Koenpostma1991

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KLACHT: data-tegoed geen juiste weergave

Hallo Vodafone,

Op 19-04-2014 jl. heb ik contact gezocht met de Vodafone klantenservice via Facebook. Hierin heb ik mijn probleem uitgelegd, te weten:

Ik heb een abonnement bij jullie en sinds de update in de Vodafone-app van de splitsing van de data-bundels klopt hierin iets niet. Wanneer ik naar mijn data bundels kijk in My Vodafone app (iPhone) zie ik de volgende data bundels: - Data tegoed (200 MB ) - Gratis 300 MB Extra - Multisim 2e aansluiting. Echter is er in mijn abonnement sprake van TWEE multisim aansluitingen.Van mijn eerste multi-sim aansluiting kan ik dus ook niet mijn datategoed zien.

Op de site, bij mijn tegoed, is er wel sprake van twee multisim aansluitingen, maar daarin heb ik een starttegoed staan van 200 MB (Voor beide sims), daarna staat gebruikt 0 MB, tegoed 0 MB.
Dit is naar mijn mening ook niet correct.

Daarnaast kan ik dus gedurende de maanden niet inzien wat mijn bundeltegoed is, aangezien er sprake is van verschillende informatie op de app en mijn tegoed via de site.


Mijn contact met de medewerkers van de klantenservice (via Facebook) loopt nu ondertussen al sinds 19-04-2014. Hierbij is aangegeven dat dit probleem zou zijn opgelost per de eerste van de maand (mei 2014)!!
Hierbij heb ik verscheidene referenties gekregen t.b.v. mijn klacht.


  • Op 01-05-2014 is er aangegeven dat er een klacht is ingediend bij de technici van Vodafone (referentie SF 00103816 / CC 102084765)

  • Op 15-05-2014 zegt een medewerker van de klantenservice via Facebook (Robbie) dat er op 08-05-2014 een case hiervan is aangemaakt.


  • Op 22-05-2014 is het probleem nog steeds niet opgelost en wordt ik geadviseerd (door Vodafone) om een datateller te installeren. Dit vind ik ronduit slecht. Waarom zou ik anders een app EN een site hebben om mijn tegoed weer te geven?


  • Op 27-05-2014 nogmaals de status van dit probleem opgevraagd en hier op 28-05-2014 een antwoord ontvangen. Ook hierbij heb ik een referentie ontvangen, weer een andere: "SF 00104799 | CC 102958901"


  • Op 02-06-2014 heb ik opnieuw de status opgevraagd aangezien er een update is geweest met de My-Vodafone app. Dit probleem speelt ondertussen al ruim 6 weken. Er wordt aangegeven dat er op 28-05-2014 een case is aangemaakt door een collega van de klantenservice (Facebook) met referentie: SF 00104799 | CC 102958901.

Ik loop dus nu met 2 referenties bij de technici, nog steeds geen vorderingen met betrekking tot mijn tegoed en kan op geen moment vertrouwen op wat mijn tegoed is voor zowel mijn tegoed opvragen via Internet als via de App.

Ik vind het gewoonweg slecht dat er telkens maar gezegd wordt dat jullie het probleem aanpakken en aanmelden bij de technici. Jullie geven aan dat dit dagelijk gecheckt wordt, maar tot op heden zie ik niets gebeuren, geen vooruitgang, geen updates, helemaal niets.

Ik had verwacht dat er met deze "24/7 service" het snel opgelost zou zijn, maar niets blijkt minder waar...

Mvg,

Koen
47 Reacties 47
mitchellt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb hetzeflde, hoor er meer mensen over. heb gebelt met vodafone.... DEnnis g gesproken en ze collega, volgens de onbekende collega ligt het aan mijn telefoon. haha grappemaker.....
joerithemen

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb PRECIES hetzelfde!

Ik kreeg gisterenacht opeens een sms dat ik nog minder dan 20% data had, dus meteen op mijn vodafone ingelogd en op de app gekeken bleek dat ik er 11 euro overzat terwijl ik nog 743MB heb. Vervolgens Mobiele gegevens uitgezet om verdere problemen te voorkomen. Krijg ik vanmiddag rond 2 uur nog een smsje met dat ik 100 euro buiten mijn bundel ben. Dus toen idd weer op Myvodafone ingelogd om te kijken WTF er aan de hand is, en er blijkt een bedrag te staan van 103 euro, maar raar genoeg wel 743MB over :)... Ik proberen te bellen om te vragen wat er aan de hand is, kan niemand bereiken omdat het bijzonder druk is. Kijk ik later is het van 103 naar 108 gesprongen. Mijn mobiele gegevens staan uit en nog steeds veranderd het bedrag maar mijn MBs blijven hetzelfde...?

Er staat NU nog steeds dat ik 743MB heb alleen staat er nu bij kosten buiten bundel: Er is een fout opgetreden.

Dus volgens mij is er wel wat aan de hand bij Vodafone...

EDIT: Hij is net opnieuw vernieuwd en het bedrag staat nu op 0 EURO dus er is duidelijk iets mis met het systeem...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

De problemen met My Vodafone zijn bij ons bekend en er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor onverwachte kosten hebben gekregen, neem dan even contact op met onze klantenservice. Mijn collega's kunnen dan voor jullie nakijken of er waarschuwings-sms'jes zijn verstuurd. Ook kunnen zij dan zien of de kosten terecht of onterecht in rekening zijn gebracht.
joerithemen

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb Vodafone gebeld en heb het opgelost, stel voor dat jullie hetzelfde doen!!
Vergiiro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Nathalie ,
Ik heb precies het zelfde probleem ik heb een Red-E 3G abonnement .
Elke maand geeft mijn vodafone app aan dat ik nog genoeg data over heb maar zegt mijn vodafone app wel dat ik al 70 euro buiten mijn bundel zit . Als ik dit terug kijk op mijn rekeningen staat er vermeld dat ik bijna 10.000 mb per maand verbruik .. Ik krijg precies het zelfde verhaal als jou tehoren als ik weer is bel naar Vodafone wat inmiddels een maandelijkse gewoonte is geworden.. Ik moet mijn instellingen controleren op updates niet streamen buiten Wifi dat soort dingen.. Volgens mij snap Vodafone niet dat als je dat al 28 keer is verteld je dat al zeker 40 keer heb gedaan.. Maar toch blijven de rekeningen hoog binnen komen .. Word mij verteld dat er een storing is binnen vodafone en alles gecrediteerd word. Wat nu nog steeds moet gebeuren helaas .. Ik heb nu weer een rekening van 194 euro dit moet ik nauurlijk zo snel mogelijk betalen voordat er kosten worden verekend.
Eerlijk gezegd heb ik hier al last van sinds dat ik klant ben bij vodafone .. Ik heb zelfs blokkade op mijn abonnement gehad en zelfs toen maakte ik buiten mijn bundel data verbruik dit is een beetje vreemd toch?
nu heb ik alles opgerekend toevallig net en ben ik gaan googlen of er nog meer mensen zijn met dit probleem als eerste kwam ik bij jou uit Nathalie maar als ik verder kijk zijn er nog honderde andere mensen met het zelfde probleem. Deze mensen weten ook niet waar dit vandaan komt en hebben geen idee wat ze moeten doen het enigste wat ze kunnen doen om het probleem te verhelpen is betalen. Wat vodafone in mijn ogen juist wil.
Ik heb een Vodafone Red-E 3G abonnement naar de eerste keer hoge rekening heb ik daar 2 x 1000 mb er bij genomen plus nog een keer 400 mb om hoge kosten te voorkomen maar helaas .. gewoon weer een rekening van 220 euro!
Nu heb ik alle data verbuik van de afgelopen 3 maanden opgerekend en dan kom ik op 24.965.130 MB . Hoe extreem is dat ? dat wil zeggen dat ik bijn 15000 mb in 3 maanden tijd buiten mijn abonnemt zit ..
Volgends mij als ik een internet cafe begin kom ik nog niet eens op zoveel mb's
Je kan volgends mij hoog of laag springen hier dit schiet niet echt op ..
Ik verzoek je om rechtsbijstand in te schakelen en hun dit verder te laten onderzoeken..
Hier ga ik uiteraad ook mee aan de slag want ik pik dit niet langer ik zou even opnoemen hoeveel ik betaald heb intotaal aan vodafone in voor zover ik het kan terug halen..
Dit is van Juni 2013 t/m Juni 2014
2-06-2014
Juni 2014
€ 194,32
Betaal voor 20-06-2014

02-05-2014
Mei 2014
€ 227,60
Betaald

02-04-2014
April 2014
€ 105,47
Betaald

02-03-2014
Maart 2014
€ 174,72
Betaald

02-02-2014
Februari 2014
€ 62,15
Betaald

02-01-2014
Januari 2014
€ 113,00
Betaald

02-12-2013
December 2013
€ 377,90
Betaald

08-11-2013
November 2013
€ 11,92
Betaald

08-10-2013
Oktober 2013
€ 59,62
Betaald

08-09-2013
September 2013
€ 93,28
Betaald

08-08-2013
Augustus 2013
€ 280,76
Betaald

08-07-2013
Juli 2013
€ 369,16
Betaald

08-06-2013
Juni 2013
€ 290,13
Betaald

Vanaf april zou ik 62 euro per maand moeten betalen dit is normaal 50 euro maar omdat ik mijn telefoon verzekerd heb kost me dit 11 euro in de maand ofzo.
Hiervoor had ik een Web+sms+bel 50 abonnement en hier hoorde ik natuurlijk 50 euro per maand voor te betalen als ik niet buiten mijn tegoed zou zitten.. Helaas kan ik niet verder terug met de rekeningen maar er had er in 2012 zelfs een paar van bijna 400 euro!
je begrijpt dat ik al 2 jaar aan het bellen ben en aan het uitvogelen wat nou precies het probleem is zoals je ziet leek alles in oktober en november 2013 goed te gaan naar lang onderzoeken hoe of wat .. maar als je de maand later kijkt lag er alweer een rekening op de mat van 377 euro.. heel appart want alles leek verholpen te zijn ..
+ Heb ik ook nog is dat Vodafone zomaar aan iets of iemand iets met mijn telefoonnummer heeft laten doen wat aangeeft dat ik nu uitmaak van een zakelijk contract .. dat wil zeggen dat de gene die Binnen mijn bedrijf? de rekeningen kan inzien en betalen.
Nou ik werk gewoon netjes voor m'n geld en heb zeker geen eigen bedrijf en ben zelf nooit een zakelijk contract aan gegaan..
Dit kan Vodafone blijkbaar allemaal zo achter je rug om doen zonder dat je hier iets van te horen krijgt of uberhaupt er iets van afweet..
Ik voel me machteloos en heb het gevoel dat ik leeg getrokken word aan allekanten
Volgends mij vind vodafone het internet op mobiel wel een ideale uitvinden ..
Zo kunnen ze makkelijk nog rijker worden lijkt me..
ik ga iig Rechtsbijstand inschakelen en ik adviseer je dat ook te doen..
Om weer dagenlang aan de lijn te hangen bij vodafone en van collega naar collega te worden verbonden en telkens het zelfde verhaal moet uitleggen en aanhoren schiet je niks mee op er word uiteindelijk toch niks aan gedaan geloof me .. en als het wel goed lijkt te gaan .. is het 2 maanden later toch weer raak en begin je weer opnieuw..
Wei

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste ...

Sinds enkele dagen heb ik ontdekt dat mijn overige kosten iedere keer iets hoger worden. Het gekke hiervan is dat ik nog voldoende belminuten en mb's over heb. Bijgewerkt tot 27-6 22:09uur: 114 minuten en 303 mb. Daarnaast heb ik niet naar servicenr's of buitenland gebeld.

Wat kan ik nu het beste doen? Resterend nog 3 dagen. Ik vind het doodzonde om dat tegoed niet op te maken, maar ik ben ook weer bang voor overige kosten. Vanmiddag klantenservice gesproken, maar ze konden mij hier geen verklaring voor geven.

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Groet
anitagijsbertse

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Help! Ik houd mijn bundel altijd in de gaten, kijken of ik niet over mijn MB's gaat. Ik schrik mij in eens rot, wat ik heb 33 euro buiten mijn bundel gezeten! Ik snap hier niets van en wil graag weten wat ik heb verbruikt. Maar ik kom niet uit de site waar ik dat terug kan vinden.
Wie kan mij hierbij helpen?

Groetjes, Anita
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Anita Gijsbertse,

Zie de antwoorden en reakties die zijn gegeven is het topic : 'Dataverbruik klopt totaal niet?!'

Weblink naar dat topic:http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-klopt-totaal-niet/td-p/156...

Daarin vindt je de antwoorden van mijzelf (Netwerker) en van NetwerkFreak. En die antwoorden zijn ook voor jou van toepassing.
Lees dat topic maar in zijn geheel door.

En controleer je volgende Vodafone factuur heel zorgvuldig op alle verbruikskosten !!!

Succes !


Netwerker
Rowan123

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoi,

Ik kreeg vorige week een sms dat ik 100eu!! Over mijn tegoed zat, nu is mijn internetverbruik verdriedubbelt sinds ik mijn nieuwe abonnement heb wat ik ook al vrij vreemd vind. Ik ben de vodafone winkel ingelopen en degene die daar werkt heeft voor mij de blox van 1gb aangezet voor 10 euro. Nu krijg ik net een melding dat ik daarover heen zit. Vervolgens log ik mij in op myvodafone om te zien dat ik ineens €250!!!! Euro over mijn abonnement zit.. Hoe kan dit??!! Die man die bij vodafone werkt heeft alle zelf ladende apps uitgezet ik heb mobiele data voor verschillende app uitgezet, 250 euro??! Wie kan mij hier antwoord op geven?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @Rowan123

Volg ALLE tips en tricks en expert-adviezen op die in het data-verbruiks topic staan beschreven in 35 postings.
Met behulp van alle adviezen krijg je heel veel inzicht in het sluipverbruik van GPRS-data. En dankzij alle expert-adviezen in het data-verbruiks topic kun jij zelf de oorzaak van jouw onbewuste mega-data-verbruik achterhalen. En je instellingen zodanig reguleren dat onbewust en ongewenst sluip-data-verbruik nooit meer kan voorkomen op jouw smarthone. Maar dan moet je wel alle instellings-adviezen en tips en tricks opvolgen.
Het kost je een aantal uren om dat te regelen. Maar het scheelt je enorm veel geld, als alle instellingen correct staan.
Volg dus alle adviezen zorgvuldig op. En daarmee sluit je jouw smartphone hermetisch af tegen onbewust en ongewenst 3G-data-verbruik. Evenals tienduizenden andere mensen die het data-verbruiks topic hebben gelezen.

Weblink:http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Overigens vind ik het vreemd dat Vodafone jou niet heeft afgesloten bij €100,00 buiten-de-bundel-data-verbruik. Dat behoort Vodafone normaal gesproken automatisch te doen.

Succes !

Netwerker
Edwin_Rutten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanuit het niets een Giga hoge kosten

Krijg gisteren om 17:00 uur een sms dat ik nog maar 20% van mijn 2Gb over heb, dus denk rustig aan het is nog maar twee dagen tot de nieuwe periode. Echten vanmorgen lees ik een sms (gestuurd om 1:34uur) dat ze de data afsluiten omdat ik over de 100 EURO aan kosten zat !!!!

Direct gekeken op MyVodafone van morgen en daar had ik al 138EURO aan kosten buiten mijn bundel terwijl ik nog 238MB Tegoed heb om mijn mijn verbruik, WAAR KOMEN DEZE KOSTEN VANDAAN....!!!
Ik weet het niet ik heb nu al 7 jaar vodafone en dit is nog nooit voor gekomen

Help
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Netwerker

Jawel, klanten worden automatisch afgesloten van internet als er €100 aan kosten zijn ontstaan. Het zou kunnen dat ze in één datasessie zoveel hebben verbruikt dat we de blokkade pas later kunnen plaatsen, maar dan worden de kosten op de rekening automatisch teruggebracht naar €100.

Sidenote: Die blokkade bij €100 kunnen klanten natuurlijk ook zelf uitschakelen. 😉
keesvanaalsburg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste forum gebruikers.

Ik wil jullie hierbij waarschuwen dat de Vodafone app en myvodafone, wat betreft datagebruik onbetrouwbaar is.
Ik heb gisterenavond om 23:24 uur een sms gehad van Vodafone, dat mijn internet maximaal pakket minder dan 20 procent over heeft. Toen ik mijn app opstarte gaf deze aan nog 1,76 GB over te hebben, dus daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken. Vanmorgen nogmaals mijn app opgestart, deze gaf nog steeds aan 1,76 GB tegoed maar daarbij een onaangename verassing €84,04 buiten tegoed. Ook maar eens ingelogd bij myvodafone deze gaf aan 1807 mb tegoed, dus de klantenservice maar eens bellen. Volgens de klantenservice komt deze hoge buiten tegoed, van mijn extra datagebruik buiten de bundel. Ik heb uitgelegd dat ik op dat moment ingelogd was in app en myvodafone, en deze gaven beide aan ruim 1,5 gb data over te hebben. Conclusie. Er is iets niet goed bij het weergeven van daadwerkelijk verbruik, bij myvodafone en app. Ik kan bij het krijgen van de rekening een bezwaar aantekenen en misschien kunnen ze mij dan verder helpen.
Jullie begrijpen dat hier het laatst nog niet over gezegd is, maar ik wil alvast medeforumleden waarschuwen over de onbetrouwbaarheid van de app en myvodafone.
maartenveraart

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal,

Zojuist gezien dat mijn Vodafone factuur voor mei is afgeschreven. Tot mijn schrik lag het maandelijkse bedrag €60,- euro hoger dan normaal.

Wat blijkt, ik zou volgens Vodafone buiten mijn data-bundel zijn gekomen. Echter heb ik op 30-5 om 23:51 een smsbericht ontvangen met daarin de melding dat ik nog 204 MB over had tot einde van de maand (dit is dus 31-5-2014). Als ik mijn rekening erop na sla zie ik dat ik die laatste dag amper data heb gebruikt vanwege deze melding en ik dus nooit buiten die bundel had kunnen komen.

Door deze te late melding van Vodafone is er bij mij nu te veel geld geincasseerd. Ik verwacht dan ook dat dit bedrag per omgaande op mijn rekening word terug gestort en dat Vodafone in het vervolg tijdig notificatie geeft van verbruiksdata en deze ook niet tegen het buitenland tarief afrekent. Dit is namelijk buitenproportioneel.

Een fout vind ik niet erg en ik ga er daarom ook vanuit dat dit op zeer korte termijn gecorrigeerd gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Maarten Veraart

Ps. de gemiddelde wachttijd volgens de website is 3 min. Ik hang inmiddels al 30 min.
maartenveraart

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist iemand van Vodafone aan de telefoon gehad en toezegging gekregen dat de kosten voor data buiten de bundel gecrediteerd gaan worden.

Het antwoord is bevredigend en zodra ik het geld weer heb ontvangen is de zaak afgedaan.

Bedankt Vodafone.
kevin91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone brengt kosten in rekening voor datagebruik buiten de bundel terwijl MyVodafone en de Vodafone App aangeven dat ik nog voldoende tegoed heb.

Dit heb ik nu twee periodes achter elkaar meegemaakt.

Zo kan ik op mijn factuur zien dat datagebruik na 22 mei buiten de bundel is. Echter heb ik screenshots van zowel MyVodafone en de Vodafone App die aangeven dat ik op 28 mei nog 200+ mb tegoed heb.

Ik zou graag uitleg willen van een Vodafone medewerker!
ferdal69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dezelfde probleem heb ik dus ook!!!

Terwijl op myvodafone app MB tegoed te zien is, was er helaas
wel extra kosten buiten bundel te zien. Heb ook screenshots hiervan genomen. Kosten werden met de dag hoger, waaroo ik besloot om klantenservice te bellen.

Daar werd mij verteld dat ik over mijn internetbundel heen zou zijn, terwijl op myvodafone app dit niet het geval was. Ik vindt dit niet kunnen, omdat ik erop vertrouw dat de app van vodafone zelf goed functioneert! Er werdt een notitie ervan gemaakt & als het goed is (hoop ik dan!?) wordt het niet in rekening gebracht omdat de fout bij Vodafone ligt.

Het is nu afwachten, maar als het wel in rekening wordt gebracht, zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Het is immers niet mijn eigem fout dat de verbruiks app niet goed functioneerd!
jebben

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij hetzelfde verhaal. Het verbruik buiten bundel staat er vandaag wisselend wel of niet op. Ook ik had contact met klantenservice. Het kwartje is kennelijk nog niet gevallen bij Vodafone!!
Kuijt85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem heb ook overal screenshots van genomen in mijn abonnement was nog data over voor de rest is alles onbeperkt en toch 140 euro buiten de kosten.

Juist nog een sms ontvangen dat er 80% procent verbruikt was. Hierdoor even gekeken op myvodafone en dan tot de rare conclusie komen waar het dan toch in moet zitten.
Wei

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedenavond leden,

Zojuist telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Ik zou teruggebeld worden maar dat was jammer genoeg nog niet gebeurd.
Een vriendelijke telefoniste vertelde mij dat er een storing was op my vodafone. Hierdoor was het niet up to date.
Mevrouw vertelde mij dat er een creditnota zal worden aangemaakt en ik deze kosten vergoed krijg.

Gelukkig heb ik vandaag mijn nieuwe tegoed gekregen. Ik ga dit goed in de gaten houden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic