fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Is het mogelijk SMS en Whatsapp berichten over te zetten naar andere Simkaart?

Om te beginnen weet ik niet of ik deze vraag onder de juiste categorie zet. Als dat niet het geval is, hoop ik dat een van de moderators deze voor mij wil verzetten naar de categorie waar de vraag wel thuis hoort.

Afgelopen weekend heb ik een Samsung Galaxy S4 mini gekocht. Gisteren heb ik daar nog een abonnement bij afgesloten (helaas niet bij Vodafone). Tot nu toe belde ik altijd nog Prepaid.
Dat houdt dus in dat ik een nieuwe simkaart bij het abonnement krijg. Is het op de een of andere manier mogelijk om SMS-berichten die ik wil bewaren (denk hierbij aan SMS berichten van broers/zussen die geslaagd zijn voor het rijbewijs, vrienden die vertellen dat ze een eerste auto gekocht hebben etc.) over te zetten naar de nieuwe simkaart (de contacten kon ik tijdelijk naar de SD-kaart overzetten, bij SMS zie ik deze mogelijkheid niet bij de opties)?

En hoe werkt dit met Whatsapp berichten?
Deze moet ik opnieuw installeren op mijn nieuwe telefoon (kan niet op SD-kaart geinstalleerd worden). Onthoudt deze een inlognaam, of inlognummer of moet je deze berichten ook overzetten vanaf een oude telefoon? Is dit uberhaupt mogelijk? Ook hier gaat het weer alleen om de leukste SMS-jes die ik niet weg wil gooien.

Ik hoor het graag van jullie!
2 Reacties 2
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Even een toevoeging. Doe het even zo omdat ik het (eerdere) bericht niet kan wijzigen volgens mij.
Ik was namelijk vergeten het oude toestel erbij te zetten. Sorry voor het ongemak.

Ik bedacht me zojuist dat het wellicht handig is om te weten wat het oude toestel is.
Mijn 'oude' telefoon is de Samsung Galaxy Young S5360. Het nieuwe toestel is zoals gezegd de Samsung S4 mini. Zelfde merk, ga alleen wel over van provider.
Ik ben eventueel ook bereid om het met tussenstappen te doen. Hiermee bedoel ik eerst van oude telefoon naar PC en dan van PC naar nieuwe telefoon als dat makkelijker is, of als enige mogelijk.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @fifagek ,

Dit zijn zover ik weet allebij android apparaten.
Er bevinden hier voor apps in de playstore. Deze kunnen een volledige backup van je android maken. Al je instellingen. En deze terug zetten op het nieuwe apparaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic