Axlz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone praat uit zichzelf

Hallo, mijn iphone praat sinds gister uit zichzelf en smsen whatsappen en alles duurt heel veel langer, want je moet op een letter staan en dan dubbeltik op je scherm, je kan dus nie echt doortikken meer helaas, wie weet hoe ik dit kan uitzetten?

Hulp hard nodig, 🙂 Mvg Axl v/d Kruk
8 Reacties 8
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Axlz, dat is een toegankelijkheidsoptie voor mensen die iets minder goed kunnen zien. Dan is het handig als je iPhone de suggesties voor woorden uitspreekt. Mocht je nieuwsgierig zijn, dan kun je er hier meer over lezen: http://www.apple.com/accessibility/iphone/vision.html

Wil je het alleen uitzetten dan ga naar algemeen > toegankelijkheid en zet het schuifje om 🙂
Serge023

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jaja. Maar hoe kom je bij algemene instellingen? Dat gaat enkel door naar beneden te scrollen en dat gaat nu juist niet!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Serge023, ik begrijp je vraag niet helemaal eerlijk gezegd, en ik zie ook geen eerdere posts van je op het forum. Wat is het probleem met je toestel precies?
Houd er daarnaast rekening mee dat bovenstaande antwoord uit maart is, ik weet niet of deze optie tegenwoordig in iOS7 ergens anders zit.
Mvc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb juist hetzelfde voor met m'n IPod en ik moet ook altijd 2 keer op het scherm tikken, ik heb het al eens voorgehad maar dan heb ik er super veel op getikt en dan ging het ineens over. Ik kan zelfs niet meer inzoomen en niet meer naar beneden gaan als ik iets opzoek, het kan natuurlijk wel zijn dat het iets te maken heeft met m'n scherm, want er zit namelijk een klein barstje in. iIdien het bij jou al opgelost is kunt u me dan laten weten hoe u dat gemaakt heeft?

Mvg Mvc
Mvc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan zelfs niet naar beneden gaan hoe doe je dat?

Mvg Mvc
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik zie in de Apple FAQ dat je de instellingen ook via iTunes kunt bewerken:

Toegankelijkheidsfuncties beheren via iTunes


  • Sluit uw iPhone, iPad of iPod touch aan op een computer met iTunes.
  • Selecteer uw apparaat in iTunes.
  • Klik op Configureer Universele toegang in Opties onder in het paneel Overzicht.
  • Selecteer de functie die u wilt gebruiken en klik op OK.
aalbe2014

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou dit lukt dus echt niet!!! en wat nu??
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @aalbe2014
Je reageert op een discussie van vorig jaar waarin een aantal topics besproken zijn. Wellicht is het handiger als je je issue iets specificeert. Daarmee vergroot je de kans dat een andere forumgebruiker je kan helpen het op te lossen.
Gr Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic