hier te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic