ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi grapke,

Welkom op het Vodafone Forum.

Wat jammer dat jouw dochter in Engeland niet optimaal gebruik heeft kunnen maken van Alles-in-1 op Reis.
Juist het gemak van bellen, sms' en en internetten voor een klein bedrag maakt deze dienst zo aantrekkelijk.

Toevallig is mijn zoon laatst ook met school naar Engeland geweest en ik kan je vertellen dat ik er alle begrip voor heb dat je als moeder graag contact houdt. Het is al spannend genoeg allemaal, voor jou en je kind.
Ik heb toen inderdaad ook gekozen voor Alles-in-1 op Reis. Mijn zoon is een echte sms' er, dus ik heb geen idee hoe het internet ter plekke was. Voor de verbinding zijn we afhankelijk van de netwerkdekking van de betreffende locatie. Hierop kunnen wij weinig invloed uitoefenen.

Qua gemaakte kosten kan ik via het forum niets voor je betekenen. Misschien kun je die vraag eens stellen via Facebook.
Heeft je dochter, ondanks het missen van internet, wel een leuke reis gehad?
grapke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ze heeft zeker een heel leuke reis gehad. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en er is 1 euro terug gestort op haar account. Beetje jammer dat ze zeker 3 dagen geprobeerd heeft en dat is toch zeker al minimaal  6 euro.
Jammer maar een volgende keer zoeken we een andere (evt tijdelijke) oplossing.
 
 
MaSte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou iemand (topicstarter?) mij kunnen helpen met een paar simpele vragen? Ik zit erover te denken om gebruik te maken van Alles-in-1-Op-Reis, maar vind de uitleg op de site onduidelijk. Ook uit de verschillende posts op dit forum wordt ik niet veel wijzer. 
 
Wij gaan in deze zomer naar Ierland op vakantie voor 3 of 4 weken, en ik wil gebruik kunnen maken van internet, sms en bellen zonder rare kosten achteraf. De Alles-in-1-Op-Reis bundel lijkt mij een goede oplossing, maar ik weet niet wat ik nu uiteindelijk moet betalen. Ik zou graag willen weten of ik de bundel kan activeren alleen voor de periode dat wij in Ierland zitten, en of ik dan 2 euro p/d betaal voor alle dagen dat we weg zijn of dat ik zelf kan kiezen welke dagen ik er gebruik van wil maken. 
 
Kan ik er bijvoorbeeld 1 keer per week een dag gebruik van maken, zodat ik aan het eind 6 euro (3 weken vakantie) of 8 euro (4 weken vakantie) kwijt ben? 
 
Kan ik op dag 1 de bundel activeren en op de laatste dag beeindigen, zodat bij een vakaantie van precies drie weken de kosten op 21*3=21 euro komen te liggen?
 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Met vriendelijke groet,
Marian
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi MaSte, ervan uitgaande dat je een abonnement hebt is het opzich heel simpel:

De bundel kun je op een willekeurig moment voor je gaat activeren. Hij activeert in alleen als hij daadwerkelijk gebruikt wordt in het buitenland (door te bellen/sms'en/internetten). Gebruik je hem niet, dan kost hij ook niets. Je zou hem dus ook nu al kunnen activeren.

Je betaalt vervolgens €2,- per dag dat je de bundel gebruikt. Zolang je binnen de bel/MB/sms bundel blijft is dat alles. Als je databundel bijna op is krijg je daar een sms over en gebruik je je telefoon een dag niet dan betaal je die dag ook geen €2,- (zet dan wel het internet er op uit zodat dat niet automatisch de bundel activeert).

Ik adviseer wel altijd om goed op te letten op je verbruik want hoewel er een sms verzonden wordt als je bundel bijna op is kan het altijd zijn dat die even onderweg is. Zo kan je bv meer MB's verbruiken dan de 35 voor de sms er is en kan het prima zijn dat je de sms pas ziet nadat je een uur gebeld hebt (terwijl er 20 minuten in de bundel zitten).

Maargoed, met een klein beetje opletten van jouw kan ben je nooit meer dan €2,- pd kwijt 🙂
Voor prepaid werkt dit exact hetzelfde, het enige verschil is dat je de bundel elke dag opnieuw moet aanzetten.
john2910

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond
 
Ik ga twee weken op vakantie..
Is het 35 Mb per dag?
dus 2 euro per dag voor 14 maal 35Mb?
 
Mvg
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Kijk even HIER

Dat zijn precies de voorwaarden waar het om gaat:)
john2910

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenmiddag
 
Ik begrijp daar nog steeds niet uit of het 35 mb per dag is????
 
Mvg
superwilma63

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is inderdaad 35 mb per dag
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het staat wel degelijk op die pagina:

Alles-in-1 op Reis

Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen én 20 minuten gebeld worden én 20 sms'jes sturen én 35 MB data gebruiken voor € 2 per dag in de Voordeellanden.

jrewing

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
ik ben nog geen klant en wil graag alleen voor op reis gebruik maken van alles in 1 op reis : we gaan 3 weken weg dus ik wil maar 3 weken gebruik maken van de alles in 1 op reis,is dat mogelijk?
Liefst heb ik prepaid,het is nl voor mijn beide zonen
 
bvd,Robert-Jan
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Jrewing, allereerst welkom op het forum! Het is inderdaad mogelijk de Alles-in-1 op Reis BloX dagelijks te activeren. Hierdoor kun je zelf bepalen wanneer je de BloX wilt gebruiken en wanneer niet. Overigens dien je bij prepaid de BloX sowieso handmatig te activeren. Dus 3 weken elke dag even een sms sturen ter activatie.
PeMaLa

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik gebruik maak van Alles in 1 op Reis en de Blox loopt af om 23:59. Gaat mijn telefoon dan automatisch over op roaming en dus prepaid tegoed gebruiken ? Verder wilde ik graag weten hoe lang het duurt voordat de bundel daadwerkelijk actef is het activeren ?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi PeMala, dat is afhankelijk van je aansluiting. Indien je een prepaid simkaart hebt dan dien je de BloX na 00:00 weer zelf te activeren en bij een abonnement staat de BloX op de achtergrond actief. Deze wordt bij een abonnement pas geactiveerd zodra je er gebruik van maakt, dan betaal je ook de € 2,-. Meestal duurt het aansluiten van de BloX 5 minuten. Je krijgt in ieder geval een bevestiging per sms.
PeMaLa

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak gebruik van een prepaid kaart. Ik neem aan dat ik roaming aan moet zetten als ik in het buitenland de blox wil gebruiken.Wat mij niet duidelijk is wat er gebeurt als de blox stopt op het eind van de dag. 
Kan ik dan alles gewoon aan laten staan als de blox stopt of moet ik dan de dataverbinding o.i.d.uitzetten omdat ik anders 's nachts vanzelf data binnen krijg dat van mijn prepaid tegoed afgaat. Zou niet prettig zijn als mijn prepaid op die manier verdwijnt
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Je dient roaming aan te zetten zodat je toestel verbinding kan maken met het netwerk. Nadat de BloX is afgelopen dien je de BloX handmatig opnieuw te activeren of roaming weer uit te zetten. Anders kun je hoge kosten maken door het (onbewust) gebruik van internet.
PeMaLa

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok Ser bedankt dat is wat ik wilde weten. Moet dus gewoon roaming uitzetten voor 00.00. Is er misschien een mogelijkheid om bijvoorbeeld vandaag al de Blox voor morgen te activeren zodat die automatisch ingaat om 0.00.? Of kan de Blox misschien alvoor een paar dagen tegelijk geactiveerd worden. 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Graag gedaan PeMaLa. Bij prepaid is dit helaas niet mogelijk. Daar dien je de BloX telkens opnieuw te activeren. Bij een abonnement is dit eenmalig en wordt de BloX automatisch geactiveerd zodra je er gebruik van maakt. Succes!
Petvoo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb de alles in 1 op reis bundel net geactiveerd, toch nog 2 vragen:
Moet ik dan in het buitenland roaming aan laten staan?
Stel er is in een hotel waar ik ben wel WIFI, maak ik dan geen gebruik van die 2 euro?

Groet,
Petra
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Petvoor, allereerst welkom op het forum! Zodra je roaming aanzet kan je toestel verbinding maken met het internet. Dit heeft niks met tariferen te maken. Indien je gebruik maakt van Wi-Fi zal er geen verbinding via Vodafone gemaakt worden. Om dat zeker te weten kun je roaming ook handmatig weer uitzetten.
wilvanwil

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gaan met de nieuwe tarieven, de aantallen minuten/sms en MB's voor de alles in 1 op reis blox omhoog, en zo ja met hoeveel??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic