De APN instellingen ingevuld hebben is 1 maar dan dien je wel de juiste daar te hebben staan. Er is maar APN die tethering toe laat, bij de andere zal de optie niet verschijnen.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk.
Controleer hier of er bij APN live.vodafone.com ingevuld staat.
Bij gebruikersnaam staat er vodafone en het wachtwoord is ook vodafone (let op: allemaal kleine letters!)
Als je dan niet meer kunt internetten, dan heb je waarschijnlijk een zakelijk abonnement. In het verleden werd alleen de APN office.vodafone.nl dan open gezet en die ondersteund geen tethering. Tegenwoordig kun je gewoon 1201 bellen (en dan optie 4 - 1) en vragen of ze de live.vodafone.com APN open willen zetten. Als ze dat gedaan hebben dien je je smartphone nog even uit en aan te zetten en dan werkt het.
Mocht je nu niet bij je APN instellingen kunnen komen, dan is je toestel nog gelocked. In dat geval dien je iTunes op je computer te installeren en te starten. Hang je smartphone er een kwartier aan, trek hem er even uit en dan nog opnieuw nogmaals 5 minuten aan iTunes. Je operator profiel wordt dan vernieuwd en dan kun je er wel bij.
Laat je nog even weten of het gelukt is? In dat geval mag je ook even op het duimpje klikken onder dit bericht 🙂