AlexDeuzeman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 5 met BT headset Jabra Wave

Ik heb sinds een half jaar een IPhone 5 (voor mij de opvolger van de IPhone 3GS) met Vodafone Red-abonnement. Zeer tevreden.

Enkele weken geleden een Jabra Wave gekocht o.b.v. gelezen referenties.
Geluid was prima, maar bijzonder slecht voor telefoongesprekken en daar koop je 'm toch voor...
Jabra maar omgewisseld voor hetzelde type (misschien lag het aan de headset), maar het bood geen soelaas. Weer omgewisseld naar een zwaardere Jabra, maar dat was ook niet de oplossing.
Toen maar de AppleStore gebeld en afspraak gemaakt, want misschien ligt het aan de BT van de IPhone.
Gelijk een nieuw toestel meegekregen en de Jabra Wave aangesloten. Wat denkt je: nog steeds hetzelfde probleem.

Muziek en videogeluid gaat uitstekend. Geluid van telefoonverkeer kraakt (overspraak) en heeft een echo aan de andere kant van de verbinding. Het lijkt wel of het geluid van het telefoonverkeer veel sterker is, want het heeft een geluid alsof de boxjes in de headset overbelast worden.

Kent iemand dit probleem? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik hoor het graag, want ik word er een beetje moedeloos van...

Met vriendelijke groet,
Alex Deuzeman
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@AlexDeuzeman Welkom op ons forum!

Ik heb zoiets nog nooit eerder gehoord, maar je hypothese dat er iets met het geluid van je spraak wordt gedaan (overspraak) klinkt logisch. Ik zou dat denk ik in eerste instantie in de verbinding tussen je wave en je iPhone zoeken. Dit ervan uitgaande dat je bij gewoon bellen, zonder wave maar met de iPhone aan je oor, deze problemen niet merkt tenminste.

Wat merk je als je je Wave pairt met een niet iOS device? Bijvoorbeeld een willekeurige android-telefoon van een kennis of familielid?

Wat ook nog nuttig zou zijn om te weten is of je die "overbelasting" bij 100% van je gesprekken merkt, ongeacht tijdstip/locatie/persoon naar wie je belt/etc.

In ieder geval een interessant probleem, ben benieuwd of we er uit gaan komen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic