Erikn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 5 beschadigd uit doos

 
Mijn partner en ik hebben beide op 27 september de iphone 5 16gb white besteld en vervolgens op 28 september geleverd gekregen.
Nu is echter het geval dat beide iphones met kleine krasjes in de doos zaten. We willen allebei een nieuwe onbeschadigde iphone 5 krijgen. 
 
We zijn hiermee naar de vodafone winkel gegaan en die verwezen ons door naar de klantenservice die ons vervolgens weer doorverwees naar de winkel. Dus wij nog een keer naar de winkel die toch echt bij hoog en laag beweerde dat we bij de klantenservice moesten zijn omdat de vodafone winkels andere regels hanteerden dan de webshop. We komen echter dus niet verder want de klantenservice blijft beweren dat we naar de winkel moeten en vice versa.
 
Als we hem echter terugsturen ivm met een defect. staat er op het retourformulier dat meteen de hele bestelling wordt geannuleerd wat we niet willen! we willen het abonnement behouden maar wel een onbeschadigd toestel. 
 
We weten nu gewoon niet meer waar we nu aan toe zijn, hopelijk kan er iets geregeld worden want we zijn namelijk net naar jullie overgestapt vanaf KPN en dit geeft toch wel een erg slechte indruk van Vodafone. 
34 Reacties 34
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Niemand? Moderators?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
In het pakket vind je een retourformulier. Wanneer je besluit om je toestel retour te sturen, dan vindt er standaard een annulering plaats van de aankoop. In een aantal gevallen is het wel mogelijk om het toestel te herleveren. Geef, wanneer je dat graag wilt, altijd duidelijk op het formulier aan dat dit je voorkeur heeft.
Er kunnen verschillende redenen zijn voor het retourneren en er zijn verschillende manieren om je abonnement af te sluiten. De mogelijkheden voor een herlevering verschillen dan ook. Wil je in jouw specifieke geval meer uitleg, dan raad ik aan contact op te nemen met de Vodafone klantenservice.

Over de levertijd van een nieuw toestel heb ik geen verdere informatie. Hiervoor geldt net als bij andere bestellingen dat we afhankelijk zijn van de voorraad van het specifieke toestel, in dit geval dus de iPhone 5.
De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Denk er aan dat wettelijk gezien de verzender altijd verantwoordelijk is voor de verzending. Daarom raden we aan om het pakket aangetekend en verzekerd retour te sturen.
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb zojuist mijn Iphone uit de doos gehaald en er zit een vette pit in.
 
Mijn nummer Moet nog overgezet worden dus bellen met de klantenservice is erg problematisch.
 
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor mijn korting 2 jaar loopt.
 
Het lijkt me niet dat ik die zomaar weer kan bestellen. Daarnaast wat is dat voor klantonvriendelijke onzin; dat alles direct geannuleerd wordt bij het retour sturen van een product wat niet in 100% volledige staat geleverd wordt.
 
Ik zie graag een reactie tegemoet over de verschillende manieren van retourneren zonder annuleren.
 
In principe zie ik het gewoon zo dat of ik ruil m om in de winkel of dynalogic komt het beschadigde toestel ophalen en een onbeschadigde brengen.
 
Gaarne reactie! 
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zoutedrop schreef:
Hoi,
 
Ik heb zojuist mijn Iphone uit de doos gehaald en er zit een vette pit in.
 
Mijn nummer Moet nog overgezet worden dus bellen met de klantenservice is erg problematisch.
 
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor mijn korting 2 jaar loopt.
 
Het lijkt me niet dat ik die zomaar weer kan bestellen. Daarnaast wat is dat voor klantonvriendelijke onzin; dat alles direct geannuleerd wordt bij het retour sturen van een product wat niet in 100% volledige staat geleverd wordt.
 
Ik zie graag een reactie tegemoet over de verschillende manieren van retourneren zonder annuleren.
 
In principe zie ik het gewoon zo dat of ik ruil m om in de winkel of dynalogic komt het beschadigde toestel ophalen en een onbeschadigde brengen.
 
Gaarne reactie! 
 
Als je in de gelegenheid bent om naar de Apple Store in Amsterdam te gaan, zou ik dat doen. Zeer grote kans dat je binnen 5 min. met een nieuwe iPhone buiten staat.
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
in principe ben ik in de gelegenheid.

Wat moet ik meenemen voor het omruilen ? Maar nog even wat anders.
Waarom kan ik de telefoon niet gewoon omruilen bij de dichtsbijzijnde vodafone winkel ?
 
 
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je al een reactie gehad naar aanleiding van je retourzending ?
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
 
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Zoutedrop schreef:
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
 
Is ook logisch. Conform de nederlandse wet is de verkoper verantwoordelijk voor het afhandelen van garantieclaims. Fabrieksgarantie is dan ook eigenlijk een non-issue, gezien het feit dat als jij een claim indient je dat bij jouw verkoper doet en niet bij de fabrikant. Da's namelijk daarna het aanspreekpunt voor de winkelier. Als ik je een tip mag geven (en dit zal Vodafone niet leuk vinden), download een modelbrief ten aanzien van aanspraak op basis van non-conformiteit. Dit staat letterlijk in de wet omschreven, en betekent zo ongeveer dat je aankoop niet doet wat je ervan mag verwachten (in jouw geval onbeschadigd ontvangen). Je hebt een koopovereenkomst met Vodafone en zij zijn dus ook conform de wet verplicht jou binnen redelijke termijn te helpen. Doen ze dit niet mag je de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en je geld terugvragen. Dit geldt overigens (maar ben ik niet 100% zeker van) niet omgekeerd. Dit zou namelijk alleen mogen als de verkoper geen identiek exemplaar of volwaardig vervangend apparaat kan aanbieden, maar nogmaals, daar ben ik niet 100% zeker van.
 
Waar je nu wel rekening mee dient te houden is dat je Vodafone wel een redelijke termijn moet gunnen om je probleem op te lossen. Bij onbeperkte voorraad van de iPhone 5 zou dat bijna 1 op 1 ruil kunnen inhouden, maar zoals nu de zaken ervoor liggen kan Vodafone er ook niet veel aan doen dat ze weinig toestellen uitgeleverd krijgen en zijn er natuurlijk meer mensen met aanspraken op die toestellen.
 
Hoop dat je er iets mee kan!
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Top, krijg net een sms dat m'n nummer morgen overgaat naar Vodafone. Dit ondanks dat ik mijn iPhone teruggestuurd heb (vanwege beschadigingen) en het verhaal van Vodafone dat hierdoor m'n bestelling geannuleerd wordt/is. Nu zit ik dus morgen bij Vodafone, zonder iPhone5 en met nano-sim die niet in m'n iPhone4 past. Lekker dan!
 
Hang nu aan de telefoon met de klantenservice, maar die lijken weinig van de situatie te snappen. Hoe slecht is dit dan!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zoutedrop schreef:
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
 
Vreemd, ik was vorige week in de Apple Store en legde mijn geval voor. De medewerker gaf aan dat ik via de website een afspraak had kunnen maken en dat ik dan binnen 10 minuten weer buiten zou staan met een nieuwe iPhone. Mits zij het euvel vaststellen en ondanks dat ik de telefoon online bij Vodafone besteld heb.
 
Ik heb nog een e-mail naar de klantenservice gestuurd en heb zojuist keurig vernomen dat de verzendkosten van mijn retourzending gecrediteerd zullen worden. Hulde voor deze service!
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt, maar dan krijg je wel een refurbished one, althans dat vertelde de apple store mij
Zoutedrop

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
Ik ga er nog maar s een nachtje over slapen....
Erikn
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je krijgt op dit moment echt nog geen refurbished Iphone 5 want ze zijn namelijk net op de markt!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zoutedrop schreef:
Dat klopt, maar dan krijg je wel een refurbished one, althans dat vertelde de apple store mij
Refurbished lijkt me inderdaad nog niet mogelijk. De medewerker verzekerde mij dat ik een nieuwe zou krijgen. Je kan via het serienummer ook nagaan uit welke productieweek de iPhone komt en uit welke fabriek.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Zoutedrop schreef:
Hoi,

Ik heb zojuist mijn Iphone uit de doos gehaald en er zit een vette pit in.

Mijn nummer Moet nog overgezet worden dus bellen met de klantenservice is erg problematisch.

Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor mijn korting 2 jaar loopt.

Het lijkt me niet dat ik die zomaar weer kan bestellen. Daarnaast wat is dat voor klantonvriendelijke onzin; dat alles direct geannuleerd wordt bij het retour sturen van een product wat niet in 100% volledige staat geleverd wordt.

Ik zie graag een reactie tegemoet over de verschillende manieren van retourneren zonder annuleren.

In principe zie ik het gewoon zo dat of ik ruil m om in de winkel of dynalogic komt het beschadigde toestel ophalen en een onbeschadigde brengen.

Gaarne reactie!
Zoals Sido al heeft aangegeven is het in een aantal gevallen wel mogelijk om het toestel te herleveren. Je kunt dit dan op het formulier als voorkeur aangeven. Ook zijn de mogelijkheden voor een herlevering afhankelijk van hoe je het toestel hebt besteld. Als je een specifiek antwoord wil op jouw vraag en jouw situatie dan raad ik je toch aan om even telefonisch contact op te nemen met de Vodafone klantenservice. Dit kan ook via een vaste lijn door te bellen naar het volgende nummer: 0900 - 0940.


Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic