Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Introductie Vodafone Red: wat is het?



Hi allemaal,

Zoals jullie misschien al hebben gelezen heeft Vodafone nieuwe abonnementen geïntroduceerd onder de naam: Vodafone Red. Hier op het Forum kun jij lezen over wat Vodafone Red is, welke voordelen er zijn en welke extra's je krijgt. Heb je nog vragen, stel deze gerust!

Vodafone Red

De nieuwe alles-in-1 abonnementen van Vodafone.
Je telefoon is allang niet meer alleen om te bellen of te sms’en. Je gebruikt hem ook om op de hoogte te blijven van het nieuws, van alles wat je vrienden doen, om games te spelen en gemiste programma’s te bekijken. Daarom heeft Vodafone voor iedereen een passend en compleet abonnement waarmee je in binnen- en buitenland niet alleen voordelig en betrouwbaar kunt bellen en sms’en, maar ook zorgeloos kunt internetten.

Je kunt zelf kiezen. Wil je zorgeloos bellen, sms’en en internetten, dan kies je voor Vodafone Red met al zijn voordelen. Als je zelf wilt bepalen hoeveel belminuten je afneemt, kies je voor het Bel+Sms+Web abonnement. Met wat minder voordelen maar voor een lagere prijs. En ook voor je laptop of tablet hebben wij het ideale mobiele internet abonnement.


Voordelen
In elk Vodafone Red abonnement zitten standaard heel veel diensten en services. Hoe hoger je abonnement, hoe meer diensten en services je hebt. Zo weet je zeker dat alles goed geregeld is.

Zekerheid van toestel en gegevens

• Vervangend toestel service
Snel weer bereikbaar als je telefoon kapot is dankzij een leentoestel.
De Vervangend Toestel Service dekt geen reparatiekosten en is
geen verzekering. Deze service is alleen inbegrepen bij de Red abonnementen.

• Contacten Backup
Hiermee kun je bestaande contacten eenvoudig overzetten naar een nieuwe
of andere telefoon. Alles wordt direct online opgeslagen, zodat je je nooit meer
zorgen hoeft te maken over het kwijtraken van gegevens.

• Mobile Protect
Bij verlies of diefstal je telefoon op afstand vergrendelen zodat de toegang tot je
persoonlijke gegevens wordt geblokkeerd.

• Vodafone Cloud 5 GB
Met Vodafone Cloud 5 GB zijn je bestanden altijd en overal beschikbaar. Je slaat
ze veilig op in de Cloud waarna je ze kunt openen met zowel je telefoon als je
tablet of laptop.
Advies en hulp van experts


• Gratis klantenservice
Persoonlijk advies op maat en antwoord op al je vragen. Deze service geldt alleen
voor de Red abonnementen.

• Smartphone StartUp
Smartphone StartUp help je met handige tips en tools op weg met je nieuwe
smartphone of tablet. Zo kun je stap voor stap internet en e-mail instellen op je
telefoon of contacten van je oude telefoon overzetten.

• Smartphone Crew
De Vodafone Smartphone Crew staat klaar om al je vragen over je smartphone,
tablet en mobiel internet te beantwoorden.

Beste netwerkervaring

• Snel en betrouwbaar netwerk
Internetten op het betrouwbare netwerk van Vodafone. Bij Red Super zelfs met
een snelheid van 42 Mbps.
Controle over kosten en verbruik

• My Vodafone app
Snel en gemakkelijk inzicht in gebruik, je factuur en de tarieven.

• Vouchercloud
Je ontvangt speciale aanbiedingen op je mobiel. Als Vodafone klant krijg je zelfs
extra korting.

• Bundelnotificatie
Bij 75% verbruik van je bundel (87,5% bij Red Super) ontvang je een waarschuwings-sms.

Snelle Hotline
Geen wachtrij of lange menu’s maar snel een medewerker aan de telefoon als je de
klantenservice belt. Deze service geldt alleen voor het Red Super abonnement.

MultiSim
Met MultiSim gebruik je 1 databundel voor zowel je smartphone als je tablet.
Je ontvangt een extra datasimkaart die je in je tablet gebruikt. Bovendien krijg je
200 MB extra voor maar €5 per maand. Deze service is alleen inbegrepen bij het Red
Super abonnement. Bij de andere abonnementen kan MultiSim als extra optie
worden afgesloten.

4G ready
Red Super is 4G ready. Zodra het Vodafone netwerk in een hogere snelheid kan
voorzien wordt je internetsnelheid direct verhoogd.

Kijk ook op http:www.vodafone.nl/red voor meer informatie over de abonnementen, of naar de andere topics over Vodafone Red hier op het forum. Heb je vragen of opmerkingen, stel ze dan gerust hier en discusieer met anderen over de nieuwe abonnementen die Vodafone aanbied.


*Update*

Statement Vodafone Red Plus
Vodafone bevestigt de geruchten die zijn verschenen op verschillende nieuwswebsites. Vodafone lanceert 15 april Vodafone Red Plus voor consumenten. Dit abonnement is een aanvulling op bestaande Vodafone Red abonnementen en is geschikt voor consumenten die vaak in het buitenland zijn. Vodafone Red Plus biedt naast onbeperkt bellen en sms’en in binnen- en buitenland ook 1GB data. Vodafone Red Plus kost € 82,-- per maand en is vanaf 15 april in de Vodafone en BelCompany winkels verkrijgbaar.
32 Reacties 32
Marcvoda

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Barend, dank voor je reactie, het is dus alleen niet wat ik zoek. Ik heb nu 200 min/sms en 400mb data. In de nieuwe vorm niet mogelijk en beide zijn zelfs te hoog voor wat ik er van gebruik. Onbeperkt is totaal niet interessant voor mij, ga er echt niet meer gebruik van maken. Ik wil ook geen nieuw duur toestel, mijn huidige Nokia e6 doet het prima maar het bedrag wat ik dus nu betaal is gebaseerd op dit toestel wat inmiddels dus afbetaald is. Ik betaal nu dus te veel? Internet snelheid die ik nu heb weet ik niet maar het voldoet prima, het werkt alleen niet altijd. Ik heb met name met bellen vaak problemen in de vorm van wegvallende verbindingen en oproepen die ik zou missen zonder dat de telefoon over gaat. Mijn vriendin heeft dit precies hetzelfde met haar nokia en een vriend van me met zijn iPhone idem, beide VF. Zoals eerder gezegd vind ik het raar dat vodafone mij dit aanbod doet omdat het totaal niet interessant is, ik wil simpelweg bereik en het maandbedrag verlagen naar acceptabel, laten we zeggen 25-30 EUR met de specs die ik nu heb. De posters zeggen me niets maar ben momenteel ook even niet in Nederland, maar heb dus liever bereik en stabiliteit dan snelheid en een duurder abonnement met opties die ik niet nodig heb en nu niet mis. En ja, ik ervaar VF momenteel, ook een ander toestel van mijn werk, zelfde probleem qua bereik soms 😞
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm heb nu bel sms en web, 100 min bellen (ok soms wat te weinig...), onbeperkt sms (doe ik zoiezo al niet veel omdat ik meer whatsapp....) en 1 gb data (meestal ruim vodoende, soms echter net ietsje te weinig...) . Daarbij 60 dagen per jaar in de voordeellanden tegen dezelfde condities bellen sms en internet als thuis.... Maak ik dus 2 x per jaar totaal ca 54 dagen gebruik van, geweldig!

Wat zou ik met Red opschieten?!
Ok bellen onbeperkt is prima, sms ia al onbeperkt en 1 gb heb ik nu ook, dan zou t dus 4 gb worden... Wat dan natuurlijk ook meteen een stuk duurder is....
Die 60 dagen in de voordeellanden ben ik dan ook blijkbaar kwijt, of is dat met Red ook mogelijk (zonder zakelijk abonnement natuurlijk, anders moet ik eerst een bedrijfje opzetten!)
Ik weet het nog niet zo net of ik er wat mee zou opschieten als ik overstap.... Het enige grote voordeel wat ik er nu in zie is het onbeperkt bellen, maar als ik dat weer afweg tegen die 60 dagen in de voordeelllanden nu....
Komt tijd, komt raad...
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wil ik toch overstappen naar red, bel ik met de klantenservice, krijg ik te horen dat ik inderdaad kan overstappen, maar dan wel eventjes 50€ migratiekosten moet betalen...... Sorry vodafone, waar zijn jullie nu toch mee bezig?!
Ben al jarenlang klant, nog met libertel.... Tussendoor een paar een overstap gemaakt, maar kwam toch steeds weer terug bij vodafone.
Was steeds erg tevreden over de service, maar nu.....
Ik zou dan overstappen naar een duurder abonnement met ook 5€ extra p mnd voor internet op mijn tablet erbij.... En dan 50€ aan overstap/migratiekosten durven vragen.....
Sorry, maar dan laat ik mijn abonnement maar even voor wat het is en kijk volgend jaar wel wat de andere providers dan voor leuke abonnementen hebben, of jullie moeten nu toch die 50€ laten zitten of verlagen naar bv 10 €
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Vandaag tussen 13:00 en 14:00 zitten twee van onze Vodafone RED specialisten live klaar op Twitter om jullie vragen te beantwoorden. Zij weten namelijk alles over de nieuwe RED abonnementen. Ze kunnen jullie informatie geven over de prijzen, regels, de belofte die we maken, de snelheid en alle andere zaken waar jullie vragen over hebben. Mochten jullie vragen hebben dan zou ik jullie vooral willen aanraden om deze vragen te stellen! Via ons Twitteraccount:@vodafoneNL_pr en de hashtag #VodafoneRed kun je mee twitteren!
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal ik ben al jaren klant bij vodafone en ben erg tevreden, echter heb ik dit nieuwe abbonement eens goed bekeken. Ik zie de meerwaarde hier niet van in je bent alleen maar duurder uit.
Kort voorbeeld ben zelf erg gecharmeerd van de nieuwe HTC ONE waarde 699 euro. maar om nu 49 euro per maand te betalen met 179 euro "nieuw contract" voor het toestel brengt dit abbonement op een kostenpost van ruim 1300 euro. Beetje veel geld voor diensten die je niet gebruikt zoals.
 
Onbeperkt bellen...... wie belt er nog veel
Onbeperkt sms....bijna iedereen gebruikt whatsapp
contacten opslag online......iedereen met een smartphone heeft al cloudopslag Google(Android) of Icloud (Apple)
5GB Cloud opslag......Dropbox is tot 2GB gratis en voor HTC en Apple gebruikers nog meer laat staan het toevoegen van vrienden via dropbox.
1 GB Data........Dit is voor de meeste genoeg tenzij je gaat tetheren richting laptop.
verder worden er diensten aangeboden die er al waren niks nieuws verder.

Ik denk dat bij dit soort abbonementen de "nieuwe"smartphones Apple HTC of Samsung gewoon gratis bij een abbonement horen te zijn het toestel is dan al ruim betaald namelijk.
Dus denk ik zelf dat ik nog maar even mijn vodafone Basis-2 17,50 met onb internet (10 euro) houdt.En het toestel maar gewoon moet kopen, mits vodafone het voor haar huidige klanten en toekomstige interesant maakt om een abbonement af te sluiten
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
*Update*

Statement Vodafone Red Plus
Vodafone bevestigt de geruchten die zijn verschenen op verschillende nieuwswebsites. Vodafone lanceert 15 april Vodafone Red Plus voor consumenten. Dit abonnement is een aanvulling op bestaande Vodafone Red abonnementen en is geschikt voor consumenten die vaak in het buitenland zijn. Vodafone Red Plus biedt naast onbeperkt bellen en sms’en in binnen- en buitenland ook 1GB data. Vodafone Red Plus kost € 82,-- per maand en is vanaf 15 april in de Vodafone en BelCompany winkels verkrijgbaar.
blaise1968

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lieve Vodafone,
Ik vind het zo flauw dat iedereen hier zo negatief is over de nieuwe RED abonnementen van Vodafone. Je kan met RED onbeperkt bellen en sms'en, je hebt een grote bundel voor internet, je hebt de vervangende toestelservice die in bepaalde specifieke situaties een vervangend toestel levert als je telefoon kapot gaat. Maar het allergrootste voordeel, en dat weten de meeste mensen niet, is dat je gratis en voor niets naar de klantenservice kan bellen. Tot voorkort zat ik bij TMobile en in die periode had ik nooit contact met de klantenservice, dus het grote voordeel ontging me in eerste instantie.
Ik heb zes weken geleden zo'n RED abonnement genomen en vervolgens zo verschrikkelijk veel problemen met Vodafone gekregen dat de optie van de gratis klantenservice mij een fortuin aan belminuten scheelt. Ik denk dat ik ondertussen rond de 40x heb gebeld met diverse Vodafone servicecentra (want er zijn heel veel verschillende afdelingen die service aan de klant geven) en meestal hang je een kwartiertje aan de lijn, dus dat is 10 uur bellen. Dat zijn 600 minuten. Stel nou dat ik 50 cent/min had moeten betalen, dan was ik nu 300 euro armer geweest.
Het ander goeie nieuws is dat mijn problemen nog steeds niet zijn opgelost, ik krijg nog 2x 450 euro van Vodafone die ik teveel heb betaald voor een nieuwe IPhone, en het is lastig om dit terug te storten. Met andere woorden, als dit nog een tijdje doorgaat dan spaar ik alleen al op deze manier zoveel geld uit dat ik mijn abonnement van 50 euro per maand eigenlijk het eerste halve jaar helemaal gratis heb.
Kortom, Vodafone bedankt.
De groeten van een klant die het eens van een andere kant bekijkt!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
blaise1968 schreef:
Lieve Vodafone,
Ik vind het zo flauw dat iedereen hier zo negatief is over de nieuwe RED abonnementen van Vodafone. Je kan met RED onbeperkt bellen en sms'en, je hebt een grote bundel voor internet, je hebt de vervangende toestelservice die in bepaalde specifieke situaties een vervangend toestel levert als je telefoon kapot gaat. *knip*
Hi Blaise1968,

Ik merk dat je behoorlijk gefrustreerd bent over de huidige gang van zaken maar ik heb van mijn collega's vernomen dat ze jouw klacht al in behandeling hebben via Facebook. Het lijkt me verstandig dat we alle communicatie via één kanaal laten verlopen om te voorkomen dat we berichten over het hoofd zien.
blaise1968

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt. Ik ben erg gefrustreerd geraakt over de gang van zaken bij Vodafone en ik deel dit graag met zoveel mogelijk potentiële slachtoffers!
cashforce

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Barend. Welk abonnement moet je nu nemen als je privé onderweg bent in Europa en welke als je zakelijk onderweg bent. En kun je de gevolgen van het abonnement uit leggen voor Cyprus en Turkije.
cashforce

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Barend. Welk abonnement moet je nu nemen als je privé onderweg bent in Europa en welke als je zakelijk onderweg bent. En kun je de gevolgen van het abonnement uit leggen voor Cyprus en Turkije.
chaz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit het eigenlijk als je een red abb onbeperkt hebt, en je belt naar een nederlands mobiel nummer dat zich in het buitenland bevind?
Krijg je dan achteraf nog buitenlandkosten of verbruikskosten doorgerekend?
blaise1968

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee. Die extra kosten gaan naar de eigenaar vd telefoon die zich in het buitenland bevindt. Dit is overigens bij alle abonnementen zo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic