JeroenC1971

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone X laad na een vakantie (met vee gezinsleden) niet meer op

We zijn met geZin op vakantie geweest, veel kabeltjes en veel getrubbel over wie waar oplaad.

het is toch te gek voor worden dat Apple dit niet op de rit krijgt!?

hoe moeilijk kan het zijn om codes aan kabels/telefoons te koppelen. Nu heb ik dus een probleem omdat de stekker die ik gebruik blijkbaar niet matched met mijn (nieuwe) telefoon.

iemand hier ervaring mee? En wat kan ik hiermee doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zelf denk ik ook dat je dan beter contact op kan nemen met Apple om te vragen of ze het anders willen doen. De meeste hedendaagse iPhones en iPads werken met een Lightning-aansluiting. Dit is een platte en kleine connector die je aan de onderkant van het toestel insteekt. Daarnaast heeft Apple nog kabels met de oudere 30-pins connector in het assortiment.

Lightning-oplaadkabels zijn nodig voor de volgende toestellen:

  • iPhone 5 en nieuwer, iPhone SE
  • iPad 4 en nieuwer, iPad mini (alle modellen), iPad Pro (alle modellen)

De 30-pins oplaadkabels zijn bedoeld voor de volgende toestellen:

  • iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4s
  • iPad 1,2 en 3

Apple heeft bij de iPhone 5 ook een nieuwe connector geïntroduceerd: Lightning. Dit betekent dat je oudere accessoires niet meer kunt gebruiken. Eventueel kun je in de Apple Store een adapter aansluiten om bijvoorbeeld oudere speakers en opladers toch nog te kunnen gebruiken. Dit voorkomt dat je nieuwe accessoires moet kopen.

Ik kan dus zeggen dat er best veel iPhone met hetzelfde kabeltje te gebruiken zijn. En dit zeg ik ook uit ervaring! Ik ben het met Steven eens dat als je zelf een kabel hebt gekocht en deze niet wenst uit te lenen aan je kinderen dan leg je deze ergens neer waar ze niet mogen komen. Dat doe ik hier zelf ook en daar heeft niemand een probleem mee en mijn kabel ligt er altijd en zonder dat deze kapot gaat. Wat je zegt, dit is een persoonlijke ervaring!

En koop altijd apple kabels want dan weet je zeker dat deze goed zijn gekeurd en heb je ook geen last van verbranding of dat deze niet meer werkt. Ze zijn dan wel wat duur maar dan heb je ook wel een goede kabel. Daarnaast zeg ik altijd: Als je een iPhone kan kopen dan kan er ook wel aan kabeltje van af. Al hoewel ik altijd met het bijgeleverde kabeltje oplaad en nog nooit tussendoor een nieuwe kabel heb hoeven kopen en als ik mijn toestel weer doorgeef of verkoop dan gaat dat kabeltje ook weer mee in de doos.

Pubers iets leren, dat is altijd heel lastig, ben ik helemaal met je eens. Misschien toch eens rond de tafel gaan zitten en uitleggen dat dit geen speelgoed is en vragen of ze er wat zuiniger mee om willen gaan. Denk dat je pubers daar best wel naar willen luisteren :wink::blush:

Succes in ieder geval :thumbsup:

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi JeroenC1971
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Nee, heb ik geen ervaring mee. Als iedereen gewoon z’n eigen oplader meeneemt dan is er niets aan de hand. Gebruik ook altijd de originele oplader want van die fake opladers kan er wel eens een probleem zijn. Wel lekker goedkoop, maar vaak problemen. En die zijn niet gekeurd door Apple en kan dus best veel problemen opleveren.

Dus origineel gebruiken en/of kopen en allemaal eigen mee brengen. Apple heeft overigens al een lange tijd dezelfde opladers, alleen de iPad is nu iets anders en de kans bestaat dat Apple dit jaar, en anders volgend jaar, ook weer met een nieuwe oplader komt. Maar voor nu is het al een tijdje hetzelfde, al zeker vanaf de iPhone 6.

Als je telefoon niet meer oplaad, dan even helemaal een reset geven en/of met een naald proberen stof uit het oplaad gaatje van de telefoon eruit peuteren (wel voorzichtig doen).
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het hiermee kunnen verhelpen JeroenC1971?
JeroenC1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat mij verbaasd is dat ik bijna niemand hoor over het feit dat Apple alle stekkers en kabels hetzelfde maakt, er geen authentieke codes opzet, en de kans op verwisseling in een gezin met jonge kinderen, daardoor heel snel gemaakt wordt. Dat hier notabene problemen door kunnen ontstaan vind ik (persoonlijk) een heel bedenkelijk verhaal.... maar het lijkt erop dat de meerderheid van de mensen hier weinig problemen mee heeft. Dus ik zal het moeten accepteren dat ik mijn telefoon ter reparatie weg moet brengen of veel te dure authentieke kabeltjes moet aanschaffen die binnen 1 maand toch weer bij mijn pubers op de kamer liggen 😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Apple maakt niet voor niets de kabels allemaal hetzelfde. Hierdoor kan iedereen er gebruik van maken. Dat het echter mis gaat in het huishouden omdat de kids een kabel pakken of defect maken, is een heel ander verhaal. Je had ook aan de kids kunnen aangeven dat niemand aan jouw kabel mag komen of door hem eventueel weg te leggen.
Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet aan Apple ligt.
JeroenC1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven, Heb jij jonge kinderen?

dat iedereen er gebruik van kan maken, is volgens de “kenners” niet waar. Ik weet het niet, maar zoals gezegd, na een vakantie (zie eerste bijdrage) is het altijd wat, en ben ik geneigd te geloven wat de “kenners” erover zeggen.

een kabel én stekker uniek maken, in beginsel met een simpele ( lasergraveerde) code. Die duidelijk aangeeft voor welke telefoon, de kabel en stekker geschikt is..... dat moet een producent toch geregeld kunnen krijgen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als Apple voor iedere Iphone XS een andere kabel en stekker moet produceren zijn ze meer geld kwijt dan dat het waard is. Daar is gewoon geen beginnen aan.

Nee JeroenC1971 ik heb geen kinderen. Maar dat betekent niet dat ik niet uit ervaring spreek.
Ik heb zelf ook een iPhone gehad en leende vaker mijn kabel uit aan collega's of familieleden.
Ook na tripjes in het buitenland. Ik had verder nooit problemen en de kabel werkte erna gewoon goed.
Nogmaals ik denk eerder dat dit aan de persoonlijke situatie ligt en hoe er met kabels om wordt gegaan.
JeroenC1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven, Ik verwacht dat je veel weet van de technische aspecten van het mobiele/telefoon wereldje, maar ervaring op gebied van (pubers) kinderen heb je weinig, dus dan denk ik, dat velen het met mij eens zullen zijn, dat jou reactie erg positief en optimistisch is tov de realiteit..... maar dat is uiteraard mijn persoonlijke ervaring.

Wat betreft de kabels. Het zijn geen fysieke aanpassingen. Het is enkel het aanbrengen van codes..... dat is een heel simpel proces wat kan worden geintregeerd in een productielijn. Ik denk dat een kleine moeite daar.... heel veel ellende hier scheelt, in ieder geval bij mij thuis.

Het zou mooi zijn als iemand die er invloed op heeft, en mijn ervaringen deelt, hier iets mee zou kunnen en willen doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als je wilt dat er iets meegedaan wordt, lijkt mij het verstandig dat je dit bij Apple aankaart. Wij gaan namelijk niet over het ontwerpen van kabels etc.
Dit is helaas niet iets wat ik vanuit hier voor je kan aankaarten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zelf denk ik ook dat je dan beter contact op kan nemen met Apple om te vragen of ze het anders willen doen. De meeste hedendaagse iPhones en iPads werken met een Lightning-aansluiting. Dit is een platte en kleine connector die je aan de onderkant van het toestel insteekt. Daarnaast heeft Apple nog kabels met de oudere 30-pins connector in het assortiment.

Lightning-oplaadkabels zijn nodig voor de volgende toestellen:

  • iPhone 5 en nieuwer, iPhone SE
  • iPad 4 en nieuwer, iPad mini (alle modellen), iPad Pro (alle modellen)

De 30-pins oplaadkabels zijn bedoeld voor de volgende toestellen:

  • iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4s
  • iPad 1,2 en 3

Apple heeft bij de iPhone 5 ook een nieuwe connector geïntroduceerd: Lightning. Dit betekent dat je oudere accessoires niet meer kunt gebruiken. Eventueel kun je in de Apple Store een adapter aansluiten om bijvoorbeeld oudere speakers en opladers toch nog te kunnen gebruiken. Dit voorkomt dat je nieuwe accessoires moet kopen.

Ik kan dus zeggen dat er best veel iPhone met hetzelfde kabeltje te gebruiken zijn. En dit zeg ik ook uit ervaring! Ik ben het met Steven eens dat als je zelf een kabel hebt gekocht en deze niet wenst uit te lenen aan je kinderen dan leg je deze ergens neer waar ze niet mogen komen. Dat doe ik hier zelf ook en daar heeft niemand een probleem mee en mijn kabel ligt er altijd en zonder dat deze kapot gaat. Wat je zegt, dit is een persoonlijke ervaring!

En koop altijd apple kabels want dan weet je zeker dat deze goed zijn gekeurd en heb je ook geen last van verbranding of dat deze niet meer werkt. Ze zijn dan wel wat duur maar dan heb je ook wel een goede kabel. Daarnaast zeg ik altijd: Als je een iPhone kan kopen dan kan er ook wel aan kabeltje van af. Al hoewel ik altijd met het bijgeleverde kabeltje oplaad en nog nooit tussendoor een nieuwe kabel heb hoeven kopen en als ik mijn toestel weer doorgeef of verkoop dan gaat dat kabeltje ook weer mee in de doos.

Pubers iets leren, dat is altijd heel lastig, ben ik helemaal met je eens. Misschien toch eens rond de tafel gaan zitten en uitleggen dat dit geen speelgoed is en vragen of ze er wat zuiniger mee om willen gaan. Denk dat je pubers daar best wel naar willen luisteren :wink::blush:

Succes in ieder geval :thumbsup:
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je contact opgenomen met Apple hierover JeroenC1971?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic