Zoutedrop schreef:
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
Is ook logisch. Conform de nederlandse wet is de verkoper verantwoordelijk voor het afhandelen van garantieclaims. Fabrieksgarantie is dan ook eigenlijk een non-issue, gezien het feit dat als jij een claim indient je dat bij jouw verkoper doet en niet bij de fabrikant. Da's namelijk daarna het aanspreekpunt voor de winkelier. Als ik je een tip mag geven (en dit zal Vodafone niet leuk vinden), download een modelbrief ten aanzien van aanspraak op basis van non-conformiteit. Dit staat letterlijk in de wet omschreven, en betekent zo ongeveer dat je aankoop niet doet wat je ervan mag verwachten (in jouw geval onbeschadigd ontvangen). Je hebt een koopovereenkomst met Vodafone en zij zijn dus ook conform de wet verplicht jou binnen redelijke termijn te helpen. Doen ze dit niet mag je de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en je geld terugvragen. Dit geldt overigens (maar ben ik niet 100% zeker van) niet omgekeerd. Dit zou namelijk alleen mogen als de verkoper geen identiek exemplaar of volwaardig vervangend apparaat kan aanbieden, maar nogmaals, daar ben ik niet 100% zeker van.
Waar je nu wel rekening mee dient te houden is dat je Vodafone wel een redelijke termijn moet gunnen om je probleem op te lossen. Bij onbeperkte voorraad van de iPhone 5 zou dat bijna 1 op 1 ruil kunnen inhouden, maar zoals nu de zaken ervoor liggen kan Vodafone er ook niet veel aan doen dat ze weinig toestellen uitgeleverd krijgen en zijn er natuurlijk meer mensen met aanspraken op die toestellen.
Hoop dat je er iets mee kan!