Marry

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen SMS verzenden

Ik (85 jaar oud) heb vandaag aan mijn schoonzoon gevraagd om even met Vodafone te bellen omdat ik sinds vorige week geen sms meer kan verzenden (wel ontvangen). De telefonische klantenservice wil mijn schoonzoon niet helpen omdat de simkaart niet op zijn naam is geregistreerd. Men wil pas helpen als eerst de tenaamstelling wordt gewijzigd op zijn naam (dat is de wet meneer; nu bent u illegaal bezig). Kortom, schofterige behandeling. Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.

Dus daarom maar hier de vraag: ik kan sinds vorige week geen sms meer verzenden. Kan wel ontvangen en gewoon bellen en gebeld worden. Enig idee hoe dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hallo Marry
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend dat ze uw schoonzoon niet willen helpen. Echter, dit is wel volgens de wet want anders zou iedereen wel kunnen gaan bellen voor anderen en dat is niet de bedoeling. Daarnaast is het ook niet wenselijk dat opeens uw abonnement is aangepast omdat er zomaar iemand heeft gebeld. U zult me vast nu wel begrijp en ook Vodafone waarom ze dit niet mogen doen.

Was uw schoonzoon dan niet bij u samen? Want dan zou u de medewerker even aan de telefoon kunnen nemen om toestemming te kunnen geven. Eventueel is dat nog een oplossing en mocht het nu helemaal niet lukken, laat uw schoonzoon dan een chat via internet aangaan, dan kunnen ze ook niet zien dat hij het is ipv u. Maar niet verder vertellen hoor :wink:

U zou nog uw toestel uit kunnen zetten en uw SIMkaart even uit uw toestel kunnen halen. 10 minuten even alles uit laten en daarna uw SIMkaart weer in uw toestel doen en deze kunt u dan weer aanzetten. Misschien dat het dan wel weer lukt, soms lukt het wel en soms niet. Als het niet lukt dan is het misschien toch beter om even langs een Vodafone winkel te gaan of zelf even te bellen naar de klantenservice van Vodafone. Maar u kunt uw schoonzoon ook vragen of zie een chat wil starten met iemand van de klantenservice. Dan kan hij daar vragen of ze uw nummer een keer willen resetten, nadat ze heeft gekeken wat er aan de hand is.

Heeft u misschien Facebook of Twitter, dan kunt u ook een privé bericht sturen naar Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen u ook helpen. Maar persoonlijker denk ik dat het makkelijker is om langs een Vodafone winkel te gaan of, als dit niet lukt, uw schoonzoon te laten chatten met de klantenservice.

Hopende dat ik u hiermee heb kunnen verder helpen en dat het weer lukt om smsjes te sturen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hallo Marry
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend dat ze uw schoonzoon niet willen helpen. Echter, dit is wel volgens de wet want anders zou iedereen wel kunnen gaan bellen voor anderen en dat is niet de bedoeling. Daarnaast is het ook niet wenselijk dat opeens uw abonnement is aangepast omdat er zomaar iemand heeft gebeld. U zult me vast nu wel begrijp en ook Vodafone waarom ze dit niet mogen doen.

Was uw schoonzoon dan niet bij u samen? Want dan zou u de medewerker even aan de telefoon kunnen nemen om toestemming te kunnen geven. Eventueel is dat nog een oplossing en mocht het nu helemaal niet lukken, laat uw schoonzoon dan een chat via internet aangaan, dan kunnen ze ook niet zien dat hij het is ipv u. Maar niet verder vertellen hoor :wink:

U zou nog uw toestel uit kunnen zetten en uw SIMkaart even uit uw toestel kunnen halen. 10 minuten even alles uit laten en daarna uw SIMkaart weer in uw toestel doen en deze kunt u dan weer aanzetten. Misschien dat het dan wel weer lukt, soms lukt het wel en soms niet. Als het niet lukt dan is het misschien toch beter om even langs een Vodafone winkel te gaan of zelf even te bellen naar de klantenservice van Vodafone. Maar u kunt uw schoonzoon ook vragen of zie een chat wil starten met iemand van de klantenservice. Dan kan hij daar vragen of ze uw nummer een keer willen resetten, nadat ze heeft gekeken wat er aan de hand is.

Heeft u misschien Facebook of Twitter, dan kunt u ook een privé bericht sturen naar Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen u ook helpen. Maar persoonlijker denk ik dat het makkelijker is om langs een Vodafone winkel te gaan of, als dit niet lukt, uw schoonzoon te laten chatten met de klantenservice.

Hopende dat ik u hiermee heb kunnen verder helpen en dat het weer lukt om smsjes te sturen.
Marry
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor uw antwoord. Mijn schoonzoon woont aan de andere kant van het land. Maar ik zal vragen of hij de volgende keer niet even mijn schoondochter aan die medewerker van Vodafone kan geven voor toestemming. Dat is immers ook een vrouw.

De oplossingen die u voorstelt had mijn schoonzoon allemaal al geprobeerd. Hij zegt dat dat tot het standaardpakket hoort om eerst te proberen.

Trouwens snap ik dat verhaal van de wet maar deels. Het gaat hier om een technisch probleem en niet om wijzigingen in mijn abonnement of zo. Een technisch probleem is toch niet privacy gevoelig. Kom op zeg!

Zelf naar Vodafone gaan zit er voor mij niet meer in. En bellen met de klantenservice ook niet, want ik volg dat allemaal niet. En als ze via de chat wel helpen, waarom dan via de telefoon niet? Maar goed, ik zal het aan hem vragen. Misschien werkt dat wel. Zo dwingen ze je wel om de zaak te bedriegen. Maar bedriegen is blijkbaar normaal in deze tijd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Jah, vroeger ging het allemaal wat makkelijker. Jammer genoeg moet het nu eenmaal zo. Maar de chat is een oplossing, dan hoeft er niemand te zien wie er chat ?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Via de Community is het lastig om precies te achterhalen wat precies het probleem is met jouw sms-instellingen @Marry. Ik raad je dus inderdaad ook aan om even contact met ons op te nemen via een kanaal waarbij de communicatie wat vlotter kan verlopen zodat we met je mee kunnen kijken. Heb je dit ondertussen wellicht al gedaan?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ben je er inmiddels achter waaraan het ligt Marry en heb je hierover nog contact gehad?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic