shar0nab

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetten India en Australie

Hallo,

Ik ga binnenkort 6 weken naar India en vervolgens 6 weken naar Australie.
Ik wil wel in contact blijven met familie en vrienden in Nederland. Voor Australie kan ik een all in one bundel nemen en voor India internetten voor 10 mb.
Wat zou ik kunnen doen voor 10 mb wat betreft alleen email en whatsapp?
Het bereik in India is vaak ook slecht waardoor ik niet op internet kan. Mocht ik dit toch proberen gaat dit niet van mijn data af? Ik zou het rot vinden om voor onverwachtse kosten te komen.
Mocht mijn roaming aan staan wordt dit ook van mijn box afgehaald?
Ik hoop dat iemand mij hierbij beter kan informeren.
3 Reacties 3
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik neem aan dat je een Vodafone abonnement hebt?

In dat geval zal de Alles-in-1 op Reis BloX interessant voor je zijn:

Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen én 35 MB data gebruiken voor maar € 2 per dag in de Voordeellanden. En Australië valt onder de Voordeellanden 🙂

Aanzetten doe je via MyVodafone (app) of een SMS met de tekst ALLES OP REIS naar 4000 te sturen.

Gezien India niet onder de Voordeellanden valt hebt je er daar niets aan. Er is ook nog de Internet op Reis Dagbundel Wereld. Dan krijg je 10 MB voor € 5 per dag.
Aanzetten doe je ook via MyVodafone (app) of een SMS met de tekst INTERNET WERELD AAN naar 4000 te sturen. Bij deze BloX moet je er even rekening mee houden dat "per dag" betekent van 0:00 tot 23:59 uur Nederlandse tijd! Als je een smartphone hebt kun je bij de klok app altijd even een 2e klok erbij zetten dat je precies weet hoe laat het in Nederland is.

Dan de vraag wat kan ik met 10MB per dag? Als je het alleen gebruikt voor tekst in WhatsApp en e-mail (zonder bijlages op te halen!) dan kun je hier prima mee uit de voeten. Bij WhatsApp moet je er even voor waken dat je geen foto's en video's stuurt en opent, dat telt namelijk wel flink aan. Hetzelfde geldt met bijlages bij e-mail, als iemand je een e-mailt stuurt met een bijlage van 10MB dan ben je er in 1 keer doorheen.

Zodra je ergens een WiFi hotspot kunt vinden met gratis internet, dan kun je natuurlijk los gaan. Blijf er wel op letten dat je een WiFi verbinding houdt, anders gaat het alsnog via mobiel internet en dan is het zo op.

Je hoeft niet bang te zijn voor een zogenaamde "bill shock" van honderden euro's, je buitenlands dataverbruik is standaard gemaximaliseerd tot € 60,50 per kalendermaand.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De datalimiet buitenland wordt uitgeschakeld zodra je deze Blox inschakelt.

Vergeet alleen niet dat 6 weken Australië je 7x6x2 euro kost, dus 84 euro. Wel 20 minuten bellen, gebeld worden en 35 MB internetten per dag, als je die gebruikt is het wel echt veel waar voor je geld. Let wel op dat je niet meer dan 20 minuten belt, want het buitenbundeltarief in Australië is 2 euro per minuut...

In India is het wel een stuk duurder. Die wereldbundel is leuk voor als je de eerste dag aankomt en een paar foto's en berichtjes wilt sturen, maar dan zou ik wel een simkaartje kopen, want 6x7x5 = 210 euro... terwijl dat met een lokaal prepaidsimmetje een paar tientjes is.

Je kunt verder op je telefoon een datamonitor-programma installeren dat evt. ook je verbinding verbreekt als je (bijna) over de limiet gaat. Is wel aan te raden. Op Facebook rondhangen en een paar foto's bekijken van vrienden kan al makkelijk 5 MB per keer kosten, dus het kan best snel gaan... Google Maps gaat ook snel. Whatsapp minder snel.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RuudNL schreef:
De datalimiet buitenland wordt uitgeschakeld zodra je deze Blox inschakelt.

Hi Ruud,

Tegenwoordig is dat niet meer het geval. De datalimiet blijft ook actief als je de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel activeert. Neem voordat je op reis gaat even contact op met onze klantenservice zodat zij voor je kunnen nakijken of alles goed staat. Het zou namelijk wel kunnen dat de datalimiet eerder eens is uitgeschakeld. Dan kunnen zij deze opnieuw activeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic