PH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen SMS meer ontvangen

Nadat ik Nokia C7 van een software update 014.002 geinstaleerd heb ontvang ik geen enkel SMS bericht meer.
Reset van toestel, vodafone SMS server opnieuw invoeren bied geen soelaas.
Heeft iemand enig idee?
bvd
PH
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ROBNokia

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat hier onder staat, zijn citaten uit mails verzonden naar de Vodafone klanten " service "
 
Ik heb een nieuwe Nokia C3-01 met een Vodafone abonnement genomen.
Ik had nog voor dat mijn nummer werd omgezet naar de nieuwe simkaart ( van Prepaid naar abonnement) geen problemen met SMS (Vodafone prepaid), met de Vodafone abonnement simkaart kon ik geen SMSjes meer ontvangen, de rest werkt wel.
Zowel zenden als ontvangen van SMSjes was geen probleem, dus aan de mobiel kan het niet liggen. Het is wel gek, dat wanneer ik de Vodafone abonnement simkaart in een simlock vrije mobiel stop, gewoon mijn smsjes krijg van mijn abonnement Simkaart.
Ik heb nu weer gekeken, met een Vodafone prepaid simkaart ( ander nummer) in de Nokia C3-01 en dan werkt SMSjes verzenden en ontvangen wel perfect. Ook het Vodafone abonnement simkaart werkt met een simlock vrije telefoon echt perfect, ik kan ermee SMSjes ook verzenden en ontvangen en stromen binnen. Of het ligt het aan de Vodafone abonnement simkaart (dat deze niet juist is geprogrammeerd voor de Nokia) of de Nokia slikt geen Vodafone abonnement simkaart, misschien daarom wel de problemen die jullie hebben met nummer 1200 met het opvragen van het bel tegoed!!!!!!!!!!.    
 
HIER DE OPLOSSING:
 
Hierbij heb ik een prettige mededeling, smsjes ontvangen werkt weer.
Ik was bij toeval in Zutphen ( een buurt gemeente), stoutte schoenen aangetrokken en ben naar THE PHONE HOUSE binnen gestapt en de situatie uitgelegd.
De medewerker is even aan het bellen geslagen, met zeg maar een whizkid, en heeft het volgende uitgelegd.
******************************************************************************************************************************************************
Plaats de abonnement simkaart in een zelfde merk toestel, niet hetzelfde type, liefst ouder, geen ander merk, dat werkt niet ( maar dat had ik al geprobeerd).
Bel een ander mobiel, maak niet uit, plaats de simkaart weer terug in je eigen toestel en je raadt het al, de smsjes stromende binnen, het werkt gewoon.
Toestel uitgehad en weer aangezet, maar het werkt.
******************************************************************************************************************************************************
De medewerker van THE PHONE HOUSE in Zutphen verdient gewoon een vette pluim, maar hij wilde er niets voor hebben, "gewoon service" zei hij, "ik leer er ook van".
Ook het nummer 1200 werkt gewoon, ik kan gewoon mij tegoed via een sms opvragen.
Hij vond het wel raar dat de klantenservice van Vodafone, deze truc niet kende en dat ben ik wel behoorlijk met hem eens.
 
Ik hoop dat dit de oplossing is voor velen, jammer dat Vodafone op dit gebied grote steken heeft laten vallen. Succes veder.

Bekijk in context

12 Reacties 12
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi PH,

Aangaande jou sms probleem wil ik je toch verzoeken even telefonisch contact op te nemen met Vodafone!
Het kan zijn dat er op het netwerk iets mis gaat of dat het aan de update ligt.

Daarnaast wordt je ook sneller geholpen en kan men met jou gegevens direct aan de slag.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Raish

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met me Nokia E7, kunt u mij vertellen hoe dit is opgelost?
buksie83

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook Nokia E7-00.. Zelfde probleem na Software-Update naar Symbian^3-anna.
 
Maar!!...
 
Ik heb een dual sim, en zelfs op mijn andere oude samsung(2e simkaart dus) telefoon kan ik geen smsjes meer ontvangen!..
 
Hoe kan dit??
 
poort1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds eind vorige week problemen met de sms. Ik heb een E6 waarop ik opeens geen SMS meer mee kan ontvangen....erg vervelend.
Sietse

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met hetzelfde probleem met mijn C7, gisteren Symbian Anna geinstalleerd (softwareversie 024.001) , en kan sindsdien geen sms meer ontvangen, wel versturen. Van alles geprobeerd, resetten etc.etc. niks helpt. Heb de simkaart daarna in m'n oude mobiel geplaatst en toen kwamen de sms'jes wel binnen. Weer terug in mijn C7 geplaatst en weer hetzelfde probleem.
Hieruit blijkt m.i. dat het probleem bij Nokia moet zitten, niet bij Vodafone. Maar ik ga deze week toch even naar de Vodafone winkel om te kijken of het probleem misschien opgelost kan worden dmv een nieuwe simkaart.
romy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een nokia C3, kan ook geen sms meer ontvangen.
Heb zojuist naar de vodafone service gebeld, het schijnt vaker voor tekomen bij de C serie.
Je kan verbinding maken met je pc en dan ee nieuwe software installeren ofzo of naar een vodafone shop toegaan en hem laten opsturen.
ROBNokia

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat hier onder staat, zijn citaten uit mails verzonden naar de Vodafone klanten " service "
 
Ik heb een nieuwe Nokia C3-01 met een Vodafone abonnement genomen.
Ik had nog voor dat mijn nummer werd omgezet naar de nieuwe simkaart ( van Prepaid naar abonnement) geen problemen met SMS (Vodafone prepaid), met de Vodafone abonnement simkaart kon ik geen SMSjes meer ontvangen, de rest werkt wel.
Zowel zenden als ontvangen van SMSjes was geen probleem, dus aan de mobiel kan het niet liggen. Het is wel gek, dat wanneer ik de Vodafone abonnement simkaart in een simlock vrije mobiel stop, gewoon mijn smsjes krijg van mijn abonnement Simkaart.
Ik heb nu weer gekeken, met een Vodafone prepaid simkaart ( ander nummer) in de Nokia C3-01 en dan werkt SMSjes verzenden en ontvangen wel perfect. Ook het Vodafone abonnement simkaart werkt met een simlock vrije telefoon echt perfect, ik kan ermee SMSjes ook verzenden en ontvangen en stromen binnen. Of het ligt het aan de Vodafone abonnement simkaart (dat deze niet juist is geprogrammeerd voor de Nokia) of de Nokia slikt geen Vodafone abonnement simkaart, misschien daarom wel de problemen die jullie hebben met nummer 1200 met het opvragen van het bel tegoed!!!!!!!!!!.    
 
HIER DE OPLOSSING:
 
Hierbij heb ik een prettige mededeling, smsjes ontvangen werkt weer.
Ik was bij toeval in Zutphen ( een buurt gemeente), stoutte schoenen aangetrokken en ben naar THE PHONE HOUSE binnen gestapt en de situatie uitgelegd.
De medewerker is even aan het bellen geslagen, met zeg maar een whizkid, en heeft het volgende uitgelegd.
******************************************************************************************************************************************************
Plaats de abonnement simkaart in een zelfde merk toestel, niet hetzelfde type, liefst ouder, geen ander merk, dat werkt niet ( maar dat had ik al geprobeerd).
Bel een ander mobiel, maak niet uit, plaats de simkaart weer terug in je eigen toestel en je raadt het al, de smsjes stromende binnen, het werkt gewoon.
Toestel uitgehad en weer aangezet, maar het werkt.
******************************************************************************************************************************************************
De medewerker van THE PHONE HOUSE in Zutphen verdient gewoon een vette pluim, maar hij wilde er niets voor hebben, "gewoon service" zei hij, "ik leer er ook van".
Ook het nummer 1200 werkt gewoon, ik kan gewoon mij tegoed via een sms opvragen.
Hij vond het wel raar dat de klantenservice van Vodafone, deze truc niet kende en dat ben ik wel behoorlijk met hem eens.
 
Ik hoop dat dit de oplossing is voor velen, jammer dat Vodafone op dit gebied grote steken heeft laten vallen. Succes veder.

ROBNokia

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb je het al voor elkaar, zoniet lees het onderstaande.....
ROBNokia

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bovenstaande dus
ROBNokia

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, was ik weer, let wel op, na de jaarwisseling had ik weer hetzelfde probleem gehad, weer geen SMSjes kunnen ontvangen.
Nadat ik de bovenstaande topic heb toegepast bij de eerste keer, maar nu weer het probleem heb, heb ik nu de SIM kaart in een willekeurig mobieltje gedaan, effe weer bellen naar een ander nummer, gewoon overlaten gaan is voldoende, simkaart weer terug plaatsen en nu werkt de Nokia C3-01 gewoon weer.
Als je af en toe controleert of SMS wel werkt, SMS je gewoon naar je eigen nummer en een gratis SMSje van Vodafone, bespaar je gelijk weer ;), Sus6 verder. mvg Rob.
Claudia31

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Nokia c1-01 en kan sinds 3 dagen ook geen SMS meer ontvangen. Wel versturen. Rampzalig. Bij landelijke storing ook al 2 weken mijn toestel niet kunnen gebruiken. Toen heeft Vodafoon een reparatie gedaan. Nu blijken heel veel mensen deze storing te hebben. Vodafoon, zorg er alstublieft voor dat deze informatie, die jullie waarschijnlijk al kennen, iedereen bereikt en dat er snel een oplossing komt. Wat moet ik doen? Moet hij weer " gerepareerd " worden? Volgens mij ligt de schuld hier weer bij Vodafoon. Ik ben blij dat ik binnenkort naar een andere provider ga. Waarom is de klantenservice dicht op zondag? Ik kan nu ook geen betalingen meer doen via de ING, omdat daarbij de SMS nodig is. Vodafoon , reageer alsjeblieft snel. Of kan er iemand anders reageren die ook deze storing heeft?
Claudia31

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag reactie op mijn vraag.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic