ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
wilvanwil schreef:
gaan met de nieuwe tarieven, de aantallen minuten/sms en MB's voor de alles in 1 op reis blox omhoog, en zo ja met hoeveel??
Hi Wil,

Dat is bij ons niet bekend. Als er iets verandert zullen we dit uiteraard communiceren op onze site dus hou deze in de gaten voor eventuele updates. 😄
nalaluri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik lees het net van alles in 1 op reis. Mijn zoon heeft op dit moment een prepaidkaartje waarmee hij niet kan internetten in het buitenland. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop kaartje of abonnement waarmee dat wel kan. Thuis belt hij vrijwel niet alleen soms sms-en maar vooral veel gebruik van internet. Is dit met een prepaidkaart van vodafone mogelijk ook in het buitenland? En moet er dan een miminaal beltegoed op staan?
 
groet
Nalaluri
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Nalaluri, allereerst welkom op het forum! Er is inderdaad een mogelijkheid om voordelig te kunnen internetten. bellen en te smsen in het buitenland. Dit kost € 2,- per dag. In dit topic kun je daarover meer info vinden of neem hiervoor een kijkje op de volgende pagina.
Petvoo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor info. Had het alweer uitgezet, door veel slechte verhalen op internet, mensen met toch zeer hoge kosten. Ga vrijdag weg ga naar Italië, Kroatië, Griekenland en Turkije op een cruiseboot..... Werkt het ook zee? 🙂 heb een abbo, dan is een keer aanzetten toch genoeg en werkt het gewoon dag en nacht toch??
Twijfel twijfel aan of uit?? Wil wel appie sturen. En oja ga met broer op reis die een engels bummer heeft 0044, kan ik dan gewoon bellen van die 20 minuten of valt een engels nummer daar niet onder.... Hopelijk voor vrijdag antwoord zodat ik het misschien toch maar weer aanzet
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Petvoo, het is me niet helemaal duidelijk maar ik ga zo helder mogelijk antwoord geven 😉

Op zee werkt de BloX (of een ander abonnement) niet. Dat wordt altijd apart berekend.

In de voordeellanden werkt hij wel. Als je een abonnement hebt hoef je hem inderdaad maar 1x aan te zetten. Als je dan op internet gaat of belt/sms't activeert hij automatisch en als je dat niet doet kost hij niks.
Auke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik ga morgen richting Turkije voor mijn vakantie. Ik heb een prepaidsimkaart van Vodafone gekocht en hiervan ga ik gebruiken tijdens mijn vakantie. Ik wil tijdens mijn de vakantie de alles-in-1 op reis Prepaid bundel gebruiken. Mijn vraag is: Gelden alle voordelen of is het een combinatie hiervan? Is het dus: 20 minuten bellen EN 20 minuten gebeld worden EN 20 smsjes EN 35mb internet per dag. Of is het een combinatie, wat dus betekent dat ik bijvoorbeeld na 20 verzonden smsjes ook niet meer kan bellen en internetten?
 
Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord!

Gr. Auke
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Auke schreef:
Goedemiddag,

Ik ga morgen richting Turkije voor mijn vakantie. Ik heb een prepaidsimkaart van Vodafone gekocht en hiervan ga ik gebruiken tijdens mijn vakantie. Ik wil tijdens mijn de vakantie de alles-in-1 op reis Prepaid bundel gebruiken. Mijn vraag is: Gelden alle voordelen of is het een combinatie hiervan? Is het dus: 20 minuten bellen EN 20 minuten gebeld worden EN 20 smsjes EN 35mb internet per dag. Of is het een combinatie, wat dus betekent dat ik bijvoorbeeld na 20 verzonden smsjes ook niet meer kan bellen en internetten?

Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord!

Gr. Auke
Hi Auke,

Met de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel is het niet of, maar én! Je kunt dus 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes versturen én je krijgt 35 MB. En dat allemaal voor €2 per dag. Pretty good hè? 😉 Heel veel plezier op vakantie! 😄
avdstege

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
Mijn vrouw heeft ook een prepaid pakketje met bellen en sms-en.
Internet niet omdat we daarvoor de WIFI gebruiken.
Nu wil ze graag ook in het buitenland ook kunnen internetten als er geen WIFI beschikbaar is
Maar alleen af en to dus  facebooken, email lezen en candy crusen .
 
Nu las ik over de 2 euro per dag maar komt daar nog extra  kosten bij ?
Want ik lees dat je 35 MB aan data heb.
Stel dat je er dus over gaat dan wat dan ?
Gaat het dan van je prepaid tegoed af op dat moment ?
Dus dan gaat er per MB 0.54 cent af.
 
En kan je al die zaken goed zien in de prepaid APP op je telefoon ?
Groetjes Arjan
 
Dataverbruik per MB
€ 0,54
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
avdstege schreef:
Hallo

...
Nu las ik over de 2 euro per dag maar komt daar nog extra kosten bij ?
Want ik lees dat je 35 MB aan data heb.
Stel dat je er dus over gaat dan wat dan ?
Gaat het dan van je prepaid tegoed af op dat moment ?
Dus dan gaat er per MB 0.54 cent af.

En kan je al die zaken goed zien in de prepaid APP op je telefoon ?
Groetjes Arjan

Hi Arjan,

Als je de 35 MB overschrijdt dan zullen er inderdaad kosten in rekening worden gebracht door het gebruik van internet. Kun je me vertellen naar welk land je precies gaat? Dan kijk ik de exacte kosten na.
avdstege

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
Wij gaan naar Italie via Duitsland en oostenrijk
Groetjes Arjan,
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goede reis! 😄
suuuusxxx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, mijn vriend en een vriendin van mij zijn beiden in het buiteland. Mijn vriend is in duitsland en heeft alles in 1 op reis prepaid geactiveerd. Het internet doet het niet maar de belminuten en smsjes wel. De eerste dag is er telkens beltegoed afgegaan. Kunt u verklaren waarom dit is? En is er een oplossing voor of er misschien iets aan de instellingen ligt? Met vriendelijke groetjes, Suzanne IJzerman
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Suuuusxxx, heeft internet helemaal niet gewerkt? Staat dataroaming wel aan? Dat is namelijk nodig om in in het buitenland te kunnen internetten. Om erachter te komen waardoor er tegoed is afgeschreven kunnen ze het beste even contact opnemen met onze klantenservice of collega's via Facebook of Twitter. Succes!
Fleuurr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wouw, 2 maanden? Vodafone doet het lijken alsof je de blox per dag kunt activeren en deactiveren. Als je het verkoop praatje leest lijkt het alsof je de activeerknop net zo gemakkelijk weer kan indrukken om de blox te beëindigen. Goed dus dat je ons hierover informeert! Bedankt!
Fleuurr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat zou je allemaal binnen de 35 mb kunnen doen? Ik ben namelijk bang dat het heel weinig mb is en dat ik er zo overheen zit. Kun je denk je een kwartiertje of langer skypen of soortgelijke videochat gebruiken zonder over deze 35 mb te gaan? Hoe zit het met FaceTime tussen iPhone? Gaat dit zowel van je internet als belminuten af? En hoeveel dan?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Fleur,

Als je wilt gaan videochatten of wilt skypen is 35MB erg krap. Dit kun je beter via WiFi doen. Het is slim om een datateller App te installeren, zo kun je precies bijhouden wat je gebruikt, zodat je beter kunt inschatten wat jou persoonlijke gebruik is.
beertje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor alle mensen die er over DENKEN om van deze optie gebruik te maken: NIET DOEN!!!!!!!!
 
Ik heb de afgelopen wijd wederom gebruik proberen te maken van deze "DIENST' en het enige wat ik ervoor terugkrijg is frustratie. Ik heb een prepaidkaart en gebruik dit nummer alleen tijdens de vakantie. Als ik de alles-in-1-dagbundel activeer krijg ik netjes een sms-je dat mijn bundel geactiveerd is. Vervolgens ga ik internetten, bellen enz. Het bellen en sms-en is geen probleem, maar als ik ga internetten krijg ik als ik uitlog de melding: De kosten van de laatste transactie zijn: € met het bedrag. Dit bedrag kan zomaar oplopen tot € 12,- (terwijl My Vodafone aangeeft dat ik nog 31mb van de 35mb over heb. Conclusie: Er gaat iets schandalig mis. Gevolg: Extra beltegoed (laten) bijkopen, mensen die voor mij contact op nemen met Vodafone waar ze wordt verteld dat het allemaal geregeld en teruggedraaid wordt (WAT TOT OP HEDEN NOG STEEDS NIET IS GEBEURD), en vooral de frustratie dat je verkeerd geïnformeerd wordt.
Dus, mocht je twijfelen om deze bundel aan te schaffen: DOE HET NIET! Je denkt dat het € 2,- kost, maar het kost per dag zo € 14,- (de frustratie niet meegerekent). Als je net als ik Prepaid gebruikt en je gaat 3 weken op vakantie, dan schiet het lekker op!
 
Slecht geregeld van Vodafone!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bij sommige prepaid klanten gaat er iets mis in de berekening van de bundel, als je contact opneemt met de klantenservice wordt dit sowieso terug gezet. Dit mag ook via Facebook of Twitter
moo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Mijn vrouw en ik hebben beide een Vodafone Red abonnement en beiden Alles in 1 op reis aan staan.

Bij het aankomen in het buitenland hebben wij beiden onlangs een sms gekregen dat de Alles in 1 op reis bundel aan staat. Ik krijg een sms dat ik 20 minuten bellen en gebeld worden, 20 SMSjes en 35 MB data heb binnen de bundel, mijn vrouw krijgt met dezelfde bundel 40 minuten bellen en gebeld worden, 40 SMSjes en 40 MB data volgens haar sms.

Hoe kan dit?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey moo

Dat is appart, De alles in 1 op reis van €2,00 bevat 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 smsjes sturen, 20 smsjes ontvangen en 35 mb data.
Ik raad je echter hiervoor aan om contact op te nemen met de klantenservice. Vanuit hier kunnen wij je niet verder helpen ivm privacy gevoelige gegevens.
Echter denk ik dat het een fout in de sms zit

Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic