Armando2154

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 4s wel of geen garantie?

Beste Vodafone,
 
Sinds vandaag werkt mijn WIFI op mijn Iphone 4S niet meer. De knop om WIFI aan te zetten is "greyed out" . Vanalles geprobeerd maar helaas. Ik heb ongeveer 14 maanden geleden een tweejarig Vodafone abonnement afgesloten bij Belvisie.
 
Volgens hun heb ik recht op één jaar garantie via Apple (wat inmiddels is verlopen) en één jaar van de provider Vodafone dus. Nu heb ik telefonischcontact gehad met een Vodafone medewerker en die zegt weer dat er geen garantie wordt gegeven omdat de telefoon niet is verzekerd?
 
Kan iemand mij nou uitleggen waar ik moet zijn en of ik nog garantie heb op mijn toestel?
 
Met vriendelijke groet,
Armando Cillessen
15 Reacties 15
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je hebt, volgens consumentenrecht, gewoon 2 jaar garantie op je toestel.
Deze staat los van de winkel of provider.
Of het probleem onder de garantie valt is iets anders. Als je met je toestel en bon naar de winkel gaat kunnen zij het toestel opsturen voor herstel. Wat hun verdere gang van zaken is zul je daar even moeten navragen.
je hbet dus gewoon nog 10 maanden garantie, niets om je zorgen te maken 🙂
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Armando, allereerst welkom op het forum. Dat moet een misverstand zijn geweest. Je hebt inderdaad 24 maanden garantie via Vodafone, de eerste 12 maanden ook bij Apple. Ik raad je in dit geval aan om met je toestel even langs een Vodafone winkel te gaan. Daar kunnen onze collega's het probleem bekijken en je toestel indien nodig opsturen ter reparatie. Succes!
maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm. lijkt op dubbel beleid bij vodafone? ik heb zojuist een factuur gekregen van vodafone voor reparatie aan mijn iphone: ( ook Wifi Greyed out). Toestel is nog geen jaar oud ( maart 2014 pas). Om kort te gaan: Ondanks meerdere telefonische verzoeken bij vodafone en aanspraak op mijn wettelijke rechten ( minimaal 2 jaar garantie) doet vodafone er niets aan en incasseert de reparatiekosten rustig.... Ik heb besloten het er niet bij te laten zitten en ga vandaag verhaal halen bij de winkel. Krijg ik daar ook 'nul' op mijn request dan zit er voor mij niets anders op dan het bedrag dat vandaag van mijn rekening is afgeschreven te storneren en het aan te laten komen op een incasso-procedure/dagvaarding...... Ik hoop dat er iemand van vodafone 'meeleest' en hier wel kan ingrijpen om alles netjes te regelen? mijn klantnummer: 369509764/00001 ( er is inmiddels al een flink 'log'bestand opgebouwd bij vodafone, dus aan gebrek aan informatie zal het niet liggen)
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@maximbesters
Als ik het goed begrijp kreeg je een rekening voor de reparatie terwijl jouw toestel nog binnen de garantieperiode viel. Meestal wordt er dan een reden opgegeven. Bijvoorbeeld dat de schade veroorzaakt is door een situatie die niet binnen de reparatievoorwaarden valt.
Is er bij jou geen reden opgegeven?

maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Astrid Nee, helaas. De situatie is als volgt: ( overigens heeft vandaag een collega van vodafone gewoon het gesprek beeindigd omdat zijn manager het 'te lang' vond duren).

- Ik heb bij een (toendertijd) talk2Me winkel een Iphone gekocht icm met een vodafone Red abonn.
- overigens slecht bereik in mijn woonplaats maar dat doet nu even niet terzake
- Ik heb IOS 7.0.2 geupdate naat IOS 7.0.4 waardoor mijn WIFI modem het niet meer deed.
- Ik heb mijn klacht gemeld bij de Talk2Me winkel en ze gaven aan dat ze hem voor reparatie in wilde zenden naar vodafone; ik kreeg echter geen vervangende Iphone maar een ander toestel aangeboden. Daar kon ik niet mee akkoord gaan omdat ik mijn iphone zakelijk gebruik en zowel ik als mijn collega's via de icloud gebruik maken van o.a. een gemeenschappelijke agenda.
- vervolgens telefonisch contact opgenomen met Vodafone hoe dat nu zat
- Medewerker van vodafone gaf aan dat er bij vodafone red altijd een vervangend vergelijkbaar toestel moest worden aangeboden
- ik terug naar de winkel: zelfde antwoord: helaas geen iphone
- ik weer bellen met Vodafone: dame vond het vervelend en bood aan om mij via dynalogic/dynafix het toestel op te laten halen en tevens een tijdelijk toestel te ontvangen via vodafone ( so far so good, en om eerlijk te zijn was ik erg content met de service en de gedachte dat mijn probleem zou worden opgelost)
- toestel kwam aan bij dynafix: bleek inderdaad niet repareerbaar en ik kreeg offerte voor een 'swap': een ander gebruikt toestel voor een bedrag van 233,47 eur inc btw.
- ik aangegeven dat het toestel nog geen jaar oud was en dat ik als consument recht heb op minimaal twee jaar garantie ( ik mag er toch vanuit gaan dat dat ding werkt?)
- Dynafix gaf aan dat zij alleen maar repareerde in opdracht en dat ik of: A- mijn telefoon ongerepareerd terug en (ik geloof) 30 eur betalen of B- de 233,47 betalen voor een werkende vervanger.
- ik was het er niet mee eens en heb contact opgenomen met Vodafone.... toen begon het kastje-naar-muur-verhaal: ik moest mij vooral wenden tot de winkel waar ik hem had gekocht.... ( wie nam ook al weer de reparatie in ontvangst?Juist: Vodafone: dan hoort die dat voor mij als consument toch verder netjes af te handelen? Ik ben klant en heb in dit geval gewoon als consument recht op gratis vervanging. punt uit.
- na het debakel en heen en weer gebel met vodafone ook maar eens met Apple contact opgenomen: Medewerker gaf RMA nummer en gaf aan dat dit gewoon onder de garantie viel van apple: kostenloos
-Weer contact opgenomen met Dynafix dat ik een rma nummer had en ze gratis konden swappen: ik zou geen partij voor hen zijn en het was take-it or leave-it.Ik had geen keus dus heb onder protest akkoord gegeven ( op de opdrachtbevestiging aangegeven)
-Weer verscheidende malen telefonisch contact gehad met vodafone en iedere keer een stuk verontwaardiging rijker: vodafone doet NIETS....
- Vandaag is bedrag door vodafone van mijn rekening afgeschreven en is vodafone toerekenbaar in verzuim: tegen beter weten in dat ik als consument RECHT heb op garantie incasseren zij gewoon de kosten.
-Vandaag contact opgenomen met de winkel ( heet nu Optie1) en ook zij kunnen niets voor mij doen: terecht zegt de eigenaar dat hij niets in rekening heeft gebracht en de reparatie niet in behandeling heeft genomen: waarom zou hij dan het bedrag terug moeten betalen? ( klinkt logisch toch?)
- IN DE WINKEL direct gebeld met vodafone 1201 en heb daar twee uur gezeten en werd steeds doorgeschakeld: uiteindelijk weer mijn verhaal uitgelegd en gezegd dat ik er zo langzamerhand echt moe van werd en geirriteerd begon te raken. Gesproken met een call-center medewerker die absoluut NIET het vermogen had om goed te luisteren: probleem lag toch echt bij de winkel. De eigenaar vervolgens maar even mijn mobiel gegeven om met de vodafone medewerker 'het op te lossen'..... reactie van medewerker van vodafone tegen eigenaar winkel ( ik stond er zelf bij en heb het met eigen oren gehoord) "Ik moet nu ophangen, we zitten volgens mijn manager al te lang te praten... dag... klik..." en dat was het dan.....
- Ik ben zwaar, en dan ook zwaaaar teleurgesteld in vodafone en zal morgen contact opnemen met de bank om de automatische incasso voor vodafone in te trekken.
- Ik zal morgen een aangetekende brief sturen naar vodafone met de mededeling dat ik de automatische incasso heb ingetrokken en dat ik op grond van mijn consumentenrecht de betalingen opschort totdat er door-wie-dan-ook gecrediteerd wordt, bij gebreke waarvan ik vodafone op voorhand aansprakelijk stel voor geleden schade, onkosten en schade als gevolg van een mogelijke afsluiting van mijn telefoon.
- ik ben een goede klant, betaal mijn (hoge) rekeningen altijd netjes op tijd en ben niet de beroerdste als er eens iets fout gaat, kan gebeuren. Maar dit? dit heb ik nog nooit meegemaakt, wat een beroerde service en slechte reclame: zijn jullie nou helemaal gek geworden! ronduit onbeschoft!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dat is nog eens een flinke lap tekst.
Maar laten we een aantal zaken duidelijk stellen:
- Recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken. Als iets niet onder de garantie valt kan je hier geen aanspraak op maken. Daar heeft consumentenrecht niets mee te maken. Garantie is alleen te verhalen als de fabrikant verwijtbaar is voor de schade.
- Men heeft, bij de reparatuer, (blijkbaar) geconstateerd dat het defect niet onder de garantie (voorwaarden) valt derhalve de (extra) kosten voor herstel / ruil.
- Het toestel komt niet bij Vodafone vandaan, maar deze neemt wel de reparatie op zich in dit geval. Dit is al meer dan zij verplicht zijn, de leverancier (Talk2Me) is hier geheel en alleen voor aansprakelijk.
- Het vervangend toestel is iets wat Vodafone aanbiedt, niet Talk2Me. Je haalt diverse services door elkaar icm de winkels.
- Hoeveel je betaald bepaalt niet de mate van garantie of service waar je "recht" op denkt te hebben.
- De reparatievoorwaarden zijn voorwaarden waar je dmv inlevern accoord mee bent gegaan. Vraag Dynafix waarom er geen garantie is.
- Reacht op gratis vervanging heb je niet. Dit heb je uitsluitend als het defect onder garantie valt en NIET te herstellen is. Iets wat in dit geval niet van toepasing is.
-Om garantie te kunnen verhalen dien je deze bij Talk2Me te verhalen, Vodafone heeft jou dit toestel niet geleverd. Als de reparatuer conatateerd dat het defect niet onder de fabrieksgarantie valt (zij zijn hier voor opgeleid door de diverse merken) zul je moeten aanvragen waarom. Let wel, als er schade of gebreken zijn geconstateerd die niets met het defect hebben te maken is alsnog garantie vervallen en ook het defect valt er dan niet onder.
Het enige wat Vodafone hoeft te doen is het reparatie traject te verzorgen, iets wat men heeft aangeboden. Daaruit voortvloeiende kosten zijn voor de klant. Vodafone voert zelf GEEN reparaties uit. Dit wordt door Dynafix (1 van de 2 officiele reparatuers in NL) gedaan. Het is apart dat Apple de systemen van Dynafix kan inzien, dus de toezegging van Apple is onjuist iof niet gedaan, welke het is laat ik in het midden. Zij kunne geen RMA zien van Dynafix, fabrikanten staan allen los van Dynafix. Zij kunnen oook niet zien wat er in het toestel is gebeurt en bassen de uitspaak waarschijnlijk puur op de leeftijd van het toestel.
Het niet hebben van een werkend toestel doet niet af aan de contractuele verplichtingen helaas, dit valt ook niet onder consumenten recht. Het valt op dat mensen vaak hiermee schermen maar niet geheel op de hoogte ijn van hoe dit werkt. Je hebt als consument ook plichten en niet alles is een recht.
Hopelijk wordt er een oplossing gevonden, echter zul je deze naar mijn menig bij de leverancier (Talk2Me) moeten halen. Zo werkt consumentenrecht ook.
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Misschien is dit off-topic, maar ik heb ook een hoop ellende gehad met Dynafix over dezelfde materie. Dynafix is een asociaal bedrijf waarbij de mening van de klant totaal geen waarde heeft. Ik heb toendertijd toch uiteindelijk (een gedeelte van) mijn geld terug gekregen na lang genoeg aan te houden. Ik heb hierna ook een officiele klacht bij VF (én Apple) neergelegd over Dynafix, had gehoopt dat hier iets mee gedaan was onderhand.
maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @Poita : nu breekt echt mijn klomp:

A. Jullie medewerker heeft ZELF aangeboden om service te bieden nadat dit niet bij talk2me lukte. JULLIE zijn dan voor mij partij om de reparatie verder in behandeling te nemen ( zo is het ook door jullie collega aangeboden).
B. Deze 'schade' ( wifi greyed out) is een reeds veelvoorkomend probleem bij update naar ios7.0.4 en valt gewoon onder de garantie. ( wettelijk gezien is deze termijn zelfs langer dan twee jaar omdat apple een software fout in de update heeft zitten, en dat ook erkend cq de telefoons gewoon gratis omruilt, dit is uiteraard al lang bij jullie bekend: waarom verstoppertje blijven spelen?)
C. Is heb als klant/consument zeker plichten: nl het netjes betalen van mijn telefoon en abonnement: als jullie in mijn betaalgeschiedenis duiken zie je dat ik een smetteloos blazoen heb, en zie je ook dat ik eergisteren contact heb opgenomen met jullie financiele administratie om te bespreken wat ik nu het beste kan doen:

A: het geincasseerde bedrag storneren met het risico dat ik afgesloten wordt ( dat kan ik mij niet veroorloven omdat ik mijn tel zakelijk gebruik)
Of
B: een officiele klacht indienen en hopen op een fatsoenlijk antwoord en afhandeling.

Gezien jouw reactie is mij volkomen duidelijk dat je niet de moeite gedaan hebt om in mijn dossier te duiken: jouw opmerkingen slaan als een tang op een varken en zijn inhoudelijk niet juist. Jammer, gemiste kans

Ik zie dan ook geen andere mogelijkheid om mijn rekening te blokkeren voor incasso's van vodafone en laat het maar aankomen op een incasso procedure: ik hoop dan dat ik van u een dagvaarding krijg en laat de rechter hier dan maar wat van zeggen.

Bottom line: ik ben klant van vodafone en betaal aan vodafone ( dat jullie als vodafone en telecomshop achter de schermen afspraken maken over hoe en waar telefoons worden ingekocht etc. Staat niet op de voorgevel van de winkel geprint dus ik koop in mijn beleving gewoon een vodafone toestel met vodafone abonn. Heb ik dan problemen: los het richting mij als klant netjes op en bespaar iedereen een hoop gesodemieter, en los het desgewenst achter de schermen met elkaar op.)

Ik ga zo naar de bank. Jammer dat het zo moet. Ik zal mij tevens juridisch laten informeren of op basis van dit voorval de koop / cq het contract met terugwerkende kracht ontbonden kan worden.

Start maar vast een incasso procedure op: ik kom mijn verhaal bij de rechter wel doen. Gegroet.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo maxime,

Ik ben geen Vodafone medewerker dus de "jullie" is hier niet van toepassing.

A) Een Vodafone medewerker biedt, geheel zonder dat men dit verplicht is, aan een toestel na te laten kijken en te reparareren welke niet bij Vodafone zelf is aangeschaft. Dit is naar mijn beleving al een stuk service waar men niet toe is verplicht. Toestel is gekocht bij Talk2Me icm een Vodafone abonnement. Vodafone levert het netwerk, Talk2Me het toestel.
B) ja de schade is Grayed out, echter (zoals eerder aangegeven) hoeft dit niet de reden te zijn dat de garantie is vervallen. Het is heel goed mogelijk dat het toestel bijvoorbeeld (en let op hier komt het; dit is een voorbeeld, hoeft niet te zijn gebeurt) vochtschade of valschade vertoont. danwel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde.
Dat je een "bekend probleem" hebt wele softwarematig zou kunnen zijn, doet niet af aan dat de garantie, door eerder genoemde schade(s), is vervallen. De reparateur constateert iets waardoor de garantie vervalt, hierdoor vervalt aanspraak op gerantie ook als het defect hier normaal gesproken wel onder valt. Dit om te voorkomen dat iemand achteraf zegt "ja maar toen was het er ook en was er niets aan de hand"
C) Als klant dien je ook de leverancier aan te spreken (wederom, dit is NIET Vodafone, dit is Talk2ME) mbt je hardware / defect toestel.

Wat betreft jouw voornemen de incasso stop te zetten:
Moet je doen als het jou goed dunkt. Echter, je Voorwaarden, ja die je zelf hebt getekend, geven duidelijk aan dat betaalverplichtingen NIET vervallen bij het ontbreken vaan een (functionerend) toestel. Hier bega je de fout contractbreuk te plegen en is het voor Vodafone alleen maar makkelijker de (extra) kosten op je te verhalen.

Je Bottom line:
Ja je bent klant van Vodafone, maar uitgaande van jouw beredenering, ook van Apple, Talk2Me en god mag weten wat nog meer. Vodafone koopt GEEN toestellen in voor of namens andere ketens. Dit geschiedt geheel voor eigen rekening.
Als ik bv een auto (Opel) koop bij een algemene dealer en deze gaat stuk, dan ga ik naar de dealer waar ik deze heb gekocht. Als zij me niet (kunnen) helpen en ik ga naar een officiele Opel dealer waar blijkt dat de schade geen garantie is, waarom is dat de schuld van de officiele Opel dealer? Zij hebben mij de wagen niet verkocht, niet ingekocht en door verkocht aan de alegemen dealer.
In jouw geval is Vodafone puur en alleen aansprakelijk voor het netwerk en onderhoud daarvan.
Jouw wens is dat Vodafone problemen op moet lossen die voor verantwoording zijn van de verkopende partij, Talk2Me.
Helaas verkeer je in de veronderstelling dat je dit op Vodafone kunt schuiven omdat zij als blijik van service, een niet bij hun aangeschaft toestel hebben laten onderzoeken / reparareren.
Hoe lullig het ook klinkt, Vodafone heeft geen nekel verplichting in deze, ze kunnen misschien iets betekenen maar zijn dit zeer zeker niet verplicht. Je hebt tenslotte niets bij ze gekocht aan hardware, puur en alleen de toegang tot het netwerk en ja die heb je...
Succes met de zaak en wie weet horen we wel hoe het is gegaan.
maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Poita,

Dat verklaart dan een hoop. Om inhoudelijk op jouw laatste post in te gaan:
A)
Of een Vodafone mederwerker verplicht of niet verplicht is een toestel n na te laten kijken doet net terzake: echter op het moment dat iemand dat WEL doet mag je gevoegelijk aannemen dat dan de communicatie en afhandeling ook via die persoon of dat ‘kanaal’ verder loopt. Sterker nog: als ik als burger iemand die onwel geworden is langs de kant van de weg besluit te helpen en hem bijv naar het ziekenhuis breng ben ik zelf wettelijk verantwoordelijk voor die persoon op dat moment.

Wat op zijn zachtst gezegd misleidend is, is dat het voor jou als vanzelfsprekend is dat een telefoon door de winkel geleverd wordt en dat het abbonnement separaat wordt afgesloten. Pas later kwam ik er door de gesprekken met vodafone achter hoe de ‘constructie’ daadwerkelijk in elkaar steekt. Maar nu even eerlijk: kijk eens naar alle advertenties van telecomaanbieders: wordt er dan op zijn minst niet de schijn gewekt dat je bij een abonnement een ‘gratis’ of ‘goedkoop’ toestel krijgt? Ik ben benieuwd hoe een rechter hierover zal oordelen: Je koopt als consument een abonnement en krijgt daar een toestel bij. Ik ben benieuwd hoe een rechter over dit punt zal oordelen.

B) Wie zegt dat de garantie is vervallen? Het ding is nog geen jaar oud, is niet gejailbreakt oid, wordt normaal gebruikt zoals je dat van een telefoon mag verwachten en is besteld samen met het afsluiten van het contract. Ik moest een paar dagen later terugkomen om mijn toestel op te halen, het ding was niet voorradig. Dus voor alle duidelijkheid: op grond waarvan zou de garantie zijn komen te vervallen? Dat gaat echt nergens over. En nee, we hebben er niet mee gezwommen en de vissen laten zien hoe laat het was.

C) Natuurlijk heb ik Talk2Me aangesproken ( twee keer zelfs) echter die konden mij geen vervangend toestel aanbieden ( zoals je voor alle duidelijkheid ook hebt kunnen lezen) en juist daarom ben ik in contact getreden met Vodafone. Vanaf dat punt hebben zij de draad opgepakt. Nu zegt de telecom shop ( in mijn beleving volkomen terecht): Ik heb jou niets in rekening gebracht, ik heb niets voor je gerepareerd dus waarom zou ik jou nu de kosten voor reparatie terug moeten betalen? En dat vind ik , gebaseerd op het feit dat het een garantiekwestie is en er dus alleen maar gecrediteerd hoeft te worden een logische reactie.

Dan voor wat betreft het stopzetten van de incasso: ik kan voor de rechter goed uitleggen dat het voor mij een ‘wanhoopsdaad’ is en dat ik een smetteloos blazoen heb voor wat betreft mijn betaalhistorie: het stopzetten van de betalingen is nu voor mij het enig redmiddel om helderheid te krijgen en via rechtelijke weg een oplossing te forceren. Het mag duidelijk zijn dat vodafone en ik er niet uit gaan komen zonder hier nog stapels papier aan te spenderen en uren aan de lijn te hangen bij call-centers.

Voor alle duidelijkheid heb ik het, en zo zal ik het ook omschrijven richting Vodafone, over het opschorten van de betalingen. Dat ik vervolgens, mocht het voor de rechter komen, zal eisen dat mijn contract met terugwerkende kracht ontbonden wordt en dat ik ( in ieder geval mijn abonnenments) kosten zal verhalen op vodafone moge duidelijk zijn. Het plegen van contractbreuk lijkt mij dan niet geheel als zodanig uit te leggen voor een rechter.

En dan nog even dit: jouw analogie voor wat betreft de autobranche gaat niet helemaal op: ik heb namelijk geen auto of telefoon gekocht maar een abonnement met toestel. Dat zit dus net even iets anders in elkaar, God mag weten hoe (;-))

Je laatste alinea heb ik gelezenen daarover zijn we het dus niet eens en dat zullen we denk ik ook niet worden. Gezien het verloop ben ik van mening dat Vodafon verantwoordelijkheid heeft genomen en in deze wel partij is. Maar goed: daar mag wat mij betreft de rechter zich over buigen.

En ja: ik zal de uitkomst hiervan zeker mededelen, ook indien ik niet in mijn gelijk wordt gesteld. In dat geval zal ik mijn excuus maken jegens vodafone en mijn ‘achtergehouden’ betalingen alsnog overmaken.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Nu haal jij 2 verschillende punten aan.
Iemadn naar het zoekenhuis brengen of je telefoon inleveren zijn ook geheel andere zaken.
Maar oke, laten we er vanuit gaan dat Vodafone de verdere afhandeling regelt.
De reparatuer (door Apple en andere fabrikanten gecertificeerd) constateerd dat het defect buiten de (in dit geval) door Apple gestelde garantie voorwaarden valt. Leeftijd van toestel doen niet ter zaken, er zit namelijk een verschil tussen garantie termijn en garantie voorwaarden. Je hebt 2 jaar fabrieks garantie, dat wil niet zeggen dat ieder defect en / of oorzaak van dit defect onder garantievoorwaarden valt. Het kan, zoals eerder aangegeven, heel goed zijn dat het toestel andere gebreken heeft (eerder genoemde vochtschade) waardoor de garantie is vervallen. dat jouw defect onder garantie zou vallen doet niet meer ter zaken daar er geen garantie meer op het toestel rust. Let wel,. vocht schade is niet "zwemmen met de visjes" Kijk eens hoeveel mensen er in de regen bellen, van een warme auto naar buiten gaan en weer de warme winkel of auto in stappen. Dit zorgt voor condensvorming en resulteert in corrosie. OOk kan iemand die met veel "spraakwater" / speeksle spreek, vochtschade aan de microfoon veroorzaken. Iemand die zijn / haar telefoon in een strakke broek mee draagt kan een gebogen printplaat tot gevolg hebben. Je geryed out staat er los van, maar door de ontstane vochtschade is de garantievoorwaarde van (in dit gevan) Apple verbroken. Ik heb 5 jaar lang reparaties uitgevoerd op diverse merken GSM, Nokia, Samsung, Sony Ericcson, Motorola, en je wilt nietw eten wat er allemaal in een toestel gebeurt, ook bij "normaal gebruik"
Het is nog steeds duidelijk dat er door jou garantie termijn en garantie voorwaarden door elkaar worden gehaald.
Iets wat binnen een garantie termijn (de 24 maanden) defect raakt is niet per definitie iets wat onder de garantie voorwaarden valt. Voorbeeld van de auto weer: Je kan met je wagen het water in rijden, dan heb je nog steeds een garantie termijn, de dealer zal het echt niet voor nop fiksen.

Wat beteft de incasso, ook hier zulen we dan van meing (blijven) verschillen. Ondanks het ontbreken van je apparaat kan je gebruik blijven maken van de Vodafone diensten. Het eenzijdig opschoten kan behoorlijke kosten ee brengen, maar he ga je gang 🙂
We wachten je rechtxaak vol spanning af 😄
maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je laatste reactie zou ik als 'ongepast' kunnen aanmelden... het lijkt erop dat je ervan 'geniet'....
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dat staat je geheel vrij.
Ik geniet er van ja, van een goede discussie in dit geval.
maximbesters

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je reactie is 'ziek' te noemen en ik zou zeggen: ga lekker bij vodafone werken ( als je dat al niet doet).... Het feit dat je 'geniet' van deze discussie laat al zien dat je aan het doel voorbij schiet. Wat mij betreft: topic closed. Ik heb inmiddels een ander nummer en mijn rekening geblokkeerd voor vodafone incasso's dus ik laat het wel gebeuren. We zien wel.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je bent vrij die mening te hebben, vrij land waar we in leven 🙂
Dat we niet de zelfde mening delen kan.
Ik zie het kwaad niet in om van een goede discussie te genieten, andere genieten van een wijntje, peuk, wandeling een goed boek of lekker mediteren.
Als iedereen een (goede) discussie uit de weg gaat komt er helemaal niets meer van de grond 🙂
Wat betreft het "ziek" zijn van mijn reactie(s), zo zou je het kunnen zien. Maar dat is misschien van jouw kant van de situatioe begrijpeleijk. Iemand is het niet met je eens en voor daar argumenten voor aan.
Enne nee, retailwerk is niet mijn ding, ik heb ander werk waar ik van geniet 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic