Hennyvdb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding wifi valt weg

Ik heb een Samsung Galaxy s3 mini. Sinds een paar dagen valt mijn wifi verbinding weg. Ik zie dat niet, want het icoontje is er gewoon dus optisch lijkt het alsof er niets aan de hand is. Maar dan blijkt dat ik toch geen verbinding heb als ik iets wil doen waar een internetverbinding voor nodig is. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kreeg de tip om terug naar fabrieksinstellingen te gaan, maar ik betwijfel of dit de oplossing is.
5 Reacties 5
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hennyvdb,

Het is sowiso goed om het te proberen, om alle softwarefoutjes eruit te halen. Als dit niet gewerkt heeft zou ik het toestel aanbieden ter reparatie via de Vodafone winkel. Dan zal er door een expert naar gekeken moeten worden.
Hennyvdb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Maar terwijl hij aan het installeren is (apps terugzetten), valt de verbinding alweer weg.

Denk je dat reparatie zou kunnen helpen? Het wifi icoontje knippert gewoon maar internetverbinding heb ik niet.

Groet Henny
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Hennyvdb,

Als er een defect is met je telefoon dan zal een reparatie inderdaad helpen. Een defect met je wifi-netwerk thuis kun je nog uitsluiten door je telefoon op een ander wifi-netwerk te proberen. Probeer ook eens een andere telefoon op het wifi-netwerk waarmee je de problemen ervaart. Wat je ook nog kunt proberen is je wifi-netwerk thuis te herstarten en/of te herstellen. In sommige gevallen los je ook daarmee problemen met wifi op.
Hennyvdb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Marc,

Bedankt voor je antwoord. Andere apparaten hebben thuis geen problemen op het netwerk. Het netwerk herstarten heb ik al diverse malen geprobeerd.

Ik heb ondertussen erst mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, daarna (na een beetje zoeken) iets aangepast in de Service Mode, namelijk de Wifi Power Safe Mode uitgeschakeld en nu lijkt het erop dat het beter gaat. Kan dit logisch zijn? Heeft dat eigenlijk consequenties voor mijn telefoon?

Groet Henny
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hennyvdb,

Het zou kunnen dat er iets mis was met je software, doordat je het toestel hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen kan het zijn dat het nu wel weer werkt. Houd het in iedergeval even in de gaten, mocht je het opnieuw ervaren kun je het toestel beter ter reparatie aanbieden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic