ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
moo

Ik heb dat ook tot nu toe nog niet eerder gezien. De sms die jij hebt gekregen klopt wel, maar die van je vrouw helaas niet. Misschien heeft zij wel de XL-bundel aangesloten. Dan betaalt ze 4 euro.

Op onze site staat:

Met de op Reis XL dagbundel kun je binnen de 43 voordeellanden 100 minuten bellen, 100 minuten gebeld worden, 100 sms'jes sturen én 100 MB data gebruiken voor maar € 4 per dag. Ook voor op je tablet.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heeft je vrouw een (oud) zakelijk abonnement? Bij de oude zakelijke bundel kreeg je 40/40/40 namelijk. Als je vrouw in de introductietijd de bundel heeft geactiveerd dan is dit ook nog eens tegen gereduceerd tarief 🙂

Niet zomaar deactiveren dus, want dan raak je het voordelige tarief kwijt en dan moet je voor 3,36 per dag de 100/100/100-bundel activeren als zakelijke klant! 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RuudNL

Scherp! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Maar dat klopt inderdaad. De oude zakelijke variant van de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel had wel 40/40/40.
moo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank jullie wel voor alle uitleg. Helemaal duidelijk!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn om te lezen! Graag gedaan namens de rest ;).
Bosch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit forum gechecked om te zien of ik binnen mijn belbundel van voordeellanden ook in Noord-cyprus vrij kan bellen. Hieronder wordt beweerd dat dit zeker kan. Ik ben nu op Noord-cyprus en heb zojuist gebeld met een lokaal nummer. Ik heb 9 seconden gebeld. My Vodafone geeft nu aan dat ik voor deze 9 seconden euro 1,26 moet betalen ! Dit is niet de eerste maal dat dit gebeurd. Wat moet ik hiermee ? Gewoon doorbellen op uw advies en failliet gaan aan uw rekeningen ? Stoppen met bellen omdat dit forum onjuiste informatie geeft ? Gaat u dit terugbetalen ?
Bosch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Re: Introductie: Alles in 1 Op Reis :
Opties
Ik heb dit forum gechecked om te zien of ik binnen mijn belbundel van voordeellanden ook in Noord-cyprus vrij kan bellen. Hieronder wordt beweerd dat dit zeker kan. Ik ben nu op Noord-cyprus en heb zojuist gebeld met een lokaal nummer. Ik heb 9 seconden gebeld. My Vodafone geeft nu aan dat ik voor deze 9 seconden euro 1,26 moet betalen ! Dit is niet de eerste maal dat dit gebeurd. Wat moet ik hiermee ? Gewoon doorbellen op uw advies en failliet gaan aan uw rekeningen ? Stoppen met bellen omdat dit forum onjuiste informatie geeft ? Gaat u dit terugbetalen ?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Bosch,

Dat is vervelend dat dit gebeurd. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen kan het wel eens mis gaan. hier vind je alle vodafone voordeellanden terug die bij de blox Alles in 1 op reis horen. Cyprus zelf valt hier ook onder. Echter noord Cyprus is een apart gedeelte en valt dus hier niet onder
Vanuit hier kan ik verder niks voor je betekenen omdat hier geen privacy gegevens gedeeld worden en ik kan vanuit hier niet in de systemen van Vodafone.

Groetjes Steven-


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Bosch , Bas geef zijn link naar de website met het volledige overzicht. Daar staat Noord-Cyprus ook niet bij. Ik heb voor de zekerheid zijn tekst aangepast om misverstanden te voorkomen.
Bosch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik noem dat niet vervelend, maar misleidend en de informatie die door Vodafone op het forum wordt gegeven is dus onbetrouwbaar en kan leiden tot flinke schade voor jullie klanten. Ik heb dat Red-business abonnement omdat ik iedere dag in kontakt moet blijven met mijn bedrijf en via internet moet inloggen in de boekhouding. Nu ben ik voor het eerst in jaren 2 weken op Cyprus op vakantie ( en heb dit gekozen omdat ik hier dus in kontakt zou kunnen blijven ) en nu blijk ik er geen gebruik van te kunnen maken. Hier met pre-paid te gaan werken en bellen naar Nederland is schreeuwend duur en komt mij op circa 200 euro per dag te staan. Dus vakantie voorbij en over. Jullie zouden met grote letters moeten vermelden dat Noord-cyprus een uitzondering is. Ik heb overigens tevoren gecontroleerd of Vodafone hier dekking geeft. Hier is jullie Vodafone.tr netwerk actief en dus denkt men ook nog eens dat men gewoon inlogt op het Turkse Vodafone netwerk. Indien ik niet zelf eerst een extra controle had uitgevoerd met het testgesprek, dan had ik nu al op honderden euro's aan belkosten bij jullie gezeten.

En dat Noord-cyprus een ander land is, is onjuist. Het wordt door de EU en nderland niet als land erkend en wordt gerekend onder Cyprus. Het valt sinds 1974 onder de westerse boycotten en daarmee is het al vreemd dat Vodafone hier zit en dan vervolgens het noordelijk deel als ander land bestempelt. Ik wil toch eens uitzoeken wat de internationale wetten hier op zeggen. Een westerse boycot welke omzeilt of genegeerd wordt leidt in het algemeen tot hele vervelende consequenties. Vreemd dat dit geldt voor Iran en Rusland, maar kennelijk niet voor Noord-Cyprus. Dus misschien is het inderdaad wel ' vervelend ' , maar danmeer voor Vodafone in dit geval.Ik ben benieuwd of en hoe jullie dit op dit moment willen oplossen voor mij. Kan ik ergens een e-mail met informatie naar toe sturen, zodat wij hierover kontakt kunnen hebben ?
Anonymous
Niet van toepassing
Aan het forum kunnen geen rechten ontleend worden, zie ook https://www.vodafone.nl/over-deze-website/privacy-en-disclaimer.shtml. deze link staat tevens hieronder vermeld. Echter kan ik me de verwarring wel begrijpen! ????
Als je er dan inderdaad niet op let kunnen de kosten hoog oplopen. Maar o
Ik zal het intern gaan doorgeven dat het misschien wel handig is om erbij te zetten dat noord Cyprus hier niet onder valt maar kan hier niks over toezeggen. Ik ga het in ieder geval meenemen en intern bespreken.????

Vodafone zelf heeft geen e-mail adres. Ik raad je aan om hierover of contact op te nemen met de klantenservice of het eventueel via Twitter of Facebook te proberen en dan tevens ook een link van dit topic te posten zodat mijn collega's het kunnen nalezen. Echter vanuit hier kan ik niks betekenen voor je omdat ik vanuit hier niet in de systemen van Vodafone kan en tevens hier ook geen privacy gevoelige gegevens worden gedeeld.????


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi@Bosch

Nog even een vraagje. Zou je kunnen vertellen met welk netwerk je precies verbonden bent/was?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic