iarharbi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kaart functioneert niet in China :(

Onlangs ben ik in China aangekomen ivm studie, echter valt het me op dat mijn vodafone prepaid kaart hier niet werkt!
Dit vormt een zeer grote probleem voor me aangezien ik mijn nummer nodig heb voor transcaties. (Tan codes ing), is er een oplossing hiervoor? of doe ik iets niet goed?

Alvast bedankt!

7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi iarharbi,

Wat werkt er dan precies niet? Krijg je een foutmelding als je de sim in je toestel stopt? Of bedoel je dat je geen verbinding kunt maken met een netwerk? Dan kunnen we uitzoeken wat er precies mis gaat.
iarharbi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het reageren MaartjeP! 🙂

Op mijn toestel verschijnt CU-GSM (CU staat voor China unicom). Ik ga er vanuit dat mijn toestel dus wel degelijk verbinding heeft. Echter, wanneer mijn vriend mij vanuit china met zijn Nederlandse nummer probeert te bereiken krijgt hij het volgende te horen "This number is empty".

Het gaat trouwens om een prepaid kaart.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!

gr,
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Merk je dit alleen als jouw vriend je probeert te bellen? Ik neem aan dat hij andere nummers wel gewoon kan bereiken.
Je zou de volgende zaken ook even kunnen controleren:

• Heb je voldoende beltegoed? Ook gebeld worden kost tegoed
  • Heb je roaming aan staan in je toestel? Ik vermoed van wel, anders vond je toestel geen netwerk
Probeer eens of jouw vriend je wel kan bellen als je een ander netwerk selecteert.
iarharbi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, mijn vriend kan inderdaad andere nummers wel bereiken. Ik kan ook niet opwaarderen omdat bellen naar 1200 niet gaat en betalen via ideal ook geen optie is aangezien ik geen tangcodes kan ontvangen. Ik heb geprobeerd om een ander netwerk te selecteren maar dat helpt ook niet 😞

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Dus je hebt wel tegoed? En kun je zelf wel bellen?
amber123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem en ik heb mijn simkaart echt hard nodig!! Alvast bedankt voor je antwoord!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@amber123

heb je wel beltegoed? dit werd hierboven ook al aangegeven
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic