ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
JP schreef:
Na dit nummer te hebben gebeld krijg ik doodleuk te horen dat er op zaterdag niemand beschikbaar is. Dit kan toch niet in deze tijd?
Heel vreemd, we zijn ook op zaterdag telefonisch open, belangrijke dingen (zoals blokkeren) kan 24/7 en op twitter en facebook zijn we ook 24/7 aanwezig. Heb je al contact gehad met de klantenservice? Of lukt aanzetten via My Vodafone wel?
Pascallekes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arno,
 
Ik vind het vervelend dat er in het markonderzoek nooit naar mijn mening is gevraagd.
Ik stoor mij namelijk gigantisch aan dat alles in 1 op reis en dat ik nog maar 40Mb + 40 sms +40 Bel en gebeld worden over houd in plaats van de voorheen zo succesvolle paspoort abbonement.
Ik zal je zeggen waarom..
Ik zit veel in het buitenland (europa) voor mijn werk als vrachtwagenchauffeur en ben soms 2 tot 3 weken van huis. omdat ik alleen ben en geen vriendin thuis heb moet ik alles onderweg regelen. mijn voorlaatse abbonement was een 2200 abonnement met 2 GB datalimiet buiten nederland en paspoort. Maar omdat jullie dit zomaar even afgeschaft hebben omdat de alles in 1 op reis bundel zogenaamd beter is loop ik nu tegen hogere kosten aan en minder internet mogelijkheden in het Buitenland.
Waarom denken jullie nou niet eens aan een abonnement op maat of persoon of situatie gebonden.
Ik heb nu een platinum abbonement genomen maar eigenlijk is dit voor nederland supervoordelig maar zodra ik de grens over ga loop ik tegen enorme kosten op en ben ik gelijk een kleine 4 euro per dag kwijt als ik ook maar 1 keer die dag gebeld word of zelf bel.. 
Waarom hebben jullie dan niet op dit abonnement een limiet van 2 gb voor het buitenland gezet. Dat zou veel handiger zijn.
Ik hoop dat er toch een kwartje gaat vallen bij jullie en toch eens beter na denken over de huidige abonnementsvormen.
Het is leuk dat jullie abbonementen afschaffen of veranderen op basis van een zogenaamde marktonderzoek die dan gehouden is op een ugh aantal mensen die misschien onevenredig zijn of niet zoveel in het buitenland komen, maar iets logisch of vergelijkbaars komt er dan niet meer in de plaats. En dan hebben jullie paspoort afgeschaft omdat zogenaamd de prijzen in europa gelijk zijn getrokken, maar feitelijk ben je nog duurder uit met deze bundel.
Want in mijn situatie past geen enkele huidige zogenaamde nieuwe afgemeten volgens de klantwaarde onderzochte abbonement bij mij.
Ik hoop dat hier iets meegedaan word en dat ik de komende jaren ( nu al vijf jaar zeer tevreden) klant bij jullie kan blijven.
Ik stel voor dat je op de platinum abbonement gewoon een databundel buitenland zet van max 3 gb. dan kan je er tenminste wat mee.
 
Met vriendlijke groet,
Pascal Roos
Chauffeur Int Beroeps goederen Vervoer
Trincas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik reis binnenkort af naar Noord-Cyprus. Kan ik ook hier gebruik maken van "Alles in 1 op Reis" ????
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Trincas schreef:
Ik reis binnenkort af naar Noord-Cyprus. Kan ik ook hier gebruik maken van "Alles in 1 op Reis" ????
De bundel is geldig in alle Voordeellanden en Cyprus valt daar onder. Noord-Cyprus staat niet in de lijst en valt er dus niet onder. Hier vind je het hele lijstje: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/voordeellanden/

*moderator edit: tekst verduidelijkt om misverstanden te voorkomen*
Timelord

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Koopje:
200 MB datategoed.
€ 15,00 per maand.
 
Koopje ?

 
Mmmmm, 2 euro voor 35mb

6x35=210mb = 12 euro.

 
soms is het beter om niet te geloven wat je leest.

 
Vodafone hád iets veel beters: Passport, dat werkte perfect.

Voor d eklant tenminste, Vodafone werd er in ieder geval niet rijk van, dus wat doe je dan ?

Je verzint iets anders wat wél geld oplevert en dta presenteer je alsof het het achtste wereldwonder is.

 
Juist om dat Passport heb ik weer een abonnement bij Vodafone afgesloten. Had ik geweten dat Passport niet meer mogelijk was, dan had ik een goedkopere provider genomen.

eindbaas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja leuk dat zogenaamde handige alles-in-1 pakket. Maar blijkbaar is het te moeilijk om te implementeren.
4 vakanties op rij netjes op mn dataverbruik gelet. Heb ook aantoonbaar niet te veel gebruikt, geen meldingen voor overschrijding ontvangen maar bij thuiskomst toch weer geconfronteerd met een onverklaarbare gigantische rekening voor dataverbruik in het buitenland.
 
Na twaalf jaar vodafone klant te zijn geweest ga ik maar eens kijken naar een andere provider. Ben er klaar mee.
 
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
eindbaas, welkom op het forum! Heb je de specificatie van de rekening al eens bekeken? Daarop kun je inzien hoeveel je precies verbruikt hebt. Als je per dag (Nederlandse tijd!) minder dan 35 MB verbruikt hebt, maar er toch kosten zijn berekend, neem dan even contact op met onze klantenservice. Als er door ons een fout gemaakt is, zetten we die namelijk uiteraard meteen recht.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Pascal, kijk eens naar de nieuwste RED zakelijke abo's. Voor € 65 per maand zit daar een abo bij met onbeperkt bellen/sms'en + 1 GB data p/mnd in binnen en buitenland. Er is er ook eentje (duurder) met 4 GB. Dit is misschien een uitkomst, in ieder geval vaste kosten per maand dan!

Zeker als je veel belt geweldig abo!
dutch54

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De alles in 1 op reis is leuk als je dagelijks gebruik maakt van internet, mijn telefoon is niet geschikt voor internet dus als je enkele sms verstuurd per dag is dit alleen maar kosten verhogend.
Ik heb vodafoon paspoort en deze staat aan dus ga er vanuit dat het blijft zoals het was.
miek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het ook mogelijk om Alles in Op Reis prepaid te gebruiken in een mifi router?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
miek schreef:
Is het ook mogelijk om Alles in Op Reis prepaid te gebruiken in een mifi router?
Voor je prepaid mifi router kaartje kun je de data dagbundel op reis activeren als je kunt smsen met de software(of door hem even in je telefoon te stoppen): Sms data op reis aan naar 4000.

Een simkaart die bedoeld is voor telefonie mag helaas niet in een mifi router gebruikt worden dus of het mogelijk is kan ik helaas niet zeggen.
miek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Arina, 
 
Dank voor je antwoord. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk. Is Alles in 1 op Reis alleen een simkaart voor telefonie of is het ook een prepaid mifi router kaartje? Of heb ik voor een prepaid router kaartje een andere bundel / prepaid aanbieding nodig?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan 🙂

Om de alles in 1 op reis dagbundel te gebruiken, heb je een prepaid simkaartje nodig waarmee je gewoon kunt bellen. In je mifi router zit een prepaid data simkaart waarmee je alleen kunt internetten. Hierop kan de alles in 1 bundel niet geactiveerd worden.
Voor je data simkaartje is er de data op reis dagbundel. Die dien je elke dag dat je in het buitenland wilt internetten te activeren via SMS. Meer info: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_laptop/internationaal/
mvdsande

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg zojuist een SMS van Vodafone dat mijn datalimiet voor internet en email in het buitenland is gewijzigd. Maar hoe of wat, daar kan ik niets over terugvinden. Wat is er veranderd? Heeft dat te maken met de Blox Alles in 1 op reis of ergens anders mee? Wie kan mij dat vertellen??
MootjesVV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraag,
 
Wat verstaat Vodafone precies onder 'bijzondere buitenlandse nummers"? Die vallen namelijk buiten deze bundel. Ik zal als ik straks vijf dagen in Italië ben, moeten bellen sms'en naar een Italiaans mobiel nummer.
 
Nog een vraag: moet ik aldaar roaming aanzetten?
 
Dank Gr Monique
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi mvdsande,

De sms die je van ons gekregen hebt met de inhoud dat je datalimiet voor internet en email in het buitenland is gewijzigd wil zeggen dat we de standaard datalimiet van € 50,- excl. BTW op je nummer hebben geplaatst.
Maak je in het buitenland meer dan € 50,- kosten aan dataverkeer dan zal de blokkade actief worden.
Dit is om je te beschermen tegen hoge en onverwachte kosten in het buitenland. Wil je deze limiet niet dan kun je deze uiteraard laten verwijderen. Kijk maar eens voor meer informatie op deze link.


MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hi MootjesVV,

Wat we bedoelen met bijzondere buitenlandse nummers zijn informatie- en servicenummers, commerciële nummers en satellietnummers. Een Italiaans mobiel nummers valt dus niet onder de categorie bijzondere buitenlandse nummers.

Wat betreft de roaming: deze is alleen voor data. Schakel je deze uit dan kun je geen data meer ontvangen en versturen in het buitenland.
Bellen en sms-en is wel mogelijk met data uit.
MootjesVV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie MirandaS. Omdat ik ook data wens te ontvangen tijdens mijn verblijf in Italië, zal ik dus Roaming aan moeten zetten. Ik neem aan dat ik dan achteraf niet geconfronteerd wordt met extra kosten?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi MootjesVV, dat klopt inderdaad. De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van je verbruik. Indien je niet meer verbruikt dan het tegoed van de BloX maak je geen extra kosten. Je krijgt overigens een sms notificatie indien je 80% en 100% van je datategoed hebt verbruikt.
grapke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn dochter(16) heeft in Engeland alles in 1 op reis gebruikt. Helaas werkte het internet niet. En daar was het ons om te doen. We kregen wel (na een paar keer contact zoeken met de klantenservice) 1 euro terug gestort voor de gemaakte kosten.(Die euro ben ik ook al weer kwijt aan de gemaakte telefoonkosten a 45 cent per gesprek) Toch was deze blox per dag 2 euro. Waarschijnlijk is er wel een sms per dag weg gegaan maar hadden we dit van te voren geweten dan hadden we deze blox zeker NIET geactiveerd! Dan had ze beter zo een sms per dag kunnen versturen, was vast goedkoper geweest. Jammer.... Maar volgende keer zoeken we een andere optie of andere provider voor zoiets. 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic