@Astrid Nee, helaas. De situatie is als volgt: ( overigens heeft vandaag een collega van vodafone gewoon het gesprek beeindigd omdat zijn manager het 'te lang' vond duren).
- Ik heb bij een (toendertijd) talk2Me winkel een Iphone gekocht icm met een vodafone Red abonn.
- overigens slecht bereik in mijn woonplaats maar dat doet nu even niet terzake
- Ik heb IOS 7.0.2 geupdate naat IOS 7.0.4 waardoor mijn WIFI modem het niet meer deed.
- Ik heb mijn klacht gemeld bij de Talk2Me winkel en ze gaven aan dat ze hem voor reparatie in wilde zenden naar vodafone; ik kreeg echter geen vervangende Iphone maar een ander toestel aangeboden. Daar kon ik niet mee akkoord gaan omdat ik mijn iphone zakelijk gebruik en zowel ik als mijn collega's via de icloud gebruik maken van o.a. een gemeenschappelijke agenda.
- vervolgens telefonisch contact opgenomen met Vodafone hoe dat nu zat
- Medewerker van vodafone gaf aan dat er bij vodafone red altijd een vervangend vergelijkbaar toestel moest worden aangeboden
- ik terug naar de winkel: zelfde antwoord: helaas geen iphone
- ik weer bellen met Vodafone: dame vond het vervelend en bood aan om mij via dynalogic/dynafix het toestel op te laten halen en tevens een tijdelijk toestel te ontvangen via vodafone ( so far so good, en om eerlijk te zijn was ik erg content met de service en de gedachte dat mijn probleem zou worden opgelost)
- toestel kwam aan bij dynafix: bleek inderdaad niet repareerbaar en ik kreeg offerte voor een 'swap': een ander gebruikt toestel voor een bedrag van 233,47 eur inc btw.
- ik aangegeven dat het toestel nog geen jaar oud was en dat ik als consument recht heb op minimaal twee jaar garantie ( ik mag er toch vanuit gaan dat dat ding werkt?)
- Dynafix gaf aan dat zij alleen maar repareerde in opdracht en dat ik of: A- mijn telefoon ongerepareerd terug en (ik geloof) 30 eur betalen of B- de 233,47 betalen voor een werkende vervanger.
- ik was het er niet mee eens en heb contact opgenomen met Vodafone.... toen begon het kastje-naar-muur-verhaal: ik moest mij vooral wenden tot de winkel waar ik hem had gekocht.... ( wie nam ook al weer de reparatie in ontvangst?Juist: Vodafone: dan hoort die dat voor mij als consument toch verder netjes af te handelen? Ik ben klant en heb in dit geval gewoon als consument recht op gratis vervanging. punt uit.
- na het debakel en heen en weer gebel met vodafone ook maar eens met Apple contact opgenomen: Medewerker gaf RMA nummer en gaf aan dat dit gewoon onder de garantie viel van apple: kostenloos
-Weer contact opgenomen met Dynafix dat ik een rma nummer had en ze gratis konden swappen: ik zou geen partij voor hen zijn en het was take-it or leave-it.Ik had geen keus dus heb onder protest akkoord gegeven ( op de opdrachtbevestiging aangegeven)
-Weer verscheidende malen telefonisch contact gehad met vodafone en iedere keer een stuk verontwaardiging rijker: vodafone doet NIETS....
- Vandaag is bedrag door vodafone van mijn rekening afgeschreven en is vodafone toerekenbaar in verzuim: tegen beter weten in dat ik als consument RECHT heb op garantie incasseren zij gewoon de kosten.
-Vandaag contact opgenomen met de winkel ( heet nu Optie1) en ook zij kunnen niets voor mij doen: terecht zegt de eigenaar dat hij niets in rekening heeft gebracht en de reparatie niet in behandeling heeft genomen: waarom zou hij dan het bedrag terug moeten betalen? ( klinkt logisch toch?)
- IN DE WINKEL direct gebeld met vodafone 1201 en heb daar twee uur gezeten en werd steeds doorgeschakeld: uiteindelijk weer mijn verhaal uitgelegd en gezegd dat ik er zo langzamerhand echt moe van werd en geirriteerd begon te raken. Gesproken met een call-center medewerker die absoluut NIET het vermogen had om goed te luisteren: probleem lag toch echt bij de winkel. De eigenaar vervolgens maar even mijn mobiel gegeven om met de vodafone medewerker 'het op te lossen'..... reactie van medewerker van vodafone tegen eigenaar winkel ( ik stond er zelf bij en heb het met eigen oren gehoord) "Ik moet nu ophangen, we zitten volgens mijn manager al te lang te praten... dag... klik..." en dat was het dan.....
- Ik ben zwaar, en dan ook zwaaaar teleurgesteld in vodafone en zal morgen contact opnemen met de bank om de automatische incasso voor vodafone in te trekken.
- Ik zal morgen een aangetekende brief sturen naar vodafone met de mededeling dat ik de automatische incasso heb ingetrokken en dat ik op grond van mijn consumentenrecht de betalingen opschort totdat er door-wie-dan-ook gecrediteerd wordt, bij gebreke waarvan ik vodafone op voorhand aansprakelijk stel voor geleden schade, onkosten en schade als gevolg van een mogelijke afsluiting van mijn telefoon.
- ik ben een goede klant, betaal mijn (hoge) rekeningen altijd netjes op tijd en ben niet de beroerdste als er eens iets fout gaat, kan gebeuren. Maar dit? dit heb ik nog nooit meegemaakt, wat een beroerde service en slechte reclame: zijn jullie nou helemaal gek geworden! ronduit onbeschoft!