jacquesbotden

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is mijn IP-adres veranderd in Frankrijk?

Nu, in Frankrijk, kan ik niet inloggen in de volgende apps: Doutecno en Rain Bird.  Hebben jullie IP adres veranderd? Ik heb al contact gehad met Ziggo en zij hebben me doorverwezen naar u!

Groet, Jacques Botden. 

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3332Posts
  • 992Oplossingen
  • 1089Likes

Hi @jacquesbotden, welkom hier. 

Op het moment dat je in het buitenland bent, dan maak je verbinding met een netwerk/mast van een provider daar. Het kan best zijn dat toestel op bepaalde momenten wisselt van netwerk/provider, waardoor er ook een ander IP-adres is. Wij kunnen dit op afstand niet controleren. Wel kan je dit zelf zien door bepaalde websites zoals whatismyIP. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12047Posts
  • 3520Oplossingen
  • 3137Likes

Het is precies zoals Cecilia aangeeft. Zodra je op een ander netwerk terecht komt dan krijg je ook een ander IP adres. Dat zal dan ook de reden zijn dat je in Frankrijk een ander IP adres hebt dan hier in Nederland. Ik zie trouwens dat je het hier hebt over domotica voor in huis, neem aan dat je daar deze app's voor nodig hebt. Eigenlijk zou dit geen enkel probleem moeten zijn, waar je ook vandaan inlogt met je mobiel, deze zouden niet IP gebonden moeten zijn. Ik vraag me dan ook af of er niet iets anders aan de hand is en of de app niet anders ingesteld moet worden. 

Voor thuis heb je Ziggo, begrijp ik, en deze geeft toegang tot je domotica in huis en dat werkt via de app. Ik gebruik zelf ook domotica en dat werkt gewoon overal met mijn mobiele telefoon. Ik zou toch ook eens informeren bij de app's zelf om na te gaan of er niet een instelling verkeerd staat. Maar IP gebonden, ik geloof dat niet zo, zeker niet aan de kant van Vodafone, dan zou het aan Ziggo z'n kant moeten liggen dat de app met je thuis IP contact zoekt en dat Ziggo deze, toevallig, heeft gewijzigd nu je weg bent. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic