Amanoo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is mijn abonnement al ingegaan?

Hallo. na heel veel gepruts met mijn telefoon omdat hij geen verbinding meer wil maken met het T-Mobile netwerk kwam ik opeens op het idee dat het zou kunnen zijn dat mijn T-Mobile SIM-kaart niet meer geldig is. Echter weet ik niet 100% zeker of mijn Vodafone abonnement al is ingegaan en of ik deze al kan gebruiken. Men heef tmij gewaarschuwd niet te vroeg de SIM kaart van Vodafone erin te doen omdat hij wel al technisch gezien kan worden gebruikt, maar las ik hem gebruik dan valt dat meteen buiten de bundel omdat die bundel nog niet is ingegaan. Hoe weet ik of ik mijn bundel al kan gebruiken of niet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Amanoo,
 
Als ik het goed begrijp had je T-Mobile en ben je overgestapt naar Vodafone.
T-Mobile behoudt jouw nummer tot de dag van de nummerportering, dan valt bij hun jouw bereik/service weg en gaat die in bij Vodafone.
Als jouw T-Mobile sim dus niet meer werkt en je probeert die van Vodafone en die werkt wel, dan kun je ervanuit gaan dat Vodafone de portering heeft doorgevoerd en je abonnement bij hun nu loopt.
 
Je kunt dit ook testen: 
1. *#100# intoetsen in je toestel als de Vodafone kaart erin zit. Zie je nu jouw eigen mobiele nummer? Zo ja, dan is dit overgezet naar VF.
2. Probeer in te loggen op MyVodafone
 
Wie heeft je verteld dat het buiten je bundel valt? Je kunt namelijk nog niet met VF bellen als je abonnement nog niet is geactiveerd, dus dan kun je ook niet buiten je bundel bellen.
 
Veel plezier met je nieuwe abo!
 
 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Amanoo,
 
Als ik het goed begrijp had je T-Mobile en ben je overgestapt naar Vodafone.
T-Mobile behoudt jouw nummer tot de dag van de nummerportering, dan valt bij hun jouw bereik/service weg en gaat die in bij Vodafone.
Als jouw T-Mobile sim dus niet meer werkt en je probeert die van Vodafone en die werkt wel, dan kun je ervanuit gaan dat Vodafone de portering heeft doorgevoerd en je abonnement bij hun nu loopt.
 
Je kunt dit ook testen: 
1. *#100# intoetsen in je toestel als de Vodafone kaart erin zit. Zie je nu jouw eigen mobiele nummer? Zo ja, dan is dit overgezet naar VF.
2. Probeer in te loggen op MyVodafone
 
Wie heeft je verteld dat het buiten je bundel valt? Je kunt namelijk nog niet met VF bellen als je abonnement nog niet is geactiveerd, dus dan kun je ook niet buiten je bundel bellen.
 
Veel plezier met je nieuwe abo!
 
 
Amanoo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij had een of andere verkoopmedewerker bij Vodafone of bij Typhone of een helpdeskmedewerker dit gezegd. Ik weet het ook niet meer precies. Bedankt voor het antwoord. Ik zal eens prutsen.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Laat even weten of het is gelukt...
Amanoo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt erop dat het is ingegaan. Ik heb signaal.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Kijk eens aan top!
 
Veel plezier met je abonnement.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic