Erikn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 5 beschadigd uit doos

 
Mijn partner en ik hebben beide op 27 september de iphone 5 16gb white besteld en vervolgens op 28 september geleverd gekregen.
Nu is echter het geval dat beide iphones met kleine krasjes in de doos zaten. We willen allebei een nieuwe onbeschadigde iphone 5 krijgen. 
 
We zijn hiermee naar de vodafone winkel gegaan en die verwezen ons door naar de klantenservice die ons vervolgens weer doorverwees naar de winkel. Dus wij nog een keer naar de winkel die toch echt bij hoog en laag beweerde dat we bij de klantenservice moesten zijn omdat de vodafone winkels andere regels hanteerden dan de webshop. We komen echter dus niet verder want de klantenservice blijft beweren dat we naar de winkel moeten en vice versa.
 
Als we hem echter terugsturen ivm met een defect. staat er op het retourformulier dat meteen de hele bestelling wordt geannuleerd wat we niet willen! we willen het abonnement behouden maar wel een onbeschadigd toestel. 
 
We weten nu gewoon niet meer waar we nu aan toe zijn, hopelijk kan er iets geregeld worden want we zijn namelijk net naar jullie overgestapt vanaf KPN en dit geeft toch wel een erg slechte indruk van Vodafone. 
34 Reacties 34
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik kreeg vanochtend mijn iPhone5 geleverd. Echter kwam deze met een beschadiging (deuk) uit de doos. Ik heb de iPhone inmiddels retour gestuurd via het retour formulier wat bij de levering zat. Ik was tevens naar de winkel gegaan, maar daar werd mij verteld dat ik daar niet kun retourneren, terwijl dit wel op de retourbon stond vermeld. In de winkel wist men van niks.
 
Hoe wordt dit nu verder afgehandeld? Ik wil mijn bestelling niet annuleren, maar het liefst gewoon een vervangend toestel zonder beschadigingen. Ik kan echter nergens iets vinden over de vervolgprocedure en aan de telefoon kon men me enkel vertellen dat ik over een weekje nog maar eens moest bellen om te vragen of ze mijn retour zending hebben ontvangen. 
 
Bij T-Mobile wordt je toestel aan je voordeur omgeruild. Een koerier komt een vervangend exemplaar brengen. Nu heb ik geen idee hoe/of/wanneer mijn toestel omgeruild gaat worden.
 
De onduidelijkheid over de retour procedure, het ontbreken van een status check over de retour, en de onduidelijkheid over of mijn bestelling nu geannuleerd wordt en geld wordt teruggestuurd (wat ik dus liever niet heb, ik wil gewoon een onbeschadigd toestel) zijn erg vervelend? Hoe gaat dit nu verder?
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Niemand een idee?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het hangt er een beetje vanaf hoe je je toestel retour gestuurd hebt. Er zijn op het retourformulier 2 mogelijkheden: ofwel je stuurt het hele pakket retour en annuleert daarbij, ofwel je stuurt het ivm een defect retour.

Als je hebt aangevinkt dat hij ivm een defect retour komt krijg je (nadat mijn collega's het probleem ook hebben geconstateerd) een ander toestel. Dus dat komt goed 😄
Ik durf alleen geen uitspraken te doen over wanneer je nieuwe toestel dan binnenkomt. Zoals je gemerkt zult hebben is de iPhone nogal populair dus een vervangend exemplaar regelen kan mogelijk even duren.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb inderdaad defect aangekruist. Dat je geen uitspraken kunt doen over wanneer hij retour komt snap ik, dat is ook geen probleem, zolang het maar opgelost wordt 😉
 
Kan ik ergens de status van de defect retour procedure bijhouden? 
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik had precies hetzelfde met een 16gb zwart. Na overleg met de klantenservice heb ik deze toch aangevinkt als defect en retour gestuurd. Omdat ik ook twijfelde hoe dit nu verder zou aflopen heb ik ook hier op het forum een bericht geplaatst. Een Vodafone medewerker heeft daarop gereageerd dat als je "defect" aankruist en het probleem ook door Vodafone geconstateerd wordt, je gewoon een nieuwe toegestuurd krijgt.

Maar hoe lang het duurt, wat de status van de retourzending is etc. etc., is geheel onduidelijk.

Erikn
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net ook met de webcare gepraat via twitter en die vertelden me dat als ik defect aankruis echt mijn hele bestelling wordt geannuleerd? heb jij daar dan nog geen bericht van gehad? ik wil niet een nieuwe bestelling plaatsen want ik heb nog dat oude abbonement met 8 maanden 50% korting die ik graag wil behouden. 
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hmm, mooi verwarrend allemaal. Via Twitter meldden ze mij juist dat als ik "defect" aankruis ik gewoon automatisch een nieuwe krijg. Is ook zo in mijn post op het forum verteld, waar ik naar linkte. Ik heb ook geen zin in een volledige annulering, aangezien ik ook nummerbehoud heb :-S
 
Ik heb overigens op het formulier defect aangekruisd, en bij de beschrijving ook vermeld dat ik geen annulering wil, maar een onbeschadigd toestel... Maar goed, door jou contact begin ik wel weer te twijfelen. Dat worden weer 45+ minuten in de wacht bij de helpdesk morgen :-S
 
Dit werd mij verteld via Twitter:
"Als je toestel defect was bij aankomst en je hebt het op deze manier terug gestuurd krijg je vanzelf een nieuwe:). ^AH".
 
En in reactie op mijn post op dit forum: 
"Als je hebt aangevinkt dat hij ivm een defect retour komt krijg je (nadat mijn collega's het probleem ook hebben geconstateerd) een ander toestel. Dus dat komt goed "
 
Vodafone medewerkers; schijn hier jullie licht eens op. Dit moet toch netjes en correct opgelost kunnen worden, jullie onduidelijke communicatie veroorzaakt verwarring.
Erikn
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja daar gaat het zeker mis met de communicatie want bij mij hebben ze het volgende geantwoord via Twitter
 
je hebt gelijk. De enige optie is dan de keuze 'defect' aankruisen en een nieuwe bestelling plaatsen, helaas. 
 
en ik wil ook niet het risico wagen dat het abonnement wel wordt geannuleerd! 
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Lekker duidelijk allemaal. Laten we hopen dat er een nieuwe, duidelijke reactie komt in dit topic van Vodafone.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Omdat ik niks gehoord heb na m'n retourzending van een beschadigde iPhone5 uit de doos toch nog maar eens geprobeerd de Vodafone klantenservice gebeld.

Medewerker kon niet direct antwoord geven over hoe het nu afgehandeld wordt en moest even overleggen. Na overleg werd duidelijk dat een nieuwe aanvraag + nummerbehoud die retour gezonden wordt over het algemeen direct geannuleerd werd, waarna je opnieuw dient te bestellen. Medewerker + leidinggevende vonden dit allebei nogal omslachtig voor zowel mij als hun administratie en heeft daarom een ticket aangemaakt bij Dynalogic om te kijken of er direct nageleverd kan worden ipv een annulering. Hij neemt contact op via telefoon/sms/email wanneer hij terugkoppeling krijgt.

Geen idee hoe snel of wanneer er terugkoppeling komt en of het uberhaupt gaat lukken mijn bestelling niet te annuleren, maar dit was wel voor de eerste keer een fijne ervaring met de Vodafone klantenservice waarbij ik in elk geval het idee kreeg dat ze het zo snel en prettig mogelijk willen afhandelen.
funk0014

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier een artikel waaruit blijkt dat jullie niet de enige zijn: http://www.iphoneclub.nl/210561/staking-bij-foxconn-door-verscherpte-kwaliteitscontrole-iphone-5/
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag terugkoppeling gehad van Vodafone; deze orders worden wel geannuleerd. Dit is alleen het geval bij een nieuwe aansluiting, bestaande Vodafone klanten met verlenging krijgen niet een geheel geannuleerde order. Opnieuw bestellen dus, maar dat is niet meer mogelijk op dit moment... balen!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Gisteren eindelijk mijn iPhone 5 16GB black ontvangen. Helaas bleek tijdens het installeren dat de luidspreker defect is.
 
Ik heb de telefoon online besteld via Vodafone Friends & Family met contractverlenging.
 
Dien ik deze nu retour te sturen of kan ik 'm ook omruilen in de winkel? Hoe lang duurt het voordat ik een nieuwe geleverd krijg?
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Geen idee hoe het gaat bij verlenging, maar mij werd verteld dat nieuwe abonnementen geannuleerd worden als je retour stuurt, en alleen bestaande klanten een reparatie/nieuwe telefoon krijgen. Volgens mij mag je 'm niet in de winkel omruilen, dat werd mij in elk geval in de winkel verteld. Het moet via post etc. als je online besteld hebt.
 
Hoe lang het duurt voordat je een nieuwe krijgt heb ik geen idee van, maar ik ga ervan uit dat ook dat op dit moment wel even kan duren helaas.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Ik heb mijn iPhone 5 met defecte luidspreker maar retour gestuurd zoals op de bijgevoegde papieren stond aangegeven.
 
Ik heb hierop aangevinkt dat ik een herlevering wil.
 
Het versturen kost mij 8,05 Euro. Kan ik dit declareren bij Vodafone?
Erikn
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
flieger, 
Je zal de kosten zelf moeten betalen en een herlevering zal waarschijnlijk niet geregeld worden door vodafone. Je moet zelf een nieuwe  bestelling plaatsen. Bij ons hebben ze ook niks willen regelen! 
 
dit is het officiele antwoord van vodafone na zo'n twee weken.. 

Ik heb voor u nagekeken wat we nog kunnen doen. Het is helaas echter niet mogelijk om u alleen 2 andere toestellen na te sturen en de bestelling verder door te voeren. De beschadigde toestellen moeten naar ons geretourneerd worden en automatisch vervalt dan uw order, zodat er een nieuwe bestelling geplaatst kan worden. Het is heel vervelend, maar meer kan ik helaas niet voor u betekenen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
 
 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Erikn schreef:
flieger, 
Je zal de kosten zelf moeten betalen en een herlevering zal waarschijnlijk niet geregeld worden door vodafone. Je moet zelf een nieuwe  bestelling plaatsen. Bij ons hebben ze ook niks willen regelen! 
 
dit is het officiele antwoord van vodafone na zo'n twee weken.. 

Ik heb voor u nagekeken wat we nog kunnen doen. Het is helaas echter niet mogelijk om u alleen 2 andere toestellen na te sturen en de bestelling verder door te voeren. De beschadigde toestellen moeten naar ons geretourneerd worden en automatisch vervalt dan uw order, zodat er een nieuwe bestelling geplaatst kan worden. Het is heel vervelend, maar meer kan ik helaas niet voor u betekenen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
 
 
Dit betreft dan waarschijnlijk een overstap naar Vodafone? Mijn bestelling betreft een verlenging. Dan zou de order niet geannuleerd worden, als het goed is... Ik wacht af... Alweer...
 
Erikn
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh dat klopt, 
overheen gelezen!! ik hoop dat vodafone wel iets regelt voor bestaande klanten. Aangezien ik dat binnenkort ook ben
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met ervaring in het retour sturen van een online bestelde Friends & Family levering omdat het toestel defect is bij levering.
 
- Ik maak kosten om de telefoon terug te sturen. Kan ik deze declareren?
- Hoe lang zal ik moeten wachten op een herlevering van een nieuwe iPhone 5?
 
Kan een Moderator hier misschien al antwoord op geven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic