Groot1992

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ipad en Vodafone...

Hallo allemaal,,
 
Sinds kort heb ik een Ipad abonnement inclusief een Ipad!
Leuk zou je denken?!
Ik ben er ook erg blij mee, maar de eerste dag begonnen de problemen al.
Omdat ik me van te voren goed geinformeerd had wist ik dat ik op My vodafone me data tegoed kan bijhouden. 
Ik heb 2gb per maand en ik wil graag weten of ik aan me limiet zit. 
De problemen begonnen met het My vodafone acount aan maken. Er wordt een sms'je gestuurd naar het nummer van je Ipad met de inloggegevens. Erg handig, alleen de mensen van Vodafone hebben er geen rekening mee gehouden dan een Ipad een Ipad is en geen telefoon en dus geen sms'jes kan ontvangen. ''Even de klanten service bellen dan maar''. Nou ja ''even''... na 6 verschillende medewerkers gesproken te hebben (niemand had er verstand van en ik werd maar doorgeschakeld en doorgesschakeld) wist eindelijk iemand het acount te kunnen activeren. Ik kon dus op My Vodafone maar wat bleek, de data informatie kon niet worden bekeken, dat was namelijk nog niet mogelijk voor Ipad abonnementen wist een medewerker mij te vertellen. Grappig; op de website van Vodafone staat namelijk bij de Ipad de volgende informatie: 

  • Op MyVodafone.nl kan je op elk gewenst moment checken hoeveel data je hebt verbruikt.
  • Vodafone stuurt je op 80% en op 100% een bericht over de status van je bundel.
Misleidend of niet?! 
Wat ik me nou afvraag: het berichtje van 80% en 100% van je data bundel is dat een sms'je of een ander bericht. En kan ik dat wel op me Ipad ontvangen? 
 
Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Groot1992,

Ik kan de frustratie begrijpen en de irritatie dat gegevens niet kloppen, zoals Roy al aangaf is dat we onze best doen om deze fouten snel op te sporen en opgelost te krijgen. Dus ons erop wijzen dat onze klanten hiermee zitten of iets opmerken, meld het en we kunnen het melden aan de aangeweze afdeling.

Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat je dit zo ervaarde met onze Klantenservice. Betreft de 16 GB is een foutmelding wat we steeds vaker horen. Graag zou ik je 06-nummer via Private Message willen krijgen zodat ik hiervan een case kan doorzetten naar onze technische dienst.

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Groot1992,

Dat het account op een andere manier aangemaakt moet worden is inderdaad vervelend en vooral als je meerdere medewerkers hebt gesproken!

Ons systeem werkt eenmaal met smsjes en kunnen we alleen als er contact wordt opgenomen aanpassen en uitbreiden met e-mail functie. is wat omslachtig..

Ik durf je ook niet te vertellen of de functionaliteit data verbruik bekijken bij dergelijke abonnementen komt ja of nee. Dat laat ik even in het midden.

De vraag over die berichtjes; die kun je helaas niet bekijken op de ipad. Zoals je zelf aangaf kunnen deze niet worden ontvangen.

Groetjes,
Roy


Groot1992
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mag ik dan misschien wel vragen waarom het wel op de site staat dat je je dataverbuik kan bekijken?! Schandalig dat het er nog steeds op staat!
 
MVG Nick Groot
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Groot1992,

Fouten kunnen helaas voorkomen, ook op de website. Deze geconstateerde fouten worden ook aangegeven bij de betreffende afdeling, zodat deze dan ook verbeterd kunnen worden. Zou je mij de directe link kunnen geven? dan ga ik er alsnog achteraan!

Groetjes,
Roy
Groot1992
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou hier weer een berichtje van mij met de link: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_tablet/ipad2_info/ Opnieuw was ik deze week enorm verbaasd over Vodafone. Ik kreeg een mailtje dat de eerste rekening klaar stond en ik besloot op my Vodafone te kijken (wat ik dus eindelijk kon). En ja hoor de rekening stond er zonder problemen. Ik begon bijna weer wat hoop te krijgen in Vodafone. Die hoop duurde helaas maar tijdelijk, want toen ik nog één keer bij mijn dataverbruik ging kijken stond mijn verbruik inneens wel online?! Er was toch duidelijk gezegd dat dit verlopig niet zou kunnen... Maar goed er stond ook een starttegoed bij (dit is het tegoed wat je in totaal mag verbruiken per maand). Ik heb een data limiet van 2gb per maand maar op my Vodafone stond dat ik deze maand 16gb mocht verbruiken?!?!?! Opnieuw besloten om de klanten service op te bellen (ik ga nog een keer failliet aan dat nummer) en daar vertelde zij mij doodleuk dat dat een fout was en zij niet wisten waar het vandaan kwam en dat het zeker niet klopte want er bestaan geen abonnementen met 16 GB per maand. Ik moest het maar negeren.... Opnieuw dus het gevoel dat Vodafone mij probeerd op te lichten. Één ding is zeker: na dit abbonement: NOOIT MEER VODAFONE!! Ik hoop dat jullie snel de site aanpassen met de goede informatie en er ook duidelijk bij zetten dat de IPad abbonementen nog in de kinderschoenen staat en dat je zeker niet vreemd moet opkijken als er dingen niet gaan zoals beloofd! En zet er dan ook even bij dat een account aanmaken op my Vodafone ook niet vanzelf gaat maar dat je daar die ellendige klantenservice voor moet bellen. Ik houd de site in de gaten om te kijken of jullie het aanpassen........... MVG Nick
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Groot1992,

Ik kan de frustratie begrijpen en de irritatie dat gegevens niet kloppen, zoals Roy al aangaf is dat we onze best doen om deze fouten snel op te sporen en opgelost te krijgen. Dus ons erop wijzen dat onze klanten hiermee zitten of iets opmerken, meld het en we kunnen het melden aan de aangeweze afdeling.

Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat je dit zo ervaarde met onze Klantenservice. Betreft de 16 GB is een foutmelding wat we steeds vaker horen. Graag zou ik je 06-nummer via Private Message willen krijgen zodat ik hiervan een case kan doorzetten naar onze technische dienst.
Groot1992
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is het probleem van de 16gb limiet verholpen. Mijn dank is groot. Ik hoop dat ik voorlopig geen energie meer hoef te steken in Vodafone en gewoon gebruik kan gaan maken van het internet!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic