Robertdiele

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 5c blijft mail binnenhalen

Ik had een Iphone 4s die prima werkte.
Nu heb ik een Iphone 5c. Ik heb dezelfde serverinstellingen voor ingaande en uitgaande mail als de 4s. Maar ... de 5c blijft oude mails uit het verleden binnenhalen. Het zijn er honderden. Ik zou natuurlijks definitief de mails van de server kunnen verwijderen, maar dat wil ik niet. Mijn internetprovider is UPC. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en heeft hij/zij de oplossing??
10 Reacties 10
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dit is een bekend probleem en meestal snel te verhelpen !

Kijk eens bij Instellingen > E-Mail, Contacten,.. > (je mail account) > Synchr. e-mail > ...

Daar kun je instellen hoeveel mails / welke tijdspanne het mailprogramma moet binnenhalen.
Hopelijk lost dit je probleem op 🙂
Robertdiele
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Ik kan synchroniseer e-mail niet vinden. Ik heb Ios-7. Kan je svp precies aangeven hoe ik hier kom?
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik heb het even in screen-shotjes gezet, misschien is het zo makkelijker te vinden.

http://members.ziggo.nl/rfjcjanssen/MAIL.jpg
Robertdiele
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, maar het lukt nog steeds niet.
Op mijn hotmailaccount kan ik instellen na 1 week verwijderen, maar dat kan niet op mijn upc-account. Daar kan ik alleen de gegevens van de inkomende en uitgaande mail instellen. Het gekke is dat ik op Iphone 5 dezelfde instellingen heb als op de Iphone 4 (waar het wel werkt!), maar toch lukt het niet op de Iphone 5. Heb je nog andere tips?
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Een rare vraag misschien, maar stond op je iPhone 4S ook al iOS7 ?
In iOS 6 kon je namelijk het aantal mails instellen (Onder het kopje 'Toon' > 10/25/50/100/500). Deze functie is in iOS 7 verdwenen.
Bij pop/smtp servers (zoals UPC) kan inderdaad niet gesynchroniseerd worden qua tijdsbestek.
Robertdiele
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, daar is ook IOS 7 geïnstalleerd (via updates).
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Oké, dan heb ik hier zelf ook niet zo 1-2-3 een oplossing voor helaas.

Wat je wel kan doen is zelf de mails verwijderen zonder dat ze van de server worden verwijderd.
Dit kun je instellen via:
Instellingen > E-Mail, contacten.. > [UPC] > Geavanceerd >
En hier dan de opties 'Verwijder' en 'Verwijder van server' aanpassen.
Als je hierna een mail verwijderd, wordt deze na 24u van de telefoon verwijderd, en blijft hij wél op de server staan.

In de screenshots heb ik deze stappen toegepast op mijn Ziggo-Account.
http://members.ziggo.nl/rfjcjanssen/MAIL2.jpg

Hopelijk heb je hier iets aan totdat er een echte oplossing voor komt 🙂
Robertdiele
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt wederom. Maar dit schiet niet op. Als ik mails uit de inkomende map verwijder (naar de verwijderde map zet ) komen er in de inkomende map weer nieuwe mails (uit het verleden) binnen. Mocht je nu of in de toekomst nog iets weten, dan hoor ik het heel graag. Weet iemand anders misschien nog een oplossing??
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Een collega van me had dit laatst ook. We hadden bovenstaande ook allemaal geprobeerd, maar zonder succes. Het was pas opgelost door het mail account er af te halen en vervolgens opnieuw te installeren op zijn Iphone.

Hopelijk verhelpt dat je probleem.

Gr
Robertdiele
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Dit heb ik al meerdere keren gedaan, maar het heeft helaas niet geholpen. Nog andere tips?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic