ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
sandenrijen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik alles op reis aanzet heb ik een probleem als ik maar enkele sms berichtjes wil versturen,deze zijn dan wel erg duur nl € 2,
kun je deze blox ook per dag aan-en uitzetten?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Sandenrijen,

Dat ligt er aan of je gebruik maakt van een abonnement of van prepaid.

Klik op de link voor meer info over de alles in 1 op reis:

http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/vodafone_blox/op_reis/allesineen/

De alles in 1 op reis voor prepaid moet je elke dag activeren.

Groet - Kind regards,
Maurice
Moderator

Smartphone Crew - Forum NL




sandenrijen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een abonnement, de vraag is nogmaals of ik de blox per dag aan en uit kan zetten, zodat ik, als ik alleen één sms verstuur ik niet €2 betaal maar het geldende tarief voor sms dus € 0,11 of is het zo dat zodra ik de blox aangezet heb en dus een maand actief blijft, bij het versturen van een sms de blox meteen aan staat? ben bij vodafonewinkel in Oosterhout geweest maar daar werd ik niks wijzer van.
Mathieu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arno,
 
Op zich een goed initiatief, dat Alles in 1 Op Reis. Toch enkele kanttekeningen:
Als je pech hebt, zit je er voor 2 maanden aan vast. Je registreert namelijk voor een maand, maar de maand waarin de bundel afloopt, telt mee, zie de voorwaarden. Ik registreerde op 20 augustus, meldde me 31 augustus af, maar de vervaldatum is 30 september.
Je vraagt je misschien af, waarom ik de bundel niet gewoon laat aanstaan. Probleem bij mij is dat ik vlak aan de grens woon en regelmatig onbedoeld op een Belgisch netwerk zit. Daar wil ik natuurlijk geen bundelbedrag van 2 Euro per dag voor betalen. Vandaar dat ik de bundel precies in mijn vakantieweken wilde afsluiten en beëindigen. Maar die vlieger gaat niet op.
Dus het is niet allemaal rozegeur en maneschijn.

Groetjes,
Mathieu
VWPower

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik woon ook aan de grens.Je kunt dan ook je netwerk instellen op handmatig. Dan kun je nooit per ongeluk op het buitenlands netwerk zitten. En als je je roaming ook nog uitzet maak je ook geen verbinding met internet in het buitenland. Dus zo kun je het toch oplossen 🙂
 
Greeets,
Mathieu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie. Wat je aangeeft, is mij bekend. Wat ik echter aan de orde wilde stellen is (ook) het Vodafone-beleid over deze bundel. Voicemail kun je immers ook gewoon aan- of uitzetten. Waarom deze bundel dan niet?
Misschien dat iemand van Vodafone hierop kan reageren.
 
Groet,
Mathieu
Sep

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het helemaal niks, die Alles in 1 Op Reis. Ik bel en/of sms maar een enkele keer, en dan moet ik als ik niet uitkijk toch €2 betalen?? Gewoon geen gebruik van maken lijkt me. Internet gebruik je toch meestal via WiFi tegenwoordig dus een databundel is haast nooit nodig. Vodafone Passport, dat was wel handig, maar toen lagen de tarieven veel hoger. 
 
En nu maar hopen dat ik niet per ongeluk sta aangemeld voor alles-op-reis....
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Zakelijk is het trouwens ook wel duur, want je betaalt zakelijk € 3,36 per dag. Dan krijg je wel meer minuten, maar die gebruik ik helemaal niet als ik privé op vakantie ga... Ook is het onduidelijk of die minuten ook gelden als je bijv. van Spanje naar Brazilië belt (ik ga er vanuit van wel aangezien de bundel ook wordt aangeboden als je specifiek daarop zoekt).
 
Een maand op vakantie gaan met alleen een beetje internetgebruik kost zo € 100. Was vroeger € 50. De propositie van KPN waar je voor een maand € 10 (voor max 100 MB) betaalt is gewoon 10x voordeliger. Enige voordeel van Vodafone zijn nog de wat exotischere landen waar de bundel ook geldt (maar o wee als je buiten de bundel belt...)
 
Misschien kun je hier eens op reageren Arno? Op alle punten dus?
betty

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vermeld er wel bij dat je niet automatisch een bericht krijgt als je dit pakket of welk pakket dan ook in het buitenland activeert als je over het datalimiet dreigt te gaan, zie onderstaand bericht, anders kan het wel eens een duur dagje buitenland worden
Marcel45

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de BloX aangezet en zit nu in de VS en betaal de volle mep als het om internet kosten gaat want de provider gaat via roaming en die kosten krijg je er ook bovenop terwijl als ik naar mijn verbruik kijk op de site of via de Vodafone app er geen verbruikskosten zijn via de BloX.
Dus nix geen 5 Euro per dag dus alle updates en internetverbindingen maar uitgezet en wachten totdat ik ergens een WiFi verbinding vind.
 
Jameshond

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
betekend dit dat ik met deze bundel voor 2 euro per dag iedere dag 20 min. kan bellen en gebeld worden én 20 smsjes kan versturen en ook nog 35 MB data kan gebruiken?
Als ik een week op vakantie ben betaal ik dan 14 euro voor 140 min, bellen, + 140 mingebeld worden + 140 sms + 245 MB data?
Lijkt me een prima aanbod.
carlos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hee, 
ik ben nu in italia. ik heb mijn alles op reis ingesteld maar maar gebeurd niks.
 
wat kan het zijn?
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Heb je data roaming wel aan staan?
kazaa2978

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit staat op de site.......
 
 
OpReis Pakket
Voor 15 euro per maand in alle Vodafone Voordeellanden landen 100 minuten bellen en 100 minuten gebeld worden, onbeperkt sms'en en 200 MB datategoed.
€ 15,00 per maand.
 
 
En dan ontvang je een sms van VodafoneVodafone op reis staat aanVoor 10 euro in de maand...blabla.........en.200 MB Datategoed. 
 
En dan staat er bij My vodafone bij het blox tegoed van het pakket
Nog over: 44 van 87 MB   :S ?????????? 87 mben die 200 dan??????  10 euro in de maand ?????87 MB internet ???? kan iemand me even uitleggen hoe het werkt?  
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi kazaa2978,

In het topic van het onderwerp spreek je over de Alles-in-1 BloX. Dit is iets anders dan het Op Reis pakket. De Alles-in-1 BloX is een dagbundel en kost €2,- per dag dat je er gebruik van maakt. Het Op Reis pakket is een voordeelpakket en loopt door tot het einde van je contract.

De bundel van je abonnement begint altijd op de 1e dag van de maand, ongeacht wanneer je abonnement begonnen is. Dit geldt ook voor het Op Reis pakket. Als je het pakket dus later op de maand aansluit, dan krijg je een bundel naar rato. Bijvoorbeeld: Als je het Op Reis pakket aansluit op de 15e van de maand, dan zal je ongeveer 100MB krijgen voor de rest van de maand.
kazaa2978

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Robbie,
 
Top bedankt, dat maakt het in ieder geval een stuk duidelijker.
Beetje verwarrend al die namen, maar dat heb ik dus fout gehad
 
Idd op de 17 de Blox aangezet, dus 87MB kan wel kloppen.
Ben wel benieuwd wat er dan afgerekend gaat worden deze maand........ ook de helft mischien....?
 
gr
Casper
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Kazaa2978,


De kosten van de bundel en het aantal MB's worden naar rato in rekening gebracht. Indien je het pakket op de 17 hebt afgesloten krijg je ongeveer de helft (100 MB) en betaal je ook maar de helft van de maand.
philippe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone
 
Als ik in het buitenland een Nederlandse vriend bel op zijn Nederlandse 06 nummer, en deze vriend op dat moment zich bevindt in hetzelfde land als ik, valt dit onder het Alles in 1 op Reis pakket? Bij voorbeeld: ik ben op vakantie in Griekenland met mijn Nederlandse vriend die een Nederlandse 06 nummer heeft. Kan ik hem op zijn Nederlandse 06 in Griekenland bellen en met hem 20 minuten lang spreken?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Philippe,

Ja hoor. Dat val inderdaad ook onder deze BloX.

Je kunt 20 minuten bellen naar Nederlandse 06-nrs. Waar deze personen zich bevinden maakt voor jou kosten/BloX niet uit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic