begintlekkerzo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan SD kaart niet vinden, toch wel, toch niet

Goedenavond, om een onverklaarbare reden werkt bestandsbeheer (en daarmee het delen van bestanden o.a. via Whatsapp) niet meer. Telefoon (Motorola Moto G4 plus) diverse keren uit- en aangezet; geen soelaas.... Vanmiddag opeens een knipperend startscherm gedurende 5 minuten waarna bestandsbeheer weer wel werkte. Ik blij, echter te vroeg gejuicht; snel daarna wederom een minuut of 5 knipperend startscherm waarna weer de melding "kan SD-kaart niet lezen".
Via PC ook geen toegang tot telefoon.

Is Motorola aan het testen ? Google/Android ? Staat er een virus op mijn telefoon ?

Is hier wat aan te doen (zonder direct een nieuwe SD-kaart te installeren) ? Wat ??
6 Reacties 6
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi begintlekkerzo,

Dat is vreemd! Ik raad je aan om eens een backup te maken van je bestanden en de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Laat je weten of het dan wel weer werkt?
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor uw reactie, ik heb ook al het advies gekregen om de SD-kaart opnieuw te formatteren (na daarvan een backup gemaakt te hebben). Ik weet niet wat ik me allemaal op de hals haal bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen, dus de SD-kaart formatteren lijkt me wat safer...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
begintlekkerzo, was het formatteren inderdaad de oplossing?
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

nog niet gedaan, zonder SD kaart lukt het voorlopig ook nog wel.

Groet en prettige zondag nog.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Grote kans dat het formatteren een oplossing biedt. Mocht dit niet helpen kun je zoals eerder aangegeven de 2e optie proberen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic