Doix

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetkosten buiten je bundel?

Geacht Forum,
 
Vermoedelijk niet de juiste sectie, maar weet even niet waar te plaatsen. Vanochtend klantenservice aan de lijn inzake een onderzoek naar kosten door sms-betaaldiensten en toen ik vroeg waar de kosten buiten mijn bundel van de huidige maand uit waren opgebouwd, kreeg ik te horen dat er een klein bedrag (11,01 eurocent, 15 cent inclusief BTW) in rekening was gebracht als gevolg van browsen op internet via 3G netwerk. Ik had en heb nog genoeg MB's over binnen mijn bundel en ik heb op de gegeven dag (ik meen 5 of 6 juli) niets gedownload. Hoe kan het dan dat er soms dataverkeer buiten de bundel in rekening worden gebracht? Klantenservice was net zo verbaasd als ik, ze hebben er geen verklaring voor. Iemand van de crew hier misschien wel?
 
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
 
Aad
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Doix,

Ik zou het graag voor je willen nakijken maar via het forum hebben wij geen toegang tot jouw gegevens. Dan wordt het een beetje lastig om dit na te kijken. We zijn echter ook actief op Facebook en Twitter dus als je ons daar even een berichtje stuurt dan kunnen we het voor je nakijken!

Wel zou ik je willen vragen om eens het volgende na te kijken. Heb je misschien een databundel met een aanvullende BloX die je later hebt geactiveerd? Dan zou het wel kunnen dat je even kosten hebt gemaakt buiten je bundel en dat daarna de aanvullende BloX actief is geworden.
honda1980

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zelfde probleem geeft aan dat ik 75% buiten me Internet bundel ben geweest hoe dan ??
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo honda1980,
Niemand kan jou een antwoord geven op jouw vraag.
Behalve jijzelf, indien jij je smartphone grondig onderzoekt op onbewust en ongewenst hoog data-verbruik.

Vodafone kan jou geen antwoord geven op jouw vraag in verband met de privacy-wetgeving. Zij hebben geen inzicht in hoe klanten hun data verbruiken. Wel kun je op je gespecificeerde factuur zien op welke tijdstippen, je hoeveel mobiele data hebt verbruikt.

Volg verder alle tips en tricks op die de Moderators (en ikzelf) hebben gegeven in het topic "Datagebruik, tips & tricks om binnen je bundel te blijven" Zie de weblink.

Weblink http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Datagebruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bunde...

Ik krijg steeds meer positieve reacties op alle instellings-adviezen in dat topic. Dus ik hoop dat ook jij alle adviezen in dat topic voor je eigen smartphone opvolgt. Is trouwens ook goed voor je eigen portemonnee :-))
Want daarna heb jij controle over het data-verbruik op je smartphone. En niet andersom !

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic