Corina

Gedreven Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Itunes kan iphone niet meer vinden nadat automatisch synchroniseren is uitgeschakeld..

Ik vrees dat ik mezelf in de nesten heb gewerkt maar kom er niet meer uit en hoop op tips!
 
Goed, ik vind het bloedje irritant dat mijn iphone gaat synchroniseren met itunes en een reservekopie gaat maken telkens als ik zelf iets nieuws erop wil zetten met itunes. Duurt me allemaal veel te lang!
Dus heb ik het automatisch synchroniseren uitgezet via de instructies op de iphoneclub site (http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/itunes/automatisch-synchroniseren-van-iphone-met-itunes-voorkom...)  namelijk: Wacht tot de iPhone in de linker balk van iTunes verschijnt, ga naar het scherm Samenvatting en vink aan dat iTunes niet automatisch moet starten als je de iPhone aansluit.
 
Maar als ik nu mijn iphone aan de pc hang kan itunes hem helemaal niet vinden (krijg de melding: itunes kan de aangesloten iphone niet identificeren sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals). Hoe kan ik dit oplossen (opnieuw aansluiten werkt niet) want nu kan ik dus ook geen nieuwe files erop zetten en dat is niet de bedoeling.. Ik wilde alleen het automatisch synchroniseren maar uitzetten!
 
BVD!!
7 Reacties 7
Corina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ondertussen mee gespeeld en het probleem is opgelost. Weet overigens niet zo goed waarom..
 
Ik blijf wel een probleem houden met een file. Het zetten in de itunes bibliotheek gaat prima. Maar zodra ik het kopieer naar mijn iphone kan hij ineens de file niet vinden.. Ik krijg dan een uitroepteken voor de file en hij doet niks.. Heel gek. 
 
Iemand een verklaring? Als ik hiervoor een nieuw topic aan zou moeten maken hoor ik het graag 🙂
Corina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al googlend kwam ik dit topic elders tegen waarin exact mijn probleem omschreven wordt: https://discussions.apple.com/thread/3966081?start=0&tstart=0
 
Daar stelden ze voor om de files om te zetten naar AAC, dit heb ik gedaan (waren mp3's) dit maakt helaas geen verschil.. 
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ach als het dan maar 1 file is en de rest het dan prima doet 😄
Corina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas... Na veel geklooi en boeken apart te synchroniseren doet het ene audio boek het wel een ander blijft onzichtbaar (als 1 staat in de bieb en doet het prima doch weigert op de iphone te verschijnen) en de reguliere boeken zijn helemaal foetsie... Heb pas geupgrade naar de nieuwe ios, kan dat de oorzaak zijn dat het nu random verkeert lijkt te gaan??

Overweeg ondertussen trouwens wel om de hele itunes weg te smijten en een alternatief te zoeken. Iemand suggesties??
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Corina,
 
Hmm de Itunes wegsmijten lijkt me wat voorbarig. Is het mogelijk dat je nogmaals de IOS 6 upgrade laat lopen via de iTunes.
Het kan zomaar zijn dat deze upgrade de eerste keer niet goed op het toestel is aangekomen.
 
Grtz
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Corina,

Is het ondertussen al gelukt of heb je een update over de status van je vraag ?

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Corina wat heel goed zou kunnen is dat je wellicht Wifi synchronisatie aan hebt staan op je iphone? dit stel je in bij itunes. Aan de linkerkant selecteer je je iphone en dan bij het overzichtscherm moet wifi synchroniseren uitgevinkt staan.
 
Ik gebruik dit zelf overigens zelf wel. En bij mij werkt dit ook goed, als ik s' avonds de telefoon aan de lader hangt gaat hij vervolgens mijn muziek synchroniseren. 
 
Ik zou itunes zeker niet de deur uit doen, dit omdat apple dit helemaal geintregeerd heeft bij elkaar.
 
Zou je een status update kunnen geven van je vraag zoals MauriceD ook aangeeft?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic