Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes

Introductie Nieuwe Vodafone Website



Hi allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al is opgevallen hebben we onze website, www.vodafone.nl, vernieuwd!

Vandaag hebben we deze vernieuwing voor de meeste pagina’s van het persoonlijke deel van de website doorgevoerd. De zakelijke pagina’s zijn over een paar maanden aan de beurt.

Wij denken dat we een hele goede website hebben gemaakt, maar zijn erg benieuwd naar jullie mening. Jullie gebruiken de website immers het meest.
Wat vinden jullie goed aan de nieuwe site, of wat kan er juist nóg beter?

Mocht je een pagina vinden waar grafisch of technisch iets niet klopt, dan zouden we ook dat graag van je horen. Het helpt ons erg als je dan direct vermeldt welk apparaat (PC, mobieltje, tablet) en welke browser(versie) je gebruikt.

Met behulp van die tips kunnen we de best mogelijke site voor jullie bouwen. Dus, valt je iets op, kan er volgens jou iets beter, of wil je gewoon iets leuks kwijt over de nieuwe website? Laat het ons hier weten!

12 Reacties 12
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Vandaag is dag twee met onze nieuwe site. Als medewerker van Vodafone weet je natuurlijk in de oude lay-out precies wat je waar moet zoeken maar ik ben eigenlijk na een dag al gewend aan de nieuwe site.
Een groot compliment voor de designers lijkt me 🙂

Zijn jullie allemaal ook al gewend? Kun je direct alles vinden wat je zoekt?
mthijssen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer van de vele fouten op de nieuwe site... De Oopsen met pagia niet gevonden vliegen je om de oren. Als je uiteindelijk maar wilt gaan bellen naar de support- afdeling blijkt zelfs het telefoonnummer fouten te bevatten!
Ik heb het over het gedeelte my- vodafonethuis. Misschien dat het deel voor mobiele telefonie wel is getest, maar verder... 😞 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mthijssen schreef:
Jammer van de vele fouten op de nieuwe site... De Oopsen met pagia niet gevonden vliegen je om de oren. Als je uiteindelijk maar wilt gaan bellen naar de support- afdeling blijkt zelfs het telefoonnummer fouten te bevatten!
Ik heb het over het gedeelte my- vodafonethuis. Misschien dat het deel voor mobiele telefonie wel is getest, maar verder... 😞
Ah, dat klinkt niet goed maar alle feedback is welkom! Kun je aangeven waar je precies deze foutmeldingen krijgt? Dan kunnen we het doorzetten naar de verantwoordelijken. Alvast bedankt!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Tsja wat zal ik zeggen?
Ziet er leuk uit maar het gebruiksgemak is niet verbeterd.
Een aanpassing die puur voor het oog is en niet voor het gebruiksgemak (dropdowns in het begin scherm waren handig).
En inderdaad heel veel error meldingen. Was niet nodig geweest een goede site te veranderen puur op uitterlijk.
rembert

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik log in met mijn zakelijk account en wil een email sturen naar de klantenservice. Het vinden van de email mogelijkheid is schier onmogelijk. Na wat zoeken kom ik wel terecht bij eerdere gestuurde emails maar een nieuwe sturen? Kan niet. Ja, er is een E-mail knop. Hiermee word je dan wel teruggeleid naar de My Vodafone website, dan wel krijg je een melding dat je sessie is beëindigd en je opnieuw moet inloggen. Een klantnservice moet goed bereikbaar zijn - via twitter werkt het prima maar waarom de email functionaliteit (nagenoeg?) onmogelijk maken?

Sowieso staat er vaak aan de rechterkant een blok dat ik in kan loggen - terwijl ik volgens de informatie in de header al ingelogd ben. Als ik eenmaal ben ingelogd op Vodafone dan behoor ik een eenduidige website-ervaring te hebben waar ik ook op klik: ik blijf ingelogd en ik krijg geen niet-terzake-doende informatie als inlogknoppen.

Ook zo beroerd: ik maak gebruik van 1Password om gemakkelijker in te loggen. Maar zodra je via de zakelijke omgeving met een verkeerd (persoonlijk) account account dan is het onmogelijk om nog een keer te proberen. De Vodafone volhardt in het de bezoeker terugleiden naar de Vodafone Persoonlijk omgeving. Pas na het verwijderen van alle cookies kan dit worden hersteld.

Ik wil dit bericht plaatsen op het forum. Snel gevonden! Ok, op het forum moet je dus apart inloggen. Ik heb nog ergens een wachtwoord, van het oude forum. Kan dat ook? Volgens de uitleg op het scherm moet ik nu klikken op de link 'wachtwoord vergeten'. Die link is er niet en verschijnt vast pas na een keer tevergeefs proberen aan te melden. Oude wachtwoord geprobeerd, blijkt het toch te werken maar moet ik accoord gaan met de algemene voorwaarden. Prima. Eh, ik klik de checkbox aan: gebeurt niets. Ok, ik scroll wel helemaal naar beneden: nog steeds werkt het niet. Klikken op de tekst er achter dan maar? Nee, ook niet. Dan maar op de tekst ervoor. Ja! Dit kan echt niet zo.

Hoe kan het dat een zich op de professionele markt richtende telco als Vodafone dit gewoon niet op orde heeft. Ik ben jaren geleden vanwege de beroerde website van T-Mobile overgestapt naar Vodafone. Het was toen inderdaad wat beter maar de rariteiten van toen zitten er nog steeds in. Kennis is er kennelijk wel bij Vodafone want het nieuwe forum ziet er behoorlijk uit maar bevat kennelijk ook enorme missers.
Waarom wel de prioriteit op een mooie look van het forum maar niet op de algehele 'feel' & 'user-experience' van de website? Is er überhaupt wel enige controle op hetgeen de website beheerders opleveren? Maken Vodafone werknemers überhaupt wel eens gebruik van de website en kunnen zij hun bevindingen op een structurele manier terugkoppelen met bv. een issuetracker?

Meteen gebruik maken van deze acquisitie kans: Hey, Vodafone, ICT freelancer nodig die zich hier in vast gaat bijten? Neem gerust even kontakt op.
HJW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
I. Adblock Plus (plugin van chrome) blokkeert de complete body van de shop
zie je dus alleen header and footer :S :S :S :S
 
II. Sidebar (grijs) op home (Hallo, inloggen .. / tegoed / opwaarderen etc) is in IE8 IE9 slecht te lezen
> dunne letters
 
III. https://www.vodafone.nl/support/contact/email.shtml?categorie=urgente-vraag 
dead link (bij support pagina)
 
IV.
Nog geen klant?
Klik op 'Ga verder' om je vraag aan ons te stellen.
 http://help.vodafone.nl/app/utils/login_form/redirect/ask
>wel heel duister hoekje van de website:
>> geen header en footer meer 
>> zwarte achtergrond (chrome)
>> IE10 > blank page
 
Algemene indruk:
-heel veel witruimtes
-zelfs op 1920x1200 resolutie moet ik nog scrollen op sommige paginas, voor alleen de footer of nog 3 regels tekst (hallo! 2013! 🙂 Het gros zit op 1600x900 / 1920x1080...
 
-https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml > zie maar 5 winkels in linker kolom, passen makkelijk 7 tot 10 adressen. > kan niet filteren op VF store of Belcompany > Bijzonder creatieve indeling van Google Maps plugin (kolom > moet dus scrollen voor het Westen of Oosten :D) > Inconstistant use of capital letters in cities / Delft DELFT > 
> waarom niet zo: full page google maps plugin en dan gooi je van de 5 dichtsbijzijnde locaties een ballonnetje omhoog met openingstijden en locatie 🙂 check demo: http://www.hogash-demos.com/ammon_html/contact.php
 
 
 
 
 
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi HJW,

Bedankt voor je feedback! Mooi om te zien dat je hier uitgebreid de tijd voor genomen hebt. Heb je al rondgekeken op het Forum? Wat vind je ervan?
Jochen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hi HJW, thanks voor je bijdrage! Ook voor je PM bericht.

Ik ga dit volgende week intern bespreken, zal je laten weten wat er uitkomt 🙂
Jochen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@HJW Ik stuur je zo een PM met iets meer info 🙂 Nogmaals thanks voor je input!
elmo124

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals zo vaak bij sommige software talenten: ER BESTAAN OOK NOG ANDERE BROWSERS DAN IE !!!!!!!

Het taalgebruik is soms ook verre van ABN. < jouw > komt regelmatig voor. Maak er U van of jou.
joopgoos

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben een abonnement (alleen bellen voor 5.00 euro excl. BTW) welke door Vodafoon wordt beeindigd en wordt omgezet naar een abonnement Bellen + databundel voor 12.40 euro excl. BTW.
In de brief werd meegedeeld dat we hiermee akkord konden gaan of vertrekken voor 7 april.
Dan ben je ongeveer 12 jaar klant. Maar ja, wat is een klant met 1 telefoon en meerdere telefoon voor vertegenwoordigers.
Het is dus slikken of stikken. Da's klantvriendelijk.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@joopgoos, ik begrijp dat je graag je oude abonnement zou bewaren. En het is ook heel lang mogelijk geweest om dat te blijven gebruiken toch?

Het is echter zo dat je als bedrijf af en toe je portfolio moet vernieuwen. Dat betekent dat er op een gegeven moment, en meestal is dat pas na vele jaren, abonnementsvormen verdwijnen. Dit zijn ook altijd abonnementsvormen waar men geen lopend contract meer bij heeft. Dwz: de einddatum van het contract ligt (meestal jaren) in het verleden. Ik denk niet dat het onredelijk is om als bedrijf op een gegeven moment je oude producten uit te faseren.

Ik snap wel dat als bellen voor €5,- voldoet aan je wensen, in dat geval een ander abonnement duurder wordt. Ik denk wel dat een databundel écht een grote meerwaarde heeft. Maar mocht je dat willen, dan kun je uiteraard je nummer ook over laten zetten naar een prepaid-nummer of naar hybride. In dat geval heb je 100% controle over je kosten. Eén keer per jaar opwaarderen is voldoende om je nummer actief te houden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic