Linkforsoad

Meedenker
  • 16Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes

K3805-z (ZTE) in NL.

Goedenacht,
 
In oktober heb ik voor ~ 50 euro bij de Portugese tak van Vodafone een ZTE K3805 internet stick gekocht. Pre-paid (betaal per minuut) contract. Niets getekend, papieren staan op de VF winkel daar. Maar ik gebruik dat ding daar maar een week of 8 per jaar. Ik had dan ook gehoopt dit ding ook in NL te kunnen gebruiken bij Vodafone. Maar dat ding blijkt zelfs op hun eigen NL tak geblokkeerd te zijn.
 
Portugal snapt er niets van, in NL weet ook nagenoeg niemand hoe het met de Nederlandse sticks moet (laat staan buitenlandse), "schijnen geunlockt te kunnen worden, maar hoe, dat is volgens mij een heel gedoe" was de laatste keer het antwoord. Iemand hier met een idee? Ik ga niet met de stick naar KPN oid, blijf gewoon binnen Vodafone, maar zou hem graag "hergebruiken" en niet in elk land waar ik een Vodafone internet contract heb lopen een nieuwe kopen / krijgen. Zonde voor zowel mijn bankrekening als Vodafone, want ze kunnen ze simpelweg beter aan een ander verkopen, al zou een miljoenenbedrijf dat vast niet zoveel uitmaken 😉
 
Gegroet.
2 Reacties 2
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hey Linkforsoad,
 
die sticks hebben net als mobiele telefoons een unlockcode.
Deze moeten in het bezit zijn van de partij die dit apparaat op de markt heeft gebracht, VF Portugal dus.
Je zou eens kunnen proberen die code aan te vragen via de website van VF Portugal.
Geen idee of die code geld kost, maar vragen is gratis natuurlijk.

Grtz, R.
Linkforsoad
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Ha Riverman,
 
Om de een of andere reden geen reply-notificaties ontvangen, dus nooit meer aan gedacht hier te reageren :S
 
Die dingen hebben inderdaad een unlock-code nodig, al ging ik er vanuit dat die gewoon in Londen lagen. Blijkbaar niet. Probleem is dat ze bij VF PT niet echt Engels kunnen (laatste antwoorden waren door GTranslate gehaald), en mijn Portugees is nou ook niet echt fantastisch...... Maar ik haal binnenkort gewoon een nieuwe in NL. Elk land zijn eigen stick, lekker milieuvriendelijk #lol.
 
Gegroet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic